Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door Oviivo »

whizzi schreef:
Oviivo schreef:Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij zei ik al eerder dat de handelaar blij mocht zijn dat je hem niet verder lastig viel ... :gif
Je doet niet lullig, het is gewoon de waarheid.
Wat ik zo klote aan deze zaak vind, is dat je hem min of meer hebt vertrouwd (je was zelfs bijna zover om dat klussenbedrijf te contacteren) en dat hij je duidelijk heeft besodemietert en het nu weer probeert.
Ik vond het verdacht dat hij je zo "coulant" wilde helpen, maar dat is natuurlijk ook triest, dat je dan iemand direct verdenkt ... blijkbaar terecht in dit geval.

Heb je nog iets gehoord van marktplaats?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door whizzi »

Oviivo schreef: Wat ik zo klote aan deze zaak vind, is dat je hem min of meer hebt vertrouwd (je was zelfs bijna zover om dat klussenbedrijf te contacteren) en dat hij je duidelijk heeft besodemietert en het nu weer probeert.
Yep. Dat heeft het vertrouwen ook in 1x volledig doen verdwijnen.
Ik vond het verdacht dat hij je zo "coulant" wilde helpen, maar dat is natuurlijk ook triest, dat je dan iemand direct verdenkt ... blijkbaar terecht in dit geval.
Zijn reactie was, ik wil niet hebben dat klanten van mij worden genaaid. Verder begreep ik ook dat hij zelf ook genaaid was door de verkoper (het klusbedrijf in deze). Om deze reden stelde hij voor om de boel terug te nemen (ik gaf hem 2 opties, of het volledige bedrag van reparatie betalen plus alle toekomstige reparaties om de bus te herstellen OF geld terug). Hij heeft mij vorige week zondag nog gebeld (toen ik net mijn nieuwe bus had) met de melding dat hij de ventilatoren had gerepareerd (hij heeft niks gezegd over de lekkende brandstofpomp of een eventuele kop-revisie).

Hij heeft zelfs gezegd dat hij de garage waar de bus gerepareerd is in maart 2013 nog heeft gebeld om op te vragen wanneer de distributieriem is vervangen. Dit was bij 487000. Ik heb hem bedankt voor het nakomen van zijn woord om mij te bellen maar dat ik zijn bus niet meer nodig had, ik had er nu één met wel een correcte KM-stand. Ook gezegd dat hij de bus best wel weer op marktplaats ofzo kan zetten, mits hij wel de KM-stand goed zou zetten want anders zou hij illegaal bezig zijn. Blijkbaar is dit laatste niet aangekomen bij hem en heeft hij gekozen om iemand anders in de problemen te brengen.... :muur
Heb je nog iets gehoord van marktplaats?
Nee, helemaal niks. Blijkbaar vinden ze dit niet boeiend genoeg. Ik zit nu wel in dubio om het te melden bij de politie (via misdaan anoniem, omdat hun dit ook weer bij Bovag/NAP gaan melden). Alleen komt hij er vrij snel achter dat ik deze melding heb gedaan, uiteindelijk heeft de bus geen andere eigenaar gehad dan ik en zijn de garagehouder en ik de enige die weten wat de echte KM-stand is.... :politie
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door matje86 »

en vervolgens gaat de bus op de export en taalt niemand er meer om :T44EVER
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door patrick 468 »

@Whizzie,

via misdaad anoniem zou ik het toch eens proberen en uitleggen dat je in dubio staat vanwege het er achter komen...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door Oviivo »

Ik zie op de website van Ton Vernes dat hij geen Bovag lid is, dat is jammer.

http://www.autohandeltonvernes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door whizzi »

Even een schopje omhoog met een laatste update.

Volgens de RDW-website
Geëxporteerd Ja
Dus deze bus is naar het buitenland vertrokken. Ik heb nog een poging gedaan om 'meld misdaad anoniem' te doen maar de vrouw aan de telefoon heeft mij laten weten dat het niet heel handig is. De handelaar zou worden aangesproken op het feit dat hij deze te koop aanbied door 'anonieme tip'. Anders gezegd, hij snapt dan vrij snel dat ik de tip heb gegeven en daar kan een hoop gezeik van komen. Er werd mij geadviseerd om geen melding te maken en nu is het dus ook niet meer nodig.

Dus sluit maar ... en bedankt voor het informeren en meedenken een ieder.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door bartt4 »

matje86 schreef:en vervolgens gaat de bus op de export en taalt niemand er meer om :T44EVER
Das nie erg dat dat sooitje de rommel komt halen in plaats van stelen
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie