Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Prijzen ?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Prijzen ?

Bericht door Jurgen VH »

Effe een vraagske openen ivm groot onderhoud en distributiewissel.

Wat zijn de gangbare prijzen in garages of wat betalen jullie voor groot onderhoud en distributiewissel ? Met het eerste bedoel ik olie, oliefilter, luchtfilter, pollenfilter, mazoutfilter (ivm diesel) en met het laatste bedoel ik dus alles riemen, poulies, waterpomp etc.

Voor groot onderhoud + distributiewissel zou ik tussen de 5 a 700€ betalen all in, hier zit zoals je ziet 200€ marge op omdat mijn garagist niet juist weet hoeveel werk hij hieraan heeft. Dus naar gelang het werk is het meer of minder met een max van 700€ :knipoog
roelssroyce
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32

Re: Prijzen ?

Bericht door roelssroyce »

Dat lijkt me erg goedkoop!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Prijzen ?

Bericht door Pascal-141 »

Als uw garagist niet weet hoeveel werk hij er aan heeft om de distributie te veranderen,wildat dan zeggen dat hij geen ervaring heeft met de T4 ?
Brrrr...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Prijzen ?

Bericht door Jurgen VH »

Klopt Pascal, aventoe doet hij een T4 of iets dergelijks maar meestal zijn het auto's :knipoog
Op zich heb ik geen schrik van mijn garagist omdat wij samen op gegroeid zijn en wij eigenlijk kind aan huis zijn bij mekaar. Ik vertrouw hem hier wel op, mss daarmee de lage prijzen (lees vrienden prijzen) :toppie
Moest er iets verkeerd gaan vertrouw ik hem dat hij het toch in orde brengt zonder complicaties maar ik geloof in zijn competentie in zake auto's of in dit geval mijn busje :knipoog

Heeft verder niemand (richt) prijzen of wordt er gewoon heel weinig gereden met de T4's op het forum waardoor er geen onderhouden of distributiewissels nodig zijn ? :lach
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Prijzen ?

Bericht door matje86 »

search.php?keywords=prijs+distributieri ... mit=Zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Prijzen ?

Bericht door Jurgen VH »

Bedankt matje, hier kom ik prijzen tegen van 750€ voor enkel de distributiewissel.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Prijzen ?

Bericht door matje86 »

normaal een 4 uurtjes werk a ong 75 euro dan onderdelen nog
laat dan ook metteen alles wat daar in de buurt zit mee nemen aangezien dan de boel toch open is :werkaanT4
prijzen varieren van 500 tot 900 afhankelijk van je uitvoering
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
jaccomega
Berichten: 288
Lid geworden op: 22 jul 2011, 14:06
Locatie: Krabbendijke zuidwest

Re: Prijzen ?

Bericht door jaccomega »

bij mij laatst distributiewissel (complete set) +kleine beurt en keuring €550,- . wel door een kennis van me gedaan die z`n uren niet allemaal heeft gerekend!
Gebruikersavatar
Hans uut Aalten 275
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:24
Locatie: Aalten

Re: Prijzen ?

Bericht door Hans uut Aalten 275 »

In augustus de distributie laten vernieuwen door een expert, inderdaad 4 uur werk.
Alle delen zaten hier bij in, riemen, spanner, waterpomp.
Verder zelf de grote beurt gedaan met alle filters, olie, lampje, achterdemper en compleet achterlicht.

Totale kosten € 855.
Zo betaald en de hefbrug van de garage gebruikt.
Vallen is géén falen,
niet weer opstaan is falen.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Prijzen ?

Bericht door sgsdebruijn »

Misschien nog aangeven of het VW originele onderdelen zijn of een ander merk
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Prijzen ?

Bericht door frank884 »

als je niet alles vervangt en bijv
http://www.ebay.de/itm/FEBI-BILSTEIN-Ri ... 20cc762da7" onclick="window.open(this.href);return false;
al laat zitten dan is de prijs weer 120-140 euro lager (afh welk merk) die van mij was 160 euro via de dealer.
(maar iets overslaan dat is niet altijd een "voordelige"keuze op lange termijn)

14-10-2008 in Polen bij de VW Dealer
ALLE riemen laten vervangen, kortom alles wat daarbij hoort, waterpomp, de koelvloeistof, de versnellingsbakolie
en ook de krukaspoulie alles met originele VW onderdelen
was totaal 775 euro. Ik neem geen risiko met die D-Riem, ik rijdt niet zo extreem veel,(tenminste niet met de T4) dus die ligt er ook zijn 6 jaar op dus Dealer en alles origineel door hem ingekocht
dan is daar geen dissusie over als die knapt.

onderdelen kosten hier het zelfde alleen het uurloon is daar een stukje lager
Maar in een grote stad als Poznan ook niet voor niks!!
maar als ik daar toch ben op vakantie, waarom zou ik dan "gepland" onderhoud hier laten doen!!!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Prijzen ?

Bericht door Jurgen VH »

Bedankt voor de tip :knipoog Was ik idd vergeten te vermelden, alle onderdelen komen uit de erkende lokale onderdelenshop waar mijn garagist/vriend alles koopt dus geen oem onderdelen maar ook geen rommeltjes :knipoog

Al mijn wagens zijn na de 2j officiele garantie periode bij mijn vriend onderhouden de golf 4 1900 tdi 100pk van mijn vriendin heeft nu +/- 230dkm op de teller en alle onderdelen kwamen ook van die shop, en mijn vorige auto een opel astra 1700td die ik op 150dkm gekocht had heeft het uitgehouden tot 298dkm en toen was de ambriage er door en deze was ook door mijn vriend en zelfde onderdelen shop onderhouden zonder problemen :knipoog

Dus vertrouw ik erop dat de onderdelen en de kunde van mijn vriend wel min of meer degelijk zijn :lach
lourens
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jul 2008, 22:20

Re: Prijzen ?

Bericht door lourens »

November alles laten vervangen (vw onderdelen):waterpomp, koelvloeistof,drukrollen,distibutieriem en pompriem.
Betaald 700 euro.

groet

lourens
Huseyin
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2012, 15:01

Re: Prijzen ?

Bericht door Huseyin »

Distributire set + alle filters + alle oliën (alles van het merk kroon en motorolie was 5W30) = 840 euro all in. (in Nijmegen)

Niet al te duur als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Prijzen ?

Bericht door Jurgen VH »

Alvast bedankt voor alle reacties :knipoog nu weet ik wat zo wat de gangbare prijzen zijn :zwaai
Plaats reactie