Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

radio

vragen over de T4
Plaats reactie
pascal
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2013, 18:53

radio

Bericht door pascal »

Ik heb in mn t4 uit 95 een simpele radio gemonteerd, en alles werkt, behalve het geheugen voor cd's en radio.
Nu heb ik vanuit de kabelboom alleen nog twee draden die nergens op aangesloten zitten. ( zaten geen stekkerblokken aan, maar losse draden met kroonsteentjes).
een bruine en blauw/grijze.
ik heb de constante spanningsdraad van de radio op de rode van de kabelboom gezet en onderbroken spanningsdraad van de radio op de rood/bruine van de kabelboom gezet.
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: radio

Bericht door edwinh »

pascal schreef:Ik heb in mn t4 uit 95 een simpele radio gemonteerd, en alles werkt, behalve het geheugen voor cd's en radio.
Nu heb ik vanuit de kabelboom alleen nog twee draden die nergens op aangesloten zitten. ( zaten geen stekkerblokken aan, maar losse draden met kroonsteentjes).
een bruine en blauw/grijze.
ik heb de constante spanningsdraad van de radio op de rode van de kabelboom gezet en onderbroken spanningsdraad van de radio op de rood/bruine van de kabelboom gezet.
meestal is het de geel en rode draad omdraaien/aansluiten
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
pascal
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2013, 18:53

Re: radio

Bericht door pascal »

Nee in dit geval helaas niet dan doet de radio helemaal niks meer
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: radio

Bericht door edwinh »

pascal schreef:Nee in dit geval helaas niet dan doet de radio helemaal niks meer
Heeft de radio wel goed gewerkt in een andere auto ?
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
pascal
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2013, 18:53

Re: radio

Bericht door pascal »

Ja daar werkte die goed, maar er zitten stekkerblokjes aan de radii en niet in de t4 . De radio is een sony explode
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 760
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: radio

Bericht door limburger »

met een multimeter even meten wat de draden uit je T4 doen. heb je geen multimeter dan kun je met een 12v lampje proberen. er zal misschien ook nog een draad zitten die alleen spanning geeft als je je licht aan hebt.

meestal staat op de radio wel een sticker met schema van de connector.

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: radio

Bericht door Roger B. (11)61 »

niet naar kleuren kijken... meten wat er op de draden staat, ook opletten dat massa niet per definitie massa is, kan ook betekenen dat bijvoorbeeld bij inschakelen verlichting die massa ineens plus is

ISO connector schema's klikken wel ff opletten dat +30 (constant) en +15 (geschakeld) door verschillende merken omgewisseld worden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie