Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Banden advies

vragen over de T4
oertje
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2009, 12:20

Re: Banden advies

Bericht door oertje »

Kan iemand mij helpen?

Ik zou voor mijn T5 -TDI 63 KW bouwjaar 204 bridgestone banden willen de duravis R630
bandenmaat 205/65 16 maar die hebben ze alleen met de snelheidsaanduiding R tot 170 KM


Ik heb nu Vanco contact met snelheidsaanduiding T tot 190 Km

Maar kom ik dan door de keuring met zulke banden?

En zou graag weten waar ze heel goedkoop zijn.... :jump

groetjes
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Banden advies

Bericht door DNS »

Ik neem aan dat je de maat 215/65 R16 bedoelde? Ik heb ze bij EJ-banden gezien voor 112,- per stuk.

Of je ermee door de keuring komt: Dat ligt aan de maximale aslast en topsnelheid van je :driveT5 . Die aslast zal met deze cargo-banden geen probleem zijn. Die snelheids-index R, zoals je zelf al aangaf, geeft max. 170 km/h aan. Voor zover ik weet komt de 63kW versie niet boven de 150 km/h (zou je even na moeten kijken in de boekjes), dus dat zou voor de keuring ook geen probleem moeten geven.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
oertje
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2009, 12:20

Re: Banden advies

Bericht door oertje »

@DNS,

Nee ik had het echt over de 205/65 16, dat zit er nu onder..

Moet mijn boekje dan even raadplegen.
Dank voor je reactie
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Banden advies

Bericht door DNS »

Mijn excuses, ik dacht dat 215/65 de standaard maat voor de T5 was (rij zelf ook T4 :knipoog ). Ik kon 205/65 van deze Bridgstones in Nederland dan ook nergens vinden. In Duitsland nog wel eentje kunnen vinden (POPGOM, nog nooit van gehoord), maar het lijkt een lastige band om (goedkoop) aan te komen.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
oertje
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2009, 12:20

Re: Banden advies

Bericht door oertje »

Een update,

Heb vandaag de apk keurmeester waar ik naar toe ga gebeld en ze controleren niet op snelheidscoderingen. Dus voor de 63 kw is R geschikt tot 170 km. Houd me toch aan de snelheid dus heb de bridgestone duravis R630 besteld en ben benieuwd , want had altijd de conti vanco contact
Wel is de loadindex van belang en die is van de bridgestone ok 107.

Bedankt voor meedenken.... :T54LIFE

Bij kwikfit 100,56 p.s excl ventiel en balanceren (online)
oertje
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2009, 12:20

Re: Banden advies

Bericht door oertje »

vandaag gebeld Bridgestone niet te leveren, kreeg het aanbod van de vanco2 voor dezelfde prijs, dus maar aangenomen. Goede deal dus..
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Banden advies

Bericht door Roger B. (11)61 »

zou nog geen vanco's voor niks erop willen, maar dat is mijn optiek
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Banden advies

Bericht door harry t5 191 »

Roger B. (11)61 schreef:zou nog geen vanco's voor niks erop willen, maar dat is mijn optiek
Een beetje tact kan geen kwaad Roger.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Banden advies

Bericht door Roger B. (11)61 »

och, ik vind niet dat ik in dit geval zo veel te veel gezegd heb, heb nog wel erbij gezegd dat het mijn optiek is...

heb gewoon heel slechte ervaringen met vanco's, tot een ongeval door bij nat wegdek volledig griploos zijn aan toe......en dan heb ik het nog niet over de herrie die die krengen maken.

pluspuntje, maar de nadelen niet waard in mijn ogen....slijtvast. Er zijn heel veel betere banden op de markt voor een T4
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
oertje
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2009, 12:20

Re: Banden advies

Bericht door oertje »

oh stommmm ik zit op een t4 forum haha, dacht dat het t5 forum was.

Ieder z'n mening en ervaringen, is helemaal oké. Ik weet over een aantal jaren het mijne ervan, als ik weer aan vervanging toe ben, misschien meld ik me dan wel weer om die te delen...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Banden advies

Bericht door bartt4 »

vanco 2 heb ik ook weinig goede ervaring mee, geen grip herrie stug. de vanco 8 daarintegen is een hele verbetering. Maar kan echt niet op tegen michelin of kleber dat zijn mijn favoriten. met bridgestone als goed alternatief
RUBBEREXPRESS
oertje
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2009, 12:20

Re: Banden advies

Bericht door oertje »

vanco 8?

raar, heb heel de site van continental nageplozen en niks geen vanco8 kunnen vinden.
je bedoeld 8 ply?

Maar kan me vergissen?????
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: Banden advies

Bericht door gijsplas »

Ik heb de aanschaf van zomerbanden nog even uitgesteld tot na de winter.
Daarvoor in de plaats, na flink wat googelen en lezen toch gekozen voor winterbanden die er inmiddels, op stalen verlgen, onder zitten.
Tweedehands, dat wel, maar niet te oud en met een goed profiel en verder ook in goede conditie.
Dat zal in de winter, zeker als het nat of door sneeuw glad is toch beter moeten zijn dan de gemiddelde zomerband.
Ik herinnerde me dat met de Hyundai H200 die ik tot een jaar of 8 geleden had in de sneeuw bijna niet te rijden was en zeker niet in heuvelachtig gebied. Die had weliswaar achterwielaandrijving, maar ook mijn VW bus zal het waarderen om nu winterschoenen aan te hebben denk ik.

Volgend voorjaar maar weer eens gaan kijken naar een zomersetje.

Allemaal wel bedankt voor de tips hints adviezen en het delen van ervaringen.

Gijs
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Banden advies

Bericht door bartt4 »

oertje schreef:vanco 8?

raar, heb heel de site van continental nageplozen en niks geen vanco8 kunnen vinden.
je bedoeld 8 ply?

Maar kan me vergissen?????
Vanco 8 is gewoon een type band van conti http://www.topbanden.com/Achat-Pneus-be ... ,,,,,23034 zoals hier bijvoorbeeld
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie