Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Surfplank mee?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Surfplank mee?

Bericht door eindgebruiker »

Afbeelding

Bijna dezelfde bus als Joris :-) Ik had mijn boardje in de boardbag, en dan zonder verdere bescherming zo op de dragers. Ging prima met een gewone spanband, zonder ratel.
Aan de andere kant lagen vier zeilen en een mast. Daarmee was het dak omhoog zetten niet echt te doen.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Surfplank mee?

Bericht door DNS »

Met een enkel board en zonder pads op de dragers (hoop dat je een dikke boardbag en een niet al te kwetsbaar board hebt) heb je geen ratel nodig... met 6 boards (2x 3 hoog) incl. boardbags op het dak is een ratel wel handig om de beweging/speling eruit te krijgen. :lach Al denk ik ook niet dat je dat op een hefdak moet proberen. :knipoog
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: Surfplank mee?

Bericht door multivan_rob »

Wat een mooi forum hebben we toch, ik leer elke keer weer nieuwe dingen! :wjw
ik heb toch nog een vraagje, aan de achterzijde is het dak bevestigt met 2 scharnieren, daar zal de boel wel goed vast zitten, maar aan de voorzijde is er maar een klein palletje wat het dak op zijn plaats houdt, heel af en toe bij een flinke wind en een forse hobbel in het wegdek van de snelweg, schiet mij dak los in de beveilingsvang, zonder dat er iets aan het dak bevestigd is, ik ben bang als ik nog iets van een surfplank oid alleen aan het dak vast maak het hele dak onder het rijden open schiet.
ik zou juist graag aan de bus zelf een " oog " oid willen hebben om de " lading " vast te zetten. of ben ik nu overbezorgd? :huilen :huilen
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Surfplank mee?

Bericht door odorf »

multivan_rob schreef: heel af en toe bij een flinke wind en een forse hobbel in het wegdek van de snelweg, schiet mij dak los in de beveilingsvang, zonder dat er iets aan het dak bevestigd is
Dan lijkt me toch iets mis met de grendel van het dak. Afstellen?
Ik heb al aardige hobbels gehad, en ook een aantal malen storm onder het rijden waarbij ik met moeite de bus op koers hield, maar ik heb nog nooit gehad dat het dak een stukje opensprong.

:groteogen
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: Surfplank mee?

Bericht door multivan_rob »

odorf schreef:
multivan_rob schreef: heel af en toe bij een flinke wind en een forse hobbel in het wegdek van de snelweg, schiet mij dak los in de beveilingsvang, zonder dat er iets aan het dak bevestigd is
Dan lijkt me toch iets mis met de grendel van het dak. Afstellen?
Ik heb al aardige hobbels gehad, en ook een aantal malen storm onder het rijden waarbij ik met moeite de bus op koers hield, maar ik heb nog nooit gehad dat het dak een stukje opensprong.

:groteogen
Hoe kan je een grendel van het dak afstellen? Het palletje kan ik wat in draaien en wat meer uit draaien
Inclusief de borgmoer, verder zie ik geen afstel mogelijkheden :muur
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Surfplank mee?

Bericht door Joris 407 »

Er lijkt me inderdaad iets mis te zijn met het mechanisme dan. Als je iets aan de auto zef wilt vast maken ben je denk ik veroordeeld tot het links en rechts monteren van een Brandruprail en daarop je dragers te zetten. Alleen kan dan je dak weer niet open.
De jongens van Poptop hebben mij verzekerd dat spullen alleen op het dak vast gemaakt ook prima kan tot ca. 20 kilo ofzoiets.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Surfplank mee?

Bericht door Multivan Generation »

@ Multivan Rob,
plaats eens een afbeelding van je slotpen en je vangertje..
Mogelijk dat het heel eenvoudig opgelost van worden namelijk..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Surfplank mee?

Bericht door Joris 407 »

Joris 407 schreef:
J&M schreef:Zo'n kano moet er uiteraard wel af om het dak omhoog te krijgen, maar ik schat in dat een surfplank moeiteloos mee "op-popt"
Nou..het is wel aardig kracht zetten hoor met 2 boards (1 zware BIC en een epoxy plank) in een dikgevoerde boardbag, maar het gaat wel. Ik post wellicht later nog een fotootje van m'n bus met boards erop.
Beter laat dan nooit:

Afbeelding
Nielsc
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 nov 2013, 15:35

Re: Surfplank mee?

Bericht door Nielsc »

Pavillon royal :toppie
Nielsc
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 nov 2013, 15:35

Re: Surfplank mee?

Bericht door Nielsc »

Pavillon royal :yes
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Surfplank mee?

Bericht door Joris 407 »

Nee joh, dit is in buurt van Gwendrez, Bretagne :-)
Nielsc
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 nov 2013, 15:35

Re: Surfplank mee?

Bericht door Nielsc »

Is dat een goede break aan zee? Zo ja, wil je de spot delen :knipoog
Ga zelf regelmatig naar Biarritz, ook fijn!

Iemand nog een tip voor zo'n plafond-net om aan een Reima dak/bed te hangen voor een shortboard en een kinderboard? Zonder vinnen :knipoog
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Surfplank mee?

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb nog een zeer fijnmazig net hier thuis liggen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Nielsc
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 nov 2013, 15:35

Re: Surfplank mee?

Bericht door Nielsc »

Heb je een foto? Is het passend of passend te maken? Dan heb ik zeker interesse!

Zoek nog iets (ben nu toch bezig :lach ), een bagagenet voor een Caravelle T4 lwb waarbij de achterste bank eruit is. Nu dus een 5-zitter en gaan vanaf mei regelmatig met enorme karsten tent weg, hele bus tjokvol en zoek iets dat de lading niet naar voren komt bij een noodstop...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Surfplank mee?

Bericht door Multivan Generation »

stuur me maar een mailtje.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie