Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude!

Bericht door whizzi »

:politie
Zie: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... d-332.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De handelaar _WEET_ dat in maart 2013 de KM-stand van deze bus 568xxx was (Volgens Nationale Autopas). Om deze reden heb ik de bus weer teruggebracht (want de KM-stand was 271xxx toen ik hem kocht). Ton V. heeft de ventilatoren gerepareerd (niks gezegd over de lekkende brandstofpomp of over een eventuele revisie van de oververhitte motor) maar nu staat deze toch weer, verrassend genoeg, te koop met een km-stand 283.955.. Dit is toch echt wel 573.955 echte KM's. Dit terwijl deze zelfde Ton V. glashard heeft staan te beweren de KM-stand niet te weten van de vorige eigenaar (nu twijfel ik dus ook heel erg aan dat verhaal).

Erger nog, hij staat voor €100 duurder te koop dan ik deze gekocht heb (ik heb er €1850 voor betaald en rond de €235 aan reparatiekosten in UK). :T4politie

Nou kan ik natuurlijk naar de :politie gaan voor aangifte van 'mogelijke fraude'. Als Ton V. dan een spontane controle krijgt, weet hij donders goed dat ik daar achter zit omdat op dit moment alleen ik (voor zijn gevoel) weet over de echte KM-stand. Bovendien heb ik het al druk genoeg met andere privé zaken.

In ieder geval, mocht iemand denken dat dit een mooie bus is.. KOOP DEZE NIET! Tenzij je een oververhitte motor wilt met bijna 6 ton op de teller.
Laatst gewijzigd door whizzi op 14 jun 2013, 00:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door patrick 468 »

Je kan in ieder geval MP inlichten dat de advertentiesteller onbetrouwbaar is.
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door whizzi »

da's een goeie, zojuist dat in ieder geval gedaan..

Hij staat ook op autowereld die vooral niet aan meldingen doen.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door frans_t4 »

Vreselijk dit soort figuren... daar wordt je dood en dood ziek van... :T4politie :gif :yes
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door Oviivo »

Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij zei ik al eerder dat de handelaar blij mocht zijn dat je hem niet verder lastig viel ... :gif
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door Jurgen VH »

Echt triestig zijn deze dingen, als je zo aan uw centen moet komen :ie
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door Marcel van Es »

whizzi schreef::politie
Zie: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... d-332.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De handelaar _WEET_ dat in maart 2013 de KM-stand van deze bus 568xxx was (Volgens Nationale Autopas). Om deze reden heb ik de bus weer teruggebracht (want de KM-stand was 271xxx toen ik hem kocht). Ton V. heeft de ventilatoren gerepareerd (niks gezegd over de lekkende brandstofpomp of over een eventuele revisie van de oververhitte motor) maar nu staat deze toch weer, verrassend genoeg, te koop met een km-stand 283.955.. Dit is toch echt wel 583.955 echte KM's. Dit terwijl deze zelfde Ton V. glashard heeft staan te beweren de KM-stand niet te weten van de vorige eigenaar (nu twijfel ik dus ook heel erg aan dat verhaal).

Erger nog, hij staat voor €100 duurder te koop dan ik deze gekocht heb (ik heb er €1850 voor betaald en rond de €235 aan reparatiekosten in UK). :T4politie

Nou kan ik natuurlijk naar de :politie gaan voor aangifte van 'mogelijke fraude'. Als Ton V. dan een spontane controle krijgt, weet hij donders goed dat ik daar achter zit omdat op dit moment alleen ik (voor zijn gevoel) weet over de echte KM-stand. Bovendien heb ik het al druk genoeg met andere privé zaken.

In ieder geval, mocht iemand denken dat dit een mooie bus is.. KOOP DEZE NIET! Tenzij je een oververhitte motor wilt met bijna 6 ton op de teller.
Hoi Whizzi

Kan het niet begrijpen dat deze dealers kunnen bestaan.
Ach je zal deze wagen maar kopen en er gebeurd wat mee, moet er niet aan denken als je dan achter die km-ters achter komt
Dis is toch eigenlijk heel simpel te controleren via de RDW als jij het verhaal verteld en je wilt gewoon weten op hoeveel de km deze autobus stond toen deze APK gekeurd werd, of zullen ze dit niet door geven.
Laatst gewijzigd door Marcel van Es op 07 jun 2013, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door Oviivo »

Kenteken staat in topic titel :zwaai
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door vw_camper »

Heeft je oude bus 12.000 km gereden in de maand dat jij hem had? :ie
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door whizzi »

Nee, dat klopt sowieso niet :P

Ik heb er 2000 mee gereden ongeveer. Gekocht met 271xxx op de teller maar toen deze teller van 271 naar 272 wilde gaan, draaide deze de 8 ook half mee, dus stond dit exact in het midden.

Maar inderdaad, km stand was dus 273xxx toen ik deze terug gaf en blijkbaar heeft hij het tellertje maar voor het gemak naar 8 gedraaid (dat zou dus 7 moeten zijn).

Overigens heb ik nog geluk gehad dat ik achter de NAP-waarde kwam van maart 2013. De garage hoeft deze gegevens niet te geven en opvragen bij autopas.nl kost ook wat centen. Voor de nieuwe bus heb ik deze paar euro overigens WEL geïnvesteerd.. iets met een ezel en 2x een zelfde steen ;)
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door rick_k »

Het interesseert mij geen reet hoeveel km ergens opstaat. Dat even terzijde.

Je merk gauw genoeg hoe een auto er aan toe is. Staat van de pook, stoel en stuurwiel zegt veel meer dan een km stand. Mijn busje staat op 280.000 km maar heeft er zeker weten veel meer gelopen. Wist ik al dat ik de bus kocht, maar omdat hij er wel voor de rest vrij netjes uitzag (voor een bedrijfsauto dan, niet netjes gepoetst en glimmend...), had ik daar geen moeite mee.

Maar voor mensen die geen verstand van autos hebben, zal een km stand wel een makkelijke aanleiding zijn.

Ik adviseer mensen vaak gewoon om een aankoopkeuring uit te voeren, dan weet je het gewoon zeker. De meeste garage en dealers doen dit wel als je erom vraagt. Kost inderdaad wel een beetje geld, maar dat is natuurlijk altijd minder dan dat je ineens een hoop reparaties hebt, of dat mijn naam eraan gaat.

mvg Rick
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door Egbert&Manon »

Kilometertellerfraude
is nog steeds niet strafbaar................
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door whizzi »

Oviivo schreef:Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij zei ik al eerder dat de handelaar blij mocht zijn dat je hem niet verder lastig viel ... :gif
Je doet niet lullig, het is gewoon de waarheid.
Egbert&Manon schreef:Kilometertellerfraude
is nog steeds niet strafbaar................
Vanaf 2014 is het wel strafbaar. Op dit moment is het strafbaar als je een auto verkoopt waarvan je weet dat de KM-stand is verdraaid en dit niet meld aan de kopende partij.

Dus wat de handelaar met mijn bus is wel degelijk strafbaar, ik heb hem namelijk gezegd dat de KM-stand is verdraaid en hij is hier degelijk van op de hoogte. Ik verwacht niet dat hij dit netjes gaat melden bij de verkoop van deze bus.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
nicole
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:39
Locatie: Waar mijn neus naar toe gaat !

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door nicole »

Ik heb hem voor de gein gebeld, hij beweerd nu nog steeds 283.km in 18 jaar en is volgens hem 12 jaar van een klus bedrijf geweest, ik kon hem kopen voor de uiterste prijs van 1850 hij had hem 3 wk in bezit.nagekeken en apk dus volgens hem volledig in orde en weinig roest beetje op de body. . rekeningen van 2 jaar erbij.

km stand heb ik 3x gevraagd en gezegd dat dit erg weinig was voor de leeftijd.
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Mijn oude bandbus weer te koop, km-fraude! VH-GB-73

Bericht door whizzi »

Dankjewel nicole! Misschien toch maar eens melding maken van mogelijke fraude (dat is dit namelijk).

Dat klusbedrijf klopt overigens wel, alleen wordt de 2,5 week van een drummende piraat voor het gemak even vergeten :P. €1850 is ook exact wat ik er voor heb betaald
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Plaats reactie