Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Iemand ervaring een extra matras onderbed.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Ali_Blabla »

Interessant onderwerp dit.
Wij hebben pas één nachtje in onze T4 geslapen, komend weekend de volgende 2 nachten. We legden nu de slaapzakken gewoon op de bank wat redelijk okee was.
Mag wel graag goed slapen dus hou dit goed in de gaten.
Gebruikersavatar
volvosurfer
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 mei 2009, 22:32
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door volvosurfer »

frans_t4 schreef:
volvosurfer schreef:Iemand al eens bedacht dat de kussens van boven prima op de bank kunnen liggen als opdek matrassen?

Dit doen wij altijd,slaapt prima. (Moet er niet iemand zijn die boven moet slapen)
Staat ergens gepost dat de boven matras van een T4 10cm smaller is .. nu weet ik niet of dat heeeeeel handig is.

Ik ga toch ook eens bij de xenos kijken.. Het mooie van Pascal zijn oplossing is dat deze exact op maat te maken is en uit een stuk is!

Frams
Als je de matrassen in het midden legt, scheelt het echt niet veel hoor. Ik lig toch niet op de rand van mijn bed.

Pascal, het is inderdaad niet heel makkelijk om ze van boven naar beneden te krijgen maar na een tijdje wordt het routine. Als we langer op eenzelfde plek staan schuiven we ook de voorste bedplank naar achter zodat we de achterste bedplank ook als opberg ruimte kunnen gebruiken.
Jaaaaaa, een mooie California gekocht!!
Gebruikersavatar
Janpol
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2009, 13:22

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Janpol »

Ikea matras gewoon dubbelvouwen na het slapen. Slaapzakken, kussens enzo er gewoon tussen stoopen. Wij leggen er daan ook nog onze stoelen op en deze steken dan zeker niet boven de zetel uit.
Matrassen en bedplank van boven gaan ook niet mee op reis. Achteraan op bovenbed leggen we meestal de handoeken enzo.
succes.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Multivan Generation »

Even een stomme vraag misschien,
maar diegenen die een extra matras er boven op hebben/willen,
zijn dat ook mensen die met meer als 2 op reis gaan?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door arjanzevenaar »

Wij zijn met zijn vieren, 2 kids van 11 en 12 slapen boven. Wij hebben wel een multivan.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Multivan Generation »

arjanzevenaar schreef:Wij zijn met zijn vieren, 2 kids van 11 en 12 slapen boven. Wij hebben wel een multivan.
Hou je dan nog wel ruimte over?

Wij hebben ook lekker een bed over de volle breedte en dochterlief slaapt ook boven,
maar als ik een matras extra mee zou nemen, waar zou ik die moeten laten? :gekte
Meestal liggen er zo veel tassen etc op de bedplank/matras dat het gelijk tot aan onderzijde ruit vol ligt.
En met 2 volwassenen neem je toch veel minder spullen mee.. :knipoog

Vandaar mijn vraag.
Er zijn namelijk ook heel veel mensen met 2-en die de voorste bedplank bijvoorbeeld thuislaten
en de achterste bedplank als afleg ruimte gebruiken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Freestyle »

Wij zijn ook met z'n vieren (2 kleine kinderen slapen boven achter het netje).
We gebruiken al tijden een 5cm traagschuim opdekmatras. Beetje zoeken op het net en je kan er eentje krijgen voor een redelijke prijs.
Als we de bus helemaal inpakken voor de vakantie gaat de bank in de voorste stand en past het matras in z'n zak opgerold precies in het gat achter de bank tussen de wielkast en de koelkast. Als we tijdens vakantie een kort ritje maken vanaf een camping rollen we het matras gewoon met slaapzak en al op en leggen we het achter de bank. Het pakket neemt dan ong. de helft van de achterste bedplank in en blijft ruim onder de hoogte van de achterbank. Wij hebben maar 1 keer zonder matras geslapen maar met matras ligt het echt stukken beter! Bij ons is de ruimte geen probleem en iedereen met kleine kinderen weet hoeveel zooi je dan meesleept. Je moet wel een beetje creatief omgaan met de ruimte natuurlijk, maar dat geldt altijd als je op vakantie bent met een California :toppie
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
D-J
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:50
Locatie: Over den IJssel

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door D-J »

Wij zijn voornemens boven te slapen. Dat matje voelt behoorlijk dun en hard aan.
Dus ons idee was: even langs de markt en een 4 cm dik traagschuim rol kopen van 115 breed.
Daar een hoes omheen maken en klaar.

Nu de vraag: kan dat blijven liggen als we het dat willen dichtklappen?

En hoe zijn de ervaringen mbt je kussen? Valt dat makkelijk naar beneden tijdens slapen? Of gebruiken mensen daar zaken voor?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Multivan Generation »

5 cm dikte voor matrassen boven gaat, want de latere bouwjaren hebben dat ook.
Hoger wordt krap of gaat niet meer..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roberto
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2009, 19:13

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Roberto »

Ik vond de bank ook te hard liggen. Boven gebruik ik meestal de standaard kussens maar beneden heb ik ook een oplegmatrasje gekocht. Als ik deze niet gebruik ligt ie altijd in drieën gevouwen achter de achterbank. Voor niet duur gekocht bij Jysk, http://jysk.nl/slaapkamer/topmatrassen Ze hebben meerdere soorten (niet online, wel in de winkel) en voor deze prijs voelt het ook comfortabel in je geldbuidel :toppie
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door frans_t4 »

Hebben vanmiddag bij Jysk een matras gekocht was in de aanbieding 70 Euro...helemaal top... alleen is ze iets te lang... maar daar maken we geen punt van... 120x200... :yes

Frans....
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door frans_t4 »

Afgelopen weekeinde met de bus naar Callantsoog geweest en uitermate goed geslapen op het bankbed met de Jysk matras. Geen harde plekken meer en geen last meer van de naden tussen de losse delen.... Al met al super comfortabel.
Wat mij betreft een aanrader...! :adhd

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door frans_t4 »

Roberto schreef:Ik vond de bank ook te hard liggen. Boven gebruik ik meestal de standaard kussens maar beneden heb ik ook een oplegmatrasje gekocht. Als ik deze niet gebruik ligt ie altijd in drieën gevouwen achter de achterbank. Voor niet duur gekocht bij Jysk, http://jysk.nl/slaapkamer/topmatrassen Ze hebben meerdere soorten (niet online, wel in de winkel) en voor deze prijs voelt het ook comfortabel in je geldbuidel :toppie
Helemaal waar Roberto.... veel comfort voor een betaalbare prijs....

Frans..
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
Roberto
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2009, 19:13

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Roberto »

frans_t4 schreef:
Roberto schreef:Ik vond de bank ook te hard liggen. Boven gebruik ik meestal de standaard kussens maar beneden heb ik ook een oplegmatrasje gekocht. Als ik deze niet gebruik ligt ie altijd in drieën gevouwen achter de achterbank. Voor niet duur gekocht bij Jysk, http://jysk.nl/slaapkamer/topmatrassen Ze hebben meerdere soorten (niet online, wel in de winkel) en voor deze prijs voelt het ook comfortabel in je geldbuidel :toppie
Helemaal waar Roberto.... veel comfort voor een betaalbare prijs....

Frans..
Graag gedaan, met een goede nachtrust heb je dubbel :ikrij plezier!
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door eindgebruiker »

Dank voor de Jysk-tip, ik heb ook een topmatras van 120x200 aangeschaft. Net even getest: als je 'm dubbelvouwt kan ie tijdens het rijden op de bovenplank onder het dak, in plaats van de orginele matras. Het dak gaat dan nog netjes dicht. De voorste plank kun je dan thuislaten, scheelt gewicht en gedoe.
Nu nog verzinnen hoe ik hem netjes tussen de scharnieren krijg. Misschien 10 cm afknippen? Dat zou toch zonde zijn.
Plaats reactie