Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoe stevig is het dak van een T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Hoe stevig is het dak van een T4

Bericht door Bikevouwer »

Ik heb vandaag de T4 maar eens (bijna) helemaal in de wax gezet.
Probleem is dat ik graag het dak ook eens goed in de wax wil hebben, nu heb ik met een keukentrapje naast de bus staan wankelen met als gevolg dat ik daar maar heel gauw mee gestopt ben.
Nu is mijn vraag kan ik met mijn 80 kilootjes aan atletisch beertendergewicht op het dak van de T4 klimmen en zodoende eens lekker de karatekid oefeningen te doen.

Afbeelding
Mac
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: Hoe stevig is het dak van een T4

Bericht door Mac »

[quote="Bikevouwer"]Ik heb vandaag de T4 maar eens (bijna) helemaal in de wax gezet.
Probleem is dat ik graag het dak ook eens goed in de wax wil hebben, nu heb ik met een keukentrapje naast de bus staan wankelen met als gevolg dat ik daar maar heel gauw mee gestopt ben.
Nu is mijn vraag kan ik met mijn 80 kilootjes aan atletisch beertendergewicht op het dak van de T4 klimmen en zodoende eens lekker de karatekid oefeningen te doen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zou maar zo niet over het dak gaan boenderen, het gaat wel als je door de dakgootjes kruipt, die kunnen het wel hebben.
It's not what you buy
It's what you create.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Bericht door GerJol 716 »

Je dak kan, dacht ik , max. 100 kg hebben in verdeelde last, over de ribben.

Maar of dat ook geldt voor als je echt op je dak kruipt?
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
De Bakkertjes 562
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:11
Locatie: Uithuizermeeden

wij doen het zo

Bericht door De Bakkertjes 562 »

Ik doe het dak samen met m'n zoontje hij is 8 jaar en wil papa soms wel even helpen met de poetsmachine op het dak :happy :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

100 procent zeker, de dakribben kunnen het niet aan :groteogen :muur
Er zullen deuken in komen.

De maximale daklast heeft er niets mee te maken.

Enne ik spreek uit ervaring :ie
Gewoon eerst links doen en dan kom je tot over de helft, daarna de andere kant doen.

TIP: gebruik een krukje van kunststof :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bruun
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:39

Bericht door bruun »

1X met mn 95 kg de bovenkant van mn bus gewassen , voorzichtig over de dakribben kruipen . Geen deukje te bekennen...
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, ik gebruik altijd een tuinstoel (kuipmodel) die zeer stevig op de poten staat en niet inklapbaar is.
De tuinstoel is 43 cm hoog en ikzelf ben 1.85 m .
Portuvier
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:29
Locatie: Nederhorst den Berg

Bericht door Portuvier »

Toen ik nog in Nederland woonde, woonde ik achter een industrieterrein, en gebruikte ik op zondag de laaddock van één van de vele bedrijfshallen, uiteraard wel met toestemming van het betreffende bedrijf.
Als je je busje er vlak tegen aan zet, kan je er uitstekend bij.
Vergeet evengoed dat keukentrapje niet, als de laaddock geen trapopgang heeft.

Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

kijk maar uit je zakt er zo doorheen
Afbeelding
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Stimpy
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 feb 2007, 10:22

Re

Bericht door Stimpy »

Het is mogelijk....Als je wijdbeens op gympies in je dakgoot gaat staan, waar je normaal gesproken je imperial in legt om te bevestigen. Deze kan het aan en het is te doen. Ik heb het ook gedaan onlangs.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik zou het er niet op wagen..... :gif

eventueel huur je een kamersteigertje voor een eurotje of tig :ie en dan kun je er veilig bij zonder een heuvellandschap van je dak te maken :lach
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
bananaman119
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2007, 19:55
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door bananaman119 »

Neem een huishoudLADDERtje met 5 treden en zet hem in de was met een vochtige doek.. zoals Multivan Generation al zei; eerst de ene kant en dan de andere kant.

Let op: Als je dit in direkt zonlicht doet zal de wax heel snel drogen en moet je flink boenen om het er weer af te krijgen.... en dan lazer je van je ladder door de kracht die je moet zetten.
Huur daarom bij een verhuurbedrijfje of bij de bouwmarkt een poetsmachientje of koop er eentje voor een kleine 15 euro.
Hiermee krijg je een mooier effect en gaat het uitboenen een heel stuk makkelijker.

Succes!
Ik heb tegenwoordig Navigatie aan boord.... dus voortaan ben ik alleen nog "Figuurlijk" behoorlijk de weg kwijt...
Plaats reactie