Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Michelin's winterbanden uitverkocht

vragen over de T4
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door frank884 »

Ben Zaterdag naar Polen gereden (ben ik nu ook)
en ben blij (is in Duitsland ook verplicht) dat ik winterbanden erop heb liggen.
(op sneeuw scheelt het echt gigantisch!!!!)
Ook ben ik blij dat ik niet met een viano of zoiets met :ie :gif achterwielaandrijving hier ben
het was zaterdag op somige plekken "zeer riskant" er waren mistbanken met een zicht van 10 a 15 meter en die mist vroor ook op het wegdek aan, en ik ben echt wel wat gewend als je weet wat voor werk ik doe, en waar die klanten zitten.

Ik rijdt nu bijna 9 jaar T4's waarvan 4 jaar s'winters winterbanden.
Maar om nu hals over kop tegen de hoofdprijs banden en velgen te gaan kopen "als ik alleen maar in Nederland zou rijden"
dat zou ik ook niet doen, een T4 is eigenlijk al een oudere auto
op E bay komen er in het voorjaar best wel weer T4 velgen en evtl ook winterbanden beschikbaar van mensen die hun wagen inruilen
en het 2e setje verkopen
Daar heb ik ze ook van 2006---- 4 velgen + winterbanden 2 met 4 mm en 2 met 8 mm profiel samen destijds voor 120 euro
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door sgsdebruijn »

voor de Polo ook nog 4 nieuwne Michelin Pilot Alpins besteld incl 4 (wel gebruikte) velgen voor 250 euro.

Is niet te rijden met die Polo op het moment, voel me net een rallyrijder
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door gait »

[quote="sgsdebruijn"]voor de Polo ook nog 4 nieuwne Michelin Pilot Alpins besteld incl 4 (wel gebruikte) velgen voor 250 euro.

Dat vind ik gigantisch goedkoop, Mag ik weten bij welk bedrijf je die weg hebt? Prijzen van 400 euro voor alleen de banden komen mij wel bekend voor!
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door Wim T4 935 »

gait schreef:
sgsdebruijn schreef:voor de Polo ook nog 4 nieuwne Michelin Pilot Alpins besteld incl 4 (wel gebruikte) velgen voor 250 euro.

Dat vind ik gigantisch goedkoop, Mag ik weten bij welk bedrijf je die weg hebt? Prijzen van 400 euro voor alleen de banden komen mij wel bekend voor!
Zit zelf ook nog te kijken voor mijn dochter haar nieuwe auto. Ben ook zeer benieuwd.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
peter 882
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:26
Locatie: Emmen

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door peter 882 »

Ook wat, nu zijn de winterbanden € 70.00 tot € 80.00 duurder geworden . :huilen
De Michelin kosten nu ongeveer € 200.00 ,dat word mij een beetje te gek ,
Heb achter nog 5 mm en voor 3 mm, en mag tot 1.6 mm mee door rijden ?
Maar de grip word dan stukken minder, dus niet zoveel rijden meer dan maar. :ie


Gr Peter 882
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door odorf »

@Peter 882
Is het niet beter om de banden met 5mm profiel vóór te monteren?
Dan heb je in ieder geval wat meer profiel vooraan, dus grip.

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door sgsdebruijn »

via een bevriende bandenboer, laatste setje Alpins die hij kon krijgen :toppie
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
peter 882
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:26
Locatie: Emmen

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door peter 882 »

Maar bij de bandeboer zeiden ze, dat de banden achter meer profiel moeten hebben dan voor??

Gr Peter
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door gait »

[quote="sgsdebruijn"]via een bevriende bandenboer, laatste setje Alpins die hij kon krijgen :toppie[/quote

Is inderdaad een goede "bevriende bandenboer" voor die prijs! Soms heb je mazzel, ik dit keer dus niet.

Wat betreft beste voor of achter zijn de meningen verdeeld, achter de slechtste kan hij gaan uitbreken is vaak het argument. In mijn beleving kom ik helemaal niet aan uitbreken toe achter, omdat ik dan al met de neus in de vangrail zit omdat hij rechtdoor glijdt. Maar bart kan hier vast meer over vertellen!
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door Harry62 »

peter 882 schreef:Maar bij de bandeboer zeiden ze, dat de banden achter meer profiel moeten hebben dan voor??

Gr Peter
Ik vind dit een l*l verhaal eerste klas.
Op elke bijéénkomst van Veilig Verkeer Nederland en andere zogenaamde belangrijke instanties
zeggen ze dat de beste/betere/goede banden op de achterkant moeten. Winterband of geen winterband!!
En dan krijg je een speelgoed autootje te zien op een helling, waar ze de achterwieltjes van heb vast geplakt,
en deze dan naar beneden laten om maar een simulatie te krijgen van een auto die van achter in slip raakt :ie :ie
IK heb met die "theorie" mensen ook altijd een menings verschil

Ik kan me dit voorstellen 40 jaar geleden zonder anti slip en anti blokker en 90% van de auto's met achterwiel aandrijving.
Maar vandaag de dag wil je dat de voorwielen grip hebben en dus remmen! Achterwiel aandrijving even daar gelaten
En niet voor dat éne uitzonderlijke geval dat je auto een keer in de slip raakt (geen ABS!) en van achter uitbreekt.
Want dat gaat in dat geval dat je de betere band achterop zet ook wel gebeuren.

Je moet de beste band daar zetten waar je het het vaakst nodig hebt niet waar je oooooit kans op hebt.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 feb 2010, 09:17

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door cobes »

Altijd zorgen voor de beste banden op de trekkkende wielen bij voorwiel aandrijving de beste banden op de voorwielen kun je hem ook weer een beetje uit de slip halen.

sneeuwkettings gooi je ook altijd om de trekkende wielen en niet achterop das zinloos :gekte
Afbeelding
Plaats reactie