Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waterpomp naar de (piep) kapot

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door Adri626 »

was bij de keuring al gewaarschuwd dat hij wat vochtig was bij het asje..moest vloeistofniveau in de gaten houden. Dat viel dus reuze mee maar van de week hoorde ik wat ''bijgeluiden''. Gisterochtend langs de garage even mee laten luisteren en aan de poulie voelen: lager slecht. Moest toch nog even een boodschapje doen toen nog meer herrie :ie snaar begint kapot te gaan. Gelukkig slechts 100 meter bij de garage vandaan dus hem daar meteen maar achtergelaten. Gelukkig is men daar bereid tussen de werkzaamheden door een nieuwe te monteren.

Net in september keuring gehad en nieuwe distributieriem met alle kosten van dien...........

Ben dus niet echt blij (wel dat ik geen motorschade heb opgelopen). gelukkig de motor nog om naar het werk te gaan.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door Endebendebus »

Hoi, balen zeg! Maar hebben ze bij riemwissel niet gelijk de waterpomp vernieuwd...is maar een tientje of zes duurder?! :muur
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door Adri626 »

Endebendebus schreef:Hoi, balen zeg! Maar hebben ze bij riemwissel niet gelijk de waterpomp vernieuwd...is maar een tientje of zes duurder?! :muur
Normaal gesproken hoeft dat niet (is een 1.9D) En er was nog helemaal geen aanleiding om aan te nemen dat hij het zou begeven......
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door Pascal-141 »

Adri626 schreef:was bij de keuring al gewaarschuwd dat hij wat vochtig was bij het asje..moest vloeistofniveau in de gaten houden. Dat viel dus reuze mee maar van de week hoorde ik wat ''bijgeluiden''. Gisterochtend langs de garage even mee laten luisteren en aan de poulie voelen: lager slecht. Moest toch nog even een boodschapje doen toen nog meer herrie :ie snaar begint kapot te gaan. Gelukkig slechts 100 meter bij de garage vandaan dus hem daar meteen maar achtergelaten. Gelukkig is men daar bereid tussen de werkzaamheden door een nieuwe te monteren.

Net in september keuring gehad en nieuwe distributieriem met alle kosten van dien...........

Ben dus niet echt blij (wel dat ik geen motorschade heb opgelopen). gelukkig de motor nog om naar het werk te gaan.
Waterpomp zit bij de 1,9 niet op de distributieriem , dus was er geen reden tot paniek . :knipoog
Pompje zit vooraan op het blok , makkelijk bereikbaar , dus de herstelkost zal minimaal zijn . :toppie
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door Adri626 »

dus de herstelkost zal minimaal zijn
waterpomp,multiriem,v-snaar,koelvloeistof,kl materiaal, milieuheffing,arbeidsloon..............


355 eurotjes :groteogen :groteogen maar wel zaterdag neergezet en vanmiddag klaar...... (het wordt koud op de motor :ie )
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door Pascal-141 »

Adri626 schreef:
dus de herstelkost zal minimaal zijn
waterpomp,multiriem,v-snaar,koelvloeistof,kl materiaal, milieuheffing,arbeidsloon..............


355 eurotjes :groteogen :groteogen maar wel zaterdag neergezet en vanmiddag klaar...... (het wordt koud op de motor :ie )
Da's stevig aan de prijs , een waterpompje kost amper 50eur ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door sgsdebruijn »

Pascal-141 schreef:
Adri626 schreef:
dus de herstelkost zal minimaal zijn
waterpomp,multiriem,v-snaar,koelvloeistof,kl materiaal, milieuheffing,arbeidsloon..............
355 eurotjes :groteogen :groteogen maar wel zaterdag neergezet en vanmiddag klaar...... (het wordt koud op de motor :ie )
Da's stevig aan de prijs , een waterpompje kost amper 50eur ...
Nee das nederland, niet te betalenland :bonk
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door Multivan Generation »

Geluk gehad, denk ik.
Zo iets heeft Roger een motor gekost :muur
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door sgsdebruijn »

ff lezen Peter , is een andere motor, volgens Pascal wat minder kritisch als bij de TDI.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door Multivan Generation »

weet ik, maar toch geluk gehad toch :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door Adri626 »

jan2009 schreef:Als ik mij goed herrinner kom je ook bij de 1,9 d vanzelf stil te staan als die snaar niet meer zo lekker loopt
Hij gaat namelijk ook over de dynamo dacht ik .
klopt: dynamo en waterpomp gaan samen via multieriem en v-snaar. die zijn ook vervangen, beiden beschadigd. Het risico dat als de multieriem breekt kan hij ook de distributieriem ''meenemen'' en dan heb je dus wel echt een probleem.

waterpompje kan goedkoop zijn maar dan moet je hem zelf vervangen + de riemen daarbij. heb zelf geen plek om dat te doen. Nu kwam ik zaterdag met een probleem bij de garage en de auto staat nu wel weer kant en klaar voor de deur!
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Waterpomp naar de (piep) kapot

Bericht door sgsdebruijn »

ok, (ik heb hem een maand geleden even gecontroleerd alles nog netjes heel en droog incl riem)
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie