Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterwiel scheef onder de auto?

vragen over de T4
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: Achterwiel scheef onder de auto?

Bericht door MrMillion »

Begint nu een beetje een blauwe maandag bus te worden..

Zoals op de foto te zien is zit er een klein beetje schade net voor het achterwiel, dus een dikke aanrijding lijkt me niet echt heel waarschijnlijk aangezien er ook geen rare dingen te zien zijn onder de auto (reparaties). Maar als het wiel net achter een paaltje ofzo blijft hangen..... kan ik me een flinke klap voorstellen.

Laat morgen de auto uitlijnen. Kijken wat er nog de sporing te halen is.

Heb trouwens de complete draagarm gebruikt. Enige wat overgezet is zijn de remklauw en schijf + een nieuwe leiding gefelsd.

Coen
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: Achterwiel scheef onder de auto?

Bericht door ailko vos »

dan blijft er maar een optie over de ophnangpunten van de draagarm kijk even goed als hij op de brug staat of er geen vouwen in je chassis zitten.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Achterwiel scheef onder de auto?

Bericht door bartt4 »

Uitlijnen en dan met persje eventueel de draagarm drukken in de juiste stand. vermoed dat je ophanpunten van je draagarm een dreun hebben gehad.
Helaas nu zelf geen tijd maar rond december wil ik eventueel wel een poging wagen mocht je nog niemand gevonden hebben die het kan oplossen
RUBBEREXPRESS
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: Achterwiel scheef onder de auto?

Bericht door MrMillion »

Auto is vandaag uitgelijnd. Heeft in ieder geval een hele hoop geholpen!. Bij de kwikfit geweest aan het damsterdiep in groningen (jajaja ik weet het). Zelf even de bouten voor de draagarmen achter aan moeten wijzen maar het ging. Ben natuurlijk het rapport vergeten mee te vragen :S. Maar er was wel een behoorlijke afwijking die toch nog wat teruggebracht kon worden. Tevens stond voor ook niet goed. Auto trekt niet meer en het stuur staat weer recht! Zal toch al heel wat in de banden moeten schelen.

Bart,

Bedankt voor je aanbod. Lijkt me goed om daar nog eens contact over te hebben aangezien het nog niet 100% is.

Coen
Plaats reactie