Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7 MAG OP SLOT

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

De T4 is voor zien van een gereviceerd de motor

Bericht door Marcel van Es »

Morgen gelukkig da bus klaar, ook het vliegwiel is gemonteerd
ben wel benieuwd hoe het aanvoelt,
Zal wel anders zijn,
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Update nieuwe motor maar schud nog steeds

Bericht door Marcel van Es »

Goede avond Heren

Ik heb de bus nu een weekje en er al weer 600 km mee gereden
Ben niet zo heel erg tevreden hoe de bus nu rijd, rijd natuurlijk wel goed, maar heb toch nog last van schudden bij stationair draaien, niet altijd maar best wel veel. Dhr. Leendert gaf dit al aan dat de bus toch nog schudde toen ik de sleutels in ontvangst kreeg nadat ik betaald had, en ik begreep het eerst niet heb je de wagen niet uitgelijnd dan, of de banden niet gebalanceerd? o o o o wat een lulo ben ik toch.
Wel gek er zit een gereviseerde motor in en een vast vliegwiel en een verzwaarde koppelingsplaat met een verzwaarde drukgroep in.
En dan toch niet echt helemaal top lopen.
Heb de garage vanmiddag gebeld en kan donderdag 13-6 langs komen voor nader onderzoek.
wel eerst tegen spreken dat de bus over tunend is maar vind dit wel een stomme redeneerring, als of ik de net gereviseerde motor aan het verkrachten ben, het heeft me net een rib uit me lijf gekost. nee hoor rijd gewoon normaal ook al de motor warm is geen gekke dingen heb de bus iedere dag nodig voor mijn werk. Het revisie bedrijf EMC in Eindhoven waar ik de deel revisie gekocht heeft, belde me hoe het met de bus is gesteld, nou prima alleen bij stationair draaien dan schud de bus nog even, volgens EMC ligt het aan de pomp timing die niet optimaal afgestemd is.
Wat is uw mening hier over als je dit zo leest.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

loopt niet netjes tijdens stationair toerental

Bericht door Marcel van Es »

Rijd heerlijk maar schud nog steeds bij stationair draaien als ik bv bij een stoplicht staat nadat ik +_ 3 á 5 km gereden hebt.
Wat mij thuis opviel dat er iedere dag wel een kleine hoeveelheid olie op de weg lag, daarover had ik over gebeld met leen van, de rooij autotechniek en werd een afspraak gemaakt voor donderdag 13-06-2013.
Ben nog even naar Eindhoven geweest voor een stel nieuwe Michelin banden heen en weer dik 300 km, en had op die dag met de deelrevisie alweer dik 1000 km mee gereden, en er moest een olie en filter wissel gedaan worden
Eenmaal op de brug omhoog motor bescherm kap er af schrok ervan zoveel olie er inlag heeft nog nooit 1 druppel olie in de motorbeschermkap gelegen.
het beschermkapje werd van de carter pan gehaald het schuim er in was kletsnat van de olie, er werd flink gezocht waar de lekage vandaan kwam, uit eindelijk trok leen de stekker van de sensor van de oliepeil die aan de onderkant van de carter pan zit los en daar kwam de olie uit gedruppeld, uiteindelijk heeft Leen hem er van af gehaald en was hevig op zoek naar een andere niet gevonden, ik zei hem nog kun je die niet bestellen dan, nu nog zeg hij, ik zeg hem als je brezan bel dan kunnen ze hem toch nog bezorgen nee die komen hem nu niet brengen wij bestellen ze in Cappele. hij heeft toen de sensor goed schoon gemaakt en weer terug geplaatst.
nieuw filter en olie is bij gevuld
Laatst gewijzigd door Marcel van Es op 16 jun 2013, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Multivan Generation »

repelsteeltje schreef:hoeveel km gedraaid?? kan dat er een verstuiver stuk is.
Is dit al gecontroleerd? Stond namelijk al in het eerste antwoord.
Kan bij die kilometerstand goed zijn dat alle verstuivers aan revisie toe zijn.

Zijn bij het ruilblok alle zaken van je vorige blok over gezet; dus ook brandstofpomp en verstuivers..?
Ik vraag dit omdat je probleem een stuk minder is maar nog steeds af en toe, in mindere mate voorkomt.
En anders tijdelijk een originele (niet aangepaste) computer er in, zodat je die al kunt uitsluiten.
door Geertvlasblom op ma apr 29, 2013 8:45
Van het weekend aan mijn T4 (die regelmatig op 4 cylinders stationair liep) gesleuteld. Wat bleek nu: er zat een powerbox tussen. Deze er tussen uit en hij liep weer fatsoenlijk! Aan de Vag haalde hij ook weer zijn waardes fatsoenlijk hierna!
Is dit al gecontroleerd?

Dit olie niveausensor zou je eventueel kunnen missen,
ik bedoel er zijn genoeg bussen, die hem niet hebben.

Wat er precies geleverd is door wie, weet ik niet,
maar ik denk dat het wel goed gaat komen..

Hoe heb je met je auto de eerste 1000 km gereden?
Als een nieuwe of gewoon zoals je altijd reed?

Laat ook even de bedrading van de brandstofpomp controleren, wil namelijk wel eens beschadigen.

Zie ook even dit: viewtopic.php?f=14&t=36132
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Marcel van Es »

Multivan Generation schreef:
repelsteeltje schreef:hoeveel km gedraaid?? kan dat er een verstuiver stuk is.
Is dit al gecontroleerd? Stond namelijk al in het eerste antwoord.
Kan bij die kilometerstand goed zijn dat alle verstuivers aan revisie toe zijn.

Zijn bij het ruilblok alle zaken van je vorige blok over gezet; dus ook brandstofpomp en verstuivers..?
Ik vraag dit omdat je probleem een stuk minder is maar nog steeds af en toe, in mindere mate voorkomt.
En anders tijdelijk een originele (niet aangepaste) computer er in, zodat je die al kunt uitsluiten.
door Geertvlasblom op ma apr 29, 2013 8:45
Van het weekend aan mijn T4 (die regelmatig op 4 cylinders stationair liep) gesleuteld. Wat bleek nu: er zat een powerbox tussen. Deze er tussen uit en hij liep weer fatsoenlijk! Aan de Vag haalde hij ook weer zijn waardes fatsoenlijk hierna!
Is dit al gecontroleerd?

Dit olie niveausensor zou je eventueel kunnen missen,
ik bedoel er zijn genoeg bussen, die hem niet hebben.

Wat er precies geleverd is door wie, weet ik niet,
maar ik denk dat het wel goed gaat komen..

Hoe heb je met je auto de eerste 1000 km gereden?
Als een nieuwe of gewoon zoals je altijd reed?

Laat ook even de bedrading van de brandstofpomp controleren, wil namelijk wel eens beschadigen.

Zie ook even dit: viewtopic.php?f=14&t=36132
Hoi Peter. de motor loopt echt als een zonnetje het is alleen bij het stationair draaien dat die gaat schudden bonken, maar nu zat ik gisteren op dit forum en hebt gevonden wat er gebeuren moet om het schudden of bonken te voorkomen, het gaat om een software afstelling het neemt hooguit 5 min tijd in beslag. en je hebt een software programma zoals een vac-gom.
Ik heb het gisteren meteen uitgeprint en blij toe, ik had het jullie allemaal graag willen vertellen maar kan het topic met geen mogelijkheid meer vinden. begrijpt er geen snars van.
er staat als je ergens mee zit kan je hem een mailtje sturen vermeld er bij dat het om de titel
oplossing schokkende motor bij stationair torental
email adres battum@hetnet.nl
Het zal binnen kort over zijn.
Uit zijn verhaal lijn kon ik opmerken dat het precies om het zelfde gaat als wat ik hebt, toevallig heeft hij ook nog eens de zelfde uitvoering als ik hij heeft een automaat ik een hand bak voor de rest is die het zelfde ook ACV ook 2.5 tdi ook uit '99

Hoe ik de eerste 1000 km... om precies te zijn 1085 km als een heer gereden maar dat was voor die tijd ook het geval.
Deze boodschap had ik al ontvangen van EMC motoren Eindhoven waar de revisie vandaan komt.
Omdat alles nog op mekaar moet inslijten na die km beurd moet nje het gewoon rustig aan doen.
Ik heb het met hem van emc nog over de injectoren gehad daar moet een vacgom aan te pas komen meten is weten en deze vernieuwen is het laatste wat je wilt zijn zo duur
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7

Bericht door Multivan Generation »

zie pagina 3 in je eigen topic :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7

Bericht door Marcel van Es »

Multivan Generation schreef:zie pagina 3 in je eigen topic :zwaai
Echt niet te geloven heb me er rot naar lopen zoeken :yes
Als dit straks is uit gevoerd ben ik zo blij als een vis in het water en kan ik weer lekker :ikrij
Thanks Peter
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
freek
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7

Bericht door freek »

Grappig: ik zat net ook alle 'motorische tips' op de site te bekijken en stuitte ook op http://www.weetjewel.com/downloadmap/Op ... kkende.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
en moest meteen aan jouw probleem denken. Maar je had het dus ook al gevonden. Zou mooi zijn als dit het inderdaad is!
Zie hier de toegevoegde waarde van internetfora: kan je heel veel geld besparen...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7

Bericht door niels »

Die bedoelde ik.

Gr. Niels.
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Marcel van Es »

Dennis 449 schreef:Ha daar istie weer............

Ik heb ook al een tijdje een schokkend probleem.
Maar toen las ik dit:
Schokkende motor bij stationair

Net even bij een garage geweest, om het na te laten kijken, nou..... dat blijkt nog heel ingewikkeld te zijn.... Ik ben maar weer weg gegaan.

Welke weetjeweller hier in Westfriesland helpt me uit de brand?
Hoi Dennis
Ik wou jouw even heel erg bedanken voor die geweldige link het heeft me ruim 2 jaar gekost om er vanaf te komen.
Met die link die je bij je berichtje geplaats heeft.
Heel erg bedankt hiervoor, ben weer super tevreden, om geen rammel bak meer te hebben, maar een geruisloze Transporter.

:yes
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
liv
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:36

Re: UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7

Bericht door liv »

interesant, ik heb echt precies de zelfde klacht als beschreven in document:
'De motor bleef wel keurig op toeren (780 rpm) maar het leek wel of er op willekeurige momenten één of meer cilinders oversloegen. Het gevolg hiervan dat de motor heen en weer stond te schudden waardoor jezelf en de passagiers in de cabine heel vervelend mee zaten te schokken. Dit probleem is ook goed te voelen als je het gas loslaat en de wagen uit laat rijden om bijvoorbeeld voor een stoplicht te stoppen. Tijdens het uitrijden en remmen blijft de wagen kleine onregelmatige 'duwtjes' krijgen. Dat voelt net alsof je op niet-ronde banden rijdt of met verroeste remschijven remt. Geef je vervolgens weer gas dan is het schokken weer weg'
Ik heb echter geen diesel maar een 2.5 liter AAF benzine motor met Landi LPG installatie. Zou dit ook een kwestie zijn van een verkeerde inspuit-tijd/waarde?
T4 2.5i Benzine/LPG Automaat 1993
Gerard-T4
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2007, 22:03
Locatie: Delft

Re: UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7

Bericht door Gerard-T4 »

Ha Marcel,

Ik ben blij dat je je probleem hebt kunnen oplossen met mijn 'receptje'. Het is al een hele tijd geleden dat ik dat probleem gehad heb en heb er sindsdien geen last meer van gehad. Ik had ook al eens eerder op je bericht gereageerd, maar dat is om de een of andere wijze verdampt. Trouwens, ik had ook moeite om het artikeltje terug te vinden.

Het mailadres in het artikel (battum@hetnet.nl) is overigens al een paar eeuwen niet meer in gebruik posting.php?mode=reply&f=2&t=41659#" onclick="window.open(this.href);return false;.

Succes verder en nog vele kilometers T4-plezier.

Groet Gerard
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7

Bericht door Marcel van Es »

liv schreef:interesant, ik heb echt precies de zelfde klacht als beschreven in document:
'De motor bleef wel keurig op toeren (780 rpm) maar het leek wel of er op willekeurige momenten één of meer cilinders oversloegen. Het gevolg hiervan dat de motor heen en weer stond te schudden waardoor jezelf en de passagiers in de cabine heel vervelend mee zaten te schokken. Dit probleem is ook goed te voelen als je het gas loslaat en de wagen uit laat rijden om bijvoorbeeld voor een stoplicht te stoppen. Tijdens het uitrijden en remmen blijft de wagen kleine onregelmatige 'duwtjes' krijgen. Dat voelt net alsof je op niet-ronde banden rijdt of met verroeste remschijven remt. Geef je vervolgens weer gas dan is het schokken weer weg'
Ik heb echter geen diesel maar een 2.5 liter AAF benzine motor met Landi LPG installatie. Zou dit ook een kwestie zijn van een verkeerde inspuit-tijd/waarde?
Hoi Liv
Ik zou het zeker wel even na laten kijken, wel even uit printen en mee nemen naar de garage.
Succes ermee
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7

Bericht door Marcel van Es »

Gerard-T4 schreef:Ha Marcel,

Ik ben blij dat je je probleem hebt kunnen oplossen met mijn 'receptje'. Het is al een hele tijd geleden dat ik dat probleem gehad heb en heb er sindsdien geen last meer van gehad. Ik had ook al eens eerder op je bericht gereageerd, maar dat is om de een of andere wijze verdampt. Trouwens, ik had ook moeite om het artikeltje terug te vinden.

Het mailadres in het artikel (battum@hetnet.nl) is overigens al een paar eeuwen niet meer in gebruik posting.php?mode=reply&f=2&t=41659#" onclick="window.open(this.href);return false;.

Succes verder en nog vele kilometers T4-plezier.

Groet Gerard
Hoi Gerard
Nogmaals dank voor de geweldige oplossing.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7

Bericht door Marcel van Es »

liv schreef:interesant, ik heb echt precies de zelfde klacht als beschreven in document:
'De motor bleef wel keurig op toeren (780 rpm) maar het leek wel of er op willekeurige momenten één of meer cilinders oversloegen. Het gevolg hiervan dat de motor heen en weer stond te schudden waardoor jezelf en de passagiers in de cabine heel vervelend mee zaten te schokken. Dit probleem is ook goed te voelen als je het gas loslaat en de wagen uit laat rijden om bijvoorbeeld voor een stoplicht te stoppen. Tijdens het uitrijden en remmen blijft de wagen kleine onregelmatige 'duwtjes' krijgen. Dat voelt net alsof je op niet-ronde banden rijdt of met verroeste remschijven remt. Geef je vervolgens weer gas dan is het schokken weer weg'
Ik heb echter geen diesel maar een 2.5 liter AAF benzine motor met Landi LPG installatie. Zou dit ook een kwestie zijn van een verkeerde inspuit-tijd/waarde?
Hoi Liv
Je kunt het altijd even na laten kijken, kan geen kwaad.
Even uit printen mee nemen naar de garage en vragen of ze dit kunnen nakijken. wel licht zult u ook van het probleem af zijn. Succes ermee laat even weten wat en hoe die daarna loopt. sorry voor de late reactie. van mij stond die 0.45 mg per slag minder in te spuiten.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Plaats reactie