Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fietsenrek op T4 kantelbaar

vragen over de T4
Jacq N
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:37
Locatie: Beverwijk

Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Jacq N »

Beste mensen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een fietsenrek die geschikt is voor de T4 die ook nog kantelbaar is.
Op de trekhaak dus. Als de achterklep open gaat komt de klep altijd tegen het rek aan. Welk rek is geschikt en wie weet dit.
Of kan je de trekhaak meer naar voren laten schuiven en mag dat?

Bedankt,

Jacq :T44EVER :T4politie :ikrij
Gebruikersavatar
Janpol
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2009, 13:22

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Janpol »

Fietsenrek op achterklep zelf. Zit niet meer in de weg als je de achterklep open doet.
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door patrick 468 »

precies, qua prijs maakt dat niet zoveel.

trekhaak -versie kantelbaar:

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=1&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

klep -versie (4 fietsen): http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... ind=3&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;


Voordeel van de trekhaak -versie: inderdaad kantelbaar (alhoewel dat wel enigszins betrekkelijk is, je kan er toch niet echt makkelijk bij), tevens kan je vaak wat zwaardere fietsen op de drager kwijt, maar meestal niet meer dan 2 tot 3 fietsen.


Voordeel van de klep -versie:
de klep kan inderdaad gewoon open (ik denk dat je wel wat zwaardere gasveren voor je klep moet monteren), vaak geschikt voor 3 tot 4 fietsen, ook zeer geschikt om er bijvoorbeeld een extra (kampeer) kist op te zetten, als je het rek niet gebruikt opvouwbaar, waardoor het geen ruimte in je bus neemt.
nadeel is wel dat je wat hoger moet tillen.

Persoonlijk zou ik voor de klep -versie gaan, ik heb toch ook altijd het idee dat die versie wat stabieler is, je ziet wel eens auto's rijden met een trekhaak -versie en dan verwacht je ieder moment dat de hele boel ervanaf gaat knikkeren.....
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Icebox »

Ik heb de klepversie gehad. Mijn eigen damesfiets kreeg ik met geen mogelijkheid zo hoog getild en aangezien ik voornamelijk alleen ga was dat niet handig. De mountainbike kon ik daarentegen wel tillen dus dat ging wel. Bij beide fietsen kon de klep goed omhoog en het grote voordeel ervan vind ik is dat je je stoelen/mat/kist erop zou kunnen zetten. Of dat bij een kantelbaar ding kan weet ik niet.
En met het gewicht, ik geloof dat de klep versie maar 50 kg mag dragen of het moet verschillen per merk.

Groetjes,
Sinja
Jacq N
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:37
Locatie: Beverwijk

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Jacq N »

Bedankt allen.

Het rek op de achterklep ken ik maar is te hoog om mijn fiets op te zetten I am a lady hahha en ik reis ook alleen.
dus dat is geen optie.
Dus voorlopig blijf ik maar zoeken naar een kantelbaar rek en dat ook mijn achterklep open kan

Groet
Jacq :yes :T44EVER :adhd
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Mickel Moen »

Jacq,

Ik heb een kantelbaar rek: http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/10/fietsdrager.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Helaas zit er een trapper in de weg, zodat de klep toch niet lekker open kan als je er twee fietsen op hebt. Ik heb al de tip gekregen, om die ene trapper uit te rusten als een pedaal die je tegen de cranc aan klapt. Zo'n systeem bestaat.

Toch is er ook een drager die je helemaal horizontaal kunt klappen. Ik meen van Thule, maar dat weet ik niet zeker.

Afbeelding
Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Patt
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:51
Locatie: Opwijk City

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Patt »

Jacq,

wij hebben vele kantelbare modellen getest, en kwamen enkel de "twinny load - swing FFK" tegen waarbij de klep nog goed open kon, en je toch nog makkelijk in de kofferruimte kan komen.
Geen pedalen te verwijderen, er zit zelfs een oprijgoot bij zodat je helemaal niet moet tillen.

Geschikt voor 2 elec fietsen, max 50/75 kg afhankelijk van je trekhaak.

Ondertussen een jaar in gebruik, zonder problemen.

grts

Patt
Jacq N
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:37
Locatie: Beverwijk

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Jacq N »

Hoi Pat,

Ja, dat is een goed bericht ik ga direct op zoek en bedankt voor het meedenken allemaal.

Met vriendelijke, :gekte
Jacq
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Multivan Generation »

kun je er wat demo foto's van plaatsen Pat?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Patt
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:51
Locatie: Opwijk City

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Patt »

Heb je die dan niet genomen in Kasterlee ? :knipoog

ik probeer daar dit weekend werk van te maken, foto's komen er aan
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door pluuke »

Zie ook :
viewtopic.php?f=2&t=20460&p=117583&hili ... er#p117583" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had een Spinder, klep ging er echt op 3mm na langsaf.
Hij kon hem gewoon niet raken, maar toch iedere keer heel langzaam opendoen omdat je denkt dat ie hem gaat raken :muur .

Ligt ook helemaal aan de trekhaak die je hebt, de kogel zit niet bij iedere trekhaak op dezelfde afstand van je bumper / grond.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Jacq N
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:37
Locatie: Beverwijk

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Jacq N »

Oke allen,

Vandaag naar Halfords gereden om de Twinny load swing FFK te proberen en helaas ............. De deur kwam tegen de bout aan het was misschien 3 mm . Nu begrijp ik ook dat de trekhaak ook een belangrijke rol speelt in dit hele gebeuren. Toen hebben ze er een ander op gezet (ben ff de naam kwijt) en deze paste wel maar tjeetje miena 400 euro das niet niks.
Er is dus nog hoop en ik hoop op een tweede hands dus. Zal morgen wel ff langs gaan om de naam van dit rek op de site te plaatsen.
Maar het blijft zoeken en passen

Bedankt voor het meedenken

J :T44EVER :driveT4 acq
Jacq N
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:37
Locatie: Beverwijk

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Jacq N »

En waar ik ook aan denk is dat mijn sensoren voor het achteruit rijden aan gaan als er een rek op de trekhaak zit dus dat is ook een aandachtspuntje of heb ik het mis.???

Jacq
Gebruikersavatar
Patt
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:51
Locatie: Opwijk City

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Patt »

hoi Jacq,

tegen welke bout kwam je klep dan ?
De fietshandel kon het stuk dat op de trekhaak komt een beetje bijregelen, zodat de fiesten wat achter- of voorover hellen afhankelijk van het wagentype.

Je sensoren ga je zeker moeten uitschakelen, in het beste geval reageren ze op je fietsenrek,
in het slechtse geval reageren ze pas als je fietsen al in de prak gereden zijn.

En als je dan wil kantelen heb je ook nog wel een metertje extra ruimte nodig.

grts

Patt
Jacq N
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:37
Locatie: Beverwijk

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Jacq N »

Hoi Pat,

De deur kwam tegen die bout die je aan moet draaien om het rek vast te zetten en dan gaat het rek vanzelf omhoog.
Je moet de bout aandraaien dus ik begrijp niet zo goed wat jij bedoelt?
IK wacht af :yes
Plaats reactie