Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Probleem brandstofpomp

vragen over de T4
boxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2007, 15:25

Probleem brandstofpomp

Bericht door boxer »

Een aantal weken terug is de brandstofpomp van onze pick-up gereviseerd door een Bosch dieselservice.
Een van de verstuivers is daar ook vervangen. Je zou zeggen dat het weer goed moet zijn, maar helaas.
Ik heb een probleem met het op toeren komen. Het lijkt nu dat hij in een bepaald toeren gebied vermogen te kort komt. Vooral in het gebied 80 km/u en tussen de 100/110 km/u. De maximum snelheid ligt soms net boven de 120 km/u.
De motor is gechiped van 102 naar 130 pk en voorheen had ik hier geen last van. Bus reed vlot en zonder problemen naar zijn top.
Heb contact gehad met de garage en dieselservice, maar volgens hen moet het goed zijn.
Wat kan het probleem zijn????????
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door Roger B. (11)61 »

wat het kan zijn? vanalles, is zo niets zinnigs op te antwoorden...

elektrisch probleem, luchtmassameter, de andere 4 verstuivers, zuigerveren of andere slijtage, turbo, enz enz...

een paar goede logjes maken en iemand die die kan interpreteren helpt wellicht
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door Multivan Generation »

lijkt wel alsof de brandstof pomp timing niet goed staat.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
nicky
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2011, 13:56

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door nicky »

als de topsnelheid niet hoger komt kan het zijn dat hij in nootloop staat, ik zal hem eerst eens laten uitlezen, misschien een kleinigheid, turbodruksensor, luchtmassameter.
boxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2007, 15:25

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door boxer »

Nou eindelijk het heeft even geduurd, uitleesapparatuur was defect, is alles uitgelezen. Het bleek volgens de garage de LMM te zijn. De LMM is vervangen (Bosch) en zal hem vandaag op de snelweg eens uit gaan proberen of er weer power is.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door koos 890 »

Je had beter een Pierburg kunnen kopen ( die geeft ruim lucht ). Bosch is ook goed maar die geeft net aan genoeg lucht .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
boxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2007, 15:25

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door boxer »

Nadat de motor netjes was warm gereden de snelweg opgedraaid. Met het snelheid maken merkte ik het direct, probleem is nog niet verholpen. De motor loopt niet lekker door naar zijn top. Blijft aan het einde van de versnelling haperen. Je hoort de turbo dan ook zachter en dan weer harder fluiten. Vandaag wordt de garage maar weer gebeld.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door Multivan Generation »

Wat Koos waarschijnlijk bedoeld is dat de waarden die de LMM geeft bij een Pierburg hoger zijn.
Er komt niet meer lucht naar binnen hoor.

Ook nieuwe Bosch LMM's zijn veelal op het randje van de gevraagde waarden.
Rijdend uitlezen blijft het devies.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
boxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2007, 15:25

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door boxer »

Contact gehad met de garage, morgen gaat de bus retour naar de Bosch dieselservice. Volgens het uilezen is de turbo, N75 etc goed. Dieselservice gaat de brandstofpomp iets rijker afstellen. Volgens hen duidt het haperen aan het einde van het toerenbereik op te weinig brandstof. Nu maar hopen dat het probleem dan uit de wereld is. Als er geen vermogen gevraagd wordt draait de motor netjes rond en merk je niets.
boxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2007, 15:25

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door boxer »

Net het Bosch-center gebeld. Zij hadden alles doorgemeten en volgens hen ligt het probleem bij de tweetrapsverstuivers. Volgens hen geeft dat het probleem met het jutteren weer. Brandstofpomp staat goed, LMM prima, turbo goed etc. Brandstoffilter is vervangen. Reparatie zou zo rond de 900 excl komen. Heb ze verteld dat ik het wel raar vind, dat er na de revisatie van vorig jaar klachten zijn. Voor de revisatie reed de bus met gemak 130 km/u op zijn cruise- control. Met caravan of paardentrailer erachter snel een vrachtauto voorbij geen probleem. Bus heeft al wel weer 234.000 gelopen.
Ze gaan alles nog eens doornemen en geven me morgen een belletje. Het is weer een hele uitgave, maar als ie dan super rijdt moet het maar weer.
Heeft iemand ervaringen met het vervangen van de verstuivers en wat zijn dan de resultaten.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door Multivan Generation »

boxer schreef:Heeft iemand ervaringen met het vervangen van de verstuivers en wat zijn dan de resultaten.
Ja ikke,
zelf uitgevoerd,
hierna beter starten, minder roken,
lager verbruik en beter trekken..
Als je het zelf wilt uitvoeren,
dan heb ik een verstuiver trekker :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
boxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2007, 15:25

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door boxer »

Verstuivers zijn inmiddels vervangen. De bus trekt behoorlijk beter, tijdens testrijden met gemak 135 km/u, maar nog niet helemaal perfect. Tiptuning ligt nu onder de loep, is volgens de geleerden niet meer optimaal.
Heb ook al aangegeven dat met de revisatie van de brandstofpomp de distributieriem, waterpomp en multiriem is vervangen. Volgens hen kan het hier niet aan liggen, want de bus loopt stationair en in de eerste drie versnellingen goed.
Maandag gaan ze verder en hopen hem in de middag klaar te hebben.
boxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2007, 15:25

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door boxer »

@multivan generation: Bedankt voor het aanbod, zondag wordt niks, maar houd het in het achterhoofd.
boxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2007, 15:25

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door boxer »

Computeraansturing is geheel vernieuwd, maar ze krijgen het nog niet echt onder de knie. Luchtslang waar LMM op zit is opnieuw vastgezet, trok een beetje valse lucht.
Wat ik zelf vreemd vind is dat er zomaar een probleem ontstaat in de aansturing. Heeft een van jullie dat ook wel eens gehad?
Krijg een beetje het gevoel dat het Bosch center een probleem heeft gecreerd waar ze niet meer uitkomen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Probleem brandstofpomp

Bericht door René »

Klinkt toch echt als inspuiting probleem (timing)
Kunnen ze aangeven op welke waarde de timing staat?

René
Plaats reactie