Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

max laadvermogen T4 verhogen

vragen over de T4
Plaats reactie
kurtsti
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2011, 19:39

max laadvermogen T4 verhogen

Bericht door kurtsti »

Kan me iemand vertellen hoe ik en tot welk maximaal laadvermogen ik een t4 pick up kan verhogen;
kan dit naar 1600 kg gebracht worden zodat ik juist onder de 3.5 ton kom B rijbewijs of is dit niet mogelijk


kurt
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: max laadvermogen T4 verhogen

Bericht door rick_k »

Gaat niet.
Moet je het chassis en alles aanpassen. Je zit met de typegoedkeuring.

mvg Rick
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: max laadvermogen T4 verhogen

Bericht door doka Rick »

Dag Kurt,

vorig jaar heb ik iemand geholpen met informatie over de zaken die aangepast moesten worden om de auto ( ook een chassis cab) op het totaal gewicht van 3300kg te krijgen ipv 2800kg. Ondanks alle aanpassingen wou de importeur niet mee werken en daarom gind de RDW hier niet mee akoord.

Indertijd werd in Dld de T4 geleverd met een Max gewicht van 3300kg als de velgen, banden en de remmen hieraan voldeden, maar Pon heeft dit nooit verkocht in NL. Ik denk dat ze bang waren dat ze dan minder LT's verkochten.

Er is een manier om wel een hoger gewicht te krijgen, maar dit is omslachtig en duur: je kunt de aanpassing uitvoeren en de auto laten keuren in Dld en hem daar 1 dag toelaten. Als je een Duits kenteken registratie hebt, dan moet RDW hem toelaten in NL, EU-wetgeving. de kosten voor de keuring en toelating kosten ongeveer €1000,-.

je zou bij TUV-Nord in Vaassen eens nu kunnen vragen wat je allemaal moet doen.

Succes,

Rick.
timo
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 apr 2017, 18:00

Re: max laadvermogen T4 verhogen

Bericht door timo »

Mijn camper gaat ook erg richting de 2800 kilo die op het kenteken staat, ik kwam dit tegen omdat ik wilde kijken of het mogelijk was hem naar 3000 kilo te krijgen. Nou lees ik hier dat de 3300 niet kan, maar ik zie op T5 forums voorbij komen dat daar 3000 geen probleem is.

Weet iemand er iets van, of het mogelijk is mijn T4 naar 3000 te krijgen?
Plaats reactie