Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Morgen Auto naar de dealer

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door Adri626 »

In Wormerveer is een laadstation voor electrische auto's................ kun je winkelen en blijft de auto lekker warm :bonk
Gebruikersavatar
Hans uut Aalten 275
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:24
Locatie: Aalten

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door Hans uut Aalten 275 »

http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/220V/220V.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zit ik over te denken.
Kabel kan onder de auto door. :werkaanT4
Vallen is géén falen,
niet weer opstaan is falen.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door Harry 341 »

Komen twee stopcontacten onder de rechterstoel...( :ie :muur :gif ) is die ook meteen voor een ander doel geschikt.
En dan net als nu een snoer naar binnen langs het deurrubber.
Ik heb bij Conrad al een langer snoer voor de motor besteld met zo'n plat driepoot stekkertje.Kost iets van 9 euro en is 3 meter lang.Gaat door het schutbord naar binnen.
Dus geen gaten in de buitenkant,de oplossing van Dennis is ook mooi.Maar als je lampie vastgevroren zit heb je een probleem....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door Rimu »

Net zoals op onze campers :campingT4 ook in zwart verkrijgbaar :zodenkikerookover

http://www.elektronica-online.nl/?content=11141" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet Rinke
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door SCOTT »

-Ik vraag me af hoe de doorstroming is van koelwater tijdens het rijden op de plaats waar de 'frog' staat?
-Op de advertentie staat: beim betrieb des hot frog muss das heizungregelventiel vol geoffnet sein.. Harry heb je hier ook iets aan aangepast of veranderd dan?


groeten,,
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door Multivan Generation »

Nog een vraagje van mij,
je warmt met die hete kikker toch alleen maar koelvloeistof op,
ik bedoel, de kachel ventilator wordt er toch niet mee aangestuurd, of wel?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 feb 2010, 09:17

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door cobes »

ik bedoel, de kachel ventilator wordt er toch niet mee aangestuurd, of wel?
nee alleen het koelwater, maar er zou iets op te bouwen zijn natuurlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door RPS »

In Noorwegen verschillende auto's gezien die aan de voorkant een stekker tussen de motorkap en de gril hebben zitten, na de winter gaat hij weer onder de kap.
Als je hem tussen de gril door laat lopen en binnen in de motorkap het snoer vast maakt met een reel (dit is zo'n ding dat net als een rolmaat automatisch oprolt maar dan met een ketting om je sleutels te bevestigen) hierdoor wordt de stekker strak tegen de gril getrokken. Zwarte stekker dan zie je hem bijna niet in een zwarte gril.Als je hem wilt aansluiten kun je de stekker iets uittrekken en in een verlengsnoer steken door de extra ruimte in de kabel kan je er dan zo'n stekkerverbindingsdoos omheen doen voor de waterdichtheid, de stekker verbinding hangt namelijk precies verkeerd om, zodat er makkelijk water in de verbinding kan lopen.
succes
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door Harry 341 »

SCOTT schreef:-Ik vraag me af hoe de doorstroming is van koelwater tijdens het rijden op de plaats waar de 'frog' staat?
-Op de advertentie staat: beim betrieb des hot frog muss das heizungregelventiel vol geoffnet sein.. Harry heb je hier ook iets aan aangepast of veranderd dan?


groeten,,
Als je gaat rijden is de Frog uit.....En de doorstroming open....
Als de kachelkraan dicht zou staan kan de warmte nooit door het hele koelsysteem komen.
Nu is het zo dat als de vóórverwarmer op temperatuur is het hele systeem warm is....dus auto starten...kachel (ook) warm....
Interieur verwarm ik vóór met een Gamma ventilatorkacheltje van 12 euro.....Dus de ruiten en het interieur zijn schoon en warm.....als ik dan wegrij neemt de (warme) kachel het over....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door Multivan Generation »

Ja Harry,
dat is wel zo, dat het koelwater warm is,
maar de motorolie is dan toch nog steeds koud.
En dat duurt het toch nog steeds gewoon een aantal kilometer voordat de motorolie en de versnellingsbak olie,
van stroperig naar meer vloeibaar zijn?

We wonen een kilometer of 10 van de snelweg, dus we kunnen hem gewoon rustig warm rijden.
IJskrabben hoeven we niet, want we gebruiken een Silverscreen en warmte hebben we meteen van de stoelverwarming.
Dat is natuurlijk een heel ander inzicht, dat weet ik ook wel.

Maar in de advertentie staat dat de koude start voorkomen wordt.
Nou niet dus, de motorolie is met een standkachel nog steeds koud...
Of zie ik het verkeerd? ---> Dan laat ik me zeer graag overtuigen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door RPS »

De olie in het carter zal niet echt warm zijn maar het blok is toch volledig doorgewarmt lijkt me, er zal ongetwijfeld stralingswarmte zijn naar andere delen van de motor dus helemaal koud is de olie niet. Maar het verder opwarmen gaat gaat sneller dan met een kompleet koud blok denk ik.
Laatst gewijzigd door RPS op 25 dec 2010, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door Rimu »

:politie Hoe het ene topic gehackt word door het andere en daar de boel overneemt :klappen

viewtopic.php?f=7&t=30325#p199867" onclick="window.open(this.href);return false;

Kon het ff niet laten :bifun

Arme Berrie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door Multivan Generation »

Rimu schreef::politie Hoe het ene topic gehackt word door het andere en daar de boel overneemt :klappen

viewtopic.php?f=7&t=30325#p199867" onclick="window.open(this.href);return false;

Kon het ff niet laten :bifun

Arme Berrie
Och,
ik dacht even dat hij al lang een werkende zou hebben.
Lees hier maar eens, en kijk ook naar de plaatsingsdatum:

viewtopic.php?f=2&t=19016&p=113287&hili ... el#p113287
Verder denk ik dat Berrie al richting barre oorden is met 2 latten onder zijn skischoenen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door koekie520 »

Ik lul hier ook maar verder.
Peter heeft een punt dat motor- en bakolie nog steeds koud zijn, maar als het koelwater en het blok al op temperatuur zijn scheelt toch wel.
Eer de motorolie op temperatuur komt kan trouwens wel wat kilometers duren, de carterpan hangt immers bloot onder de bus.
De meeste slijtage aan een motor gebeurt tijdens de opwarmfase, hoe korter die tijd hoe beter.
Let maar eens op kilometerstanden van taxi's en die staan 24/24 te draaien.
groeten
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Morgen Auto naar de dealer

Bericht door Roger B. (11)61 »

of je de motor nu opwarmt met zo'n hete kikker of met en webasto of eberspächer, het effect is gelijk (Vóór de start dan)
een motorverwarmer op diesel heeft het voordeel dat ie ook tijdens de rit nog kan meewerken aan eht sneller opwarmen van de motor.

koude motorolie is niet zozeer het probleem van de koudloop, dat zit hem meer in de passingen tussen de diverse onderdelen, en die zijn pas optimaal bij volledig opgewarmde motor. Hoe warmer het metaal in de motor is voor je start, hoe sneller alles op temperatuur is.

start je de motor na voorverwarming dan zal de olie heel snel een stuk opgewarmd zijn, de motor zal daarbij weer een stukje afkoelen. Maar altijd nog heel veel warmer zijn datn zonder voorverwarming.

De bakolie heeft mijns inziens nihil effect op je motorslijtage.

Een TDI in 10 kilomter rustig rijden krijg je niet zo ver opgewarmd als met een voorverwarmer die voldoende lang gelopen heeft, bakolie bij deze temperaturen sowieso niet binnen 30 km of meer op temperatuur te krijgen.

hoedanook MET voorverwarmer bespaar je je motor altijd meer slijtage dan zonder
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie