Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stroboscoop lampen onder in bumper T4

vragen over de T4
Plaats reactie
steffie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2007, 23:28
Locatie: hilversum

stroboscoop lampen onder in bumper T4

Bericht door steffie »

hallo, ja wie kan me helpen bij het vinden van twee mistlampen die ik kan omtoveren naar stroboscoop lampen, en of 2 lampen kan bouwen in me gril ook stroboscoop lampen maar dan in 2 verschillende kleuren.
wie kan me daarbij helpen.
of weet waar ik moet kijken bij welke zaak?


alvast bedankt voor de moeite.
Gebruikersavatar
stoef 631
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:04
Locatie: coevorden

Bericht door stoef 631 »

ik heb ze in mijn knipperlichten gebouwd.

stoef
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

Bericht door theo#94 T4 »

http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... trobos.htmkijk even naar dit filmpje,ik heb ze in hele kleine verstralertjes zitten,die heb ik wel aan moeten passen om het flitsertje erin te krijgen.je kan op het filmpje wel niet zien dat ze als strobo's flitsen,maar hij gaat 3x links en 3x rechts,op het kastje wat er bij zit,zitten verschillende standen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

mag dat? :politie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

vast niet, je mag in principe geen enkele extra verlichting op je auto hebben... al die neon lights, verlichte ruitensproeiers, knight-rider lampjes enz enz zijn allemaal niet toegestaan en scheppen nog meer kans staande gehouden te worden door de mannen in het blauw.....

je kunt beter zorgen dat je zo weinig mogelijk opvalt dan zien ze je ook makkelijker over het hoofd als je net even het niet toegestane gebied betreedt in het verkeer...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

naja, je breedstralers mag je ook niet aan hebben. maar goed de :politie doet ook dingen die niet mogen :P. bv flitsen op een uitrit haha

wat betreft neon. dat mag wel tot een bepaald nivea. het mag neit naar buiten schijnen. maar als ze dat verbieden mag tom tom navigatie ook niet meer!. want dan schijnt er ook licht door je cabine heen!. Ik zal eens kijken of ik thuis nog een artikel van neon en de wet heb liggen :P

Maar over de lampjes. mag neit amar wel leuk :P. zet er gelijk blauwe hoesjes over heen, ga je stuk sneller op de snelweg (A) Hahhaha

grt frank
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Er was/is hier iemand op het forum die voor wat betreft regelgeving, van de hoed en de rand weet :knipoog

Ik dacht dat breedstralers niet als zodanig vermeld staan/stonden in het vooertuigreglement?
En dat mistlampen aan de voorzijde bij onzorgvuldig gebruik (heerlijk he dat omzichtige taalgebruik) voor de wet gelijk staat als grootlicht voeren.

Ik kan me voorstellen dat strobo's alleen voor showdoeleinden zouden kunnen zijn toegelaten en dan alleen op een afgesloten terrein.?

Verder nog een vraag aan die goeroe van de wetteksten: staat er al iets vermeld in de teksten over dagrijverlichting en zo ja, waar moet dat aan voldoen, en in welke units mag dit gevoerd worden, en op welke hoogte etc?

veel vragen, met naar ik hoop goede leuke interessante antwoorden. Gewoon uit interesse.. Zodat anderen daar misschien hun voordeel ook mee kunnen doen :happy
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Het RVV 1990 spreekt over mistlichten, als zijnde mistlichten aan de voorzijde van een (personen)auto.
Mistlichten hebben als kenmerk, dat ze, net als je dimlichten een zogenaamde licht/donkerscheiding moeten vertonen, waardoor dus geen verblinding van tegenliggers kan worden veroorzaakt.
Verder zullen deze lichten, als ze behoren tot een goedgekeurde soort, in het glas onder andere de aanduiding met de letter B (brouillard), N (Nebel) of F (Fog) moeten vertonen.
Mistlichten worden in de volksmond ook wel breedstralers genoemd. :knipoog


Strobo,s zijn verboden zolang je geen ontheffing hebt om ze te gebruiken (zijn trouwens meer die een ontheffing hebben dan je denkt)
En een afgesloten terrein?
Een afgesloten terrein is een priveterrein die niet op een normale manier vanaf de openbare weg is te betreden.
Dus meeting zullen daar denk ik niet worden gehouden.
Waar wel meeting worden gehouden is gewoon openbaar terrein waar dezelfde regels gelden als op de openbare weg.
Het gebruik van strobo,s word meestal wel oogluikend toegestaan maar zelfs dan heb je niet 100% zekerheid dat je geen boete krijgt en je de lampen ter plaatse er af kan halen.

Dagrijlampen mogen samen met dimlicht gevoerd worden.
In een dagrijlamp staan de letters RL
Als er helemaal niks in staat mag de bestuurder zelf bepalen of het een dagrijlamp is of niet (makkelijker kunnen we het niet maken :lach )
De afmetingen kan ik niet zo snel terug vinden maar even uit mijn hoofd: minimaal 40 cm uit het midden, minimaal 25cm boven het wegdek.
Artikel 5.2.57

1. Personenauto’s mogen zijn voorzien van:

1. twee mistlichten aan de voorzijde van het voertuig;

2. parkeerlichten indien het voertuig niet langer is dan 6,00 m en niet breder dan 2,00 m;

3. twee extra richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten aan de achterzijde van het voertuig;

4. één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig indien het voertuig voor 1 januari 1998 in gebruik is genomen;

5. ambergele retroreflectoren aan de zijkanten van het voertuig, indien deze retroreflectoren niet reeds ingevolge artikel 5.2.51 verplicht zijn;

6. twee witte retroreflectoren aan de voorzijde van het voertuig;

7. twee markeringslichten aan de voorzijde en twee aan de achterzijde van het voertuig, indien deze lichten niet reeds ingevolge artikel 5.2.51 verplicht zijn en het voertuig breder is dan 1,80 m;

8. zijmarkeringslichten, indien deze lichten niet reeds ingevolge artikel 5.2.51 verplicht zijn, aangebracht overeenkomstig de door Onze Minister vastgestelde eisen;

9. een richtlicht;

10. een bermlicht aan de voorzijde van het voertuig;

11. werklichten;

12. een derde remlicht, indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 oktober 2001, aangebracht zodanig dat:

1. het midden van het lichtdoorlatende gedeelte zich bevindt in het middenlangsvlak van het voertuig of op een afstand van ten hoogste 0,15 m vanaf het middenlangsvlak, en

2. de onderzijde van het lichtdoorlatende gedeelte hoger ligt dan de bovenzijde van de remlichten, bedoeld in artikel 5.2.51, onderdeel h;

13. twee dagrijlichten;

14. een markering aan de achterzijde van het voertuig bestaande uit een rechthoekig bord dan wel uit een set van twee of vier rechthoekige borden, welke zijn voorzien van rood fluorescerende parallel lopende diagonale strepen, indien de toegestane maximum massa van het voertuig meer bedraagt dan 3500 kg;

15. inwendig verlichte transparanten die voor het overige verkeer bij regeling van Onze Minister vast te stellen informatie over het gebruik of de bestemming van het voertuig bieden. De verlichting moet afzonderlijk zijn geschakeld en mag naar achteren niet rood stralen. Bij regeling van Onze Minister worden nadere eisen vastgesteld ten aanzien van de uitvoering van de transparanten en de plaats waar zij op of aan het voertuig zijn aangebracht.

2. Lichten die ingevolge artikel 5.2.51 verplicht zijn gesteld voor voertuigen die na een in dat artikel genoemd tijdstip in gebruik zijn genomen, mogen zijn aangebracht op voertuigen die voor of op dat tijdstip in gebruik zijn genomen mits wordt voldaan aan de in artikel 5.2.53 met betrekking tot die lichten, met uitzondering van markeringslichten en zijmarkeringslichten, gestelde eisen. Markeringslichten en zijmarkeringslichten moeten alsdan voldoen aan het bepaalde in de onderdelen g onderscheidenlijk h van het eerste lid.

3. Personenauto’s mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra niet-driehoekige rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

was jij dat? :bifun

Heb ik jou gezien achter een witte T5 met een statief met een joekel van een camera erop in Volkel :lach

Misschien is bovenstaande punt iets voor de webmaster om te vermelden bij Tips en trucs? :yes

Ahum die dagrijlichten van een nieuwe audi RS6 en de Porsche 997 turbo in Ledverlichting zijn wel erg mooi om de veiliheid en zichtbaarheid bij daglicht te bevorderen :knipoog En als ik het juist interpreteer is dat toegestaan :happy
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Multivan Generation schreef:was jij dat? :bifun
Was ik wat? :lach

Multivan Generation schreef:Heb ik jou gezien achter een witte T5 met een statief met een joekel van een camera erop in Volkel :lach
Neehoor, die camera is helemaal niet zo groot, die lens is wel een beetje heftig :gekte
Maare, en dan loop je zomaar door? leuk hoor
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Sommige mensen stellen zich gewoon even voor hè Olle? :klappen :klappen

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

je was zo druk om die vliegtuigen uit de lucht te schieten, dat ik het niet in mijn hoofd haalde om je te storen bij je hobby :happy
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef:je was zo druk om die vliegtuigen uit de lucht te schieten,:happy
:ie TATATATATATATATA ??

of toch meer met een bazooka oid? :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Daar leek het zowat wel op ja,
enne HarryT5, we hebben elkaar uitgebreid gesproken, je was mijn buurman op de camping :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Ja ja, :klappen je praat wat af op de camping en valt het kwartje later hè :bonk

Was leuk op de camping hè. :happy

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie