Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Levensduur kabelboom linker portier

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1394
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Levensduur kabelboom linker portier

Bericht door Gretschi »

Na 6,5 jaar weer een nieuwe kabelboom. Als je de kabelboom eruit haalt en deze bekijkt zie je geen beschadigingen, maar als je de katoenen tape eraf haalt zie ik dat er 2 draden door zijn en bij vele andere draden is de isolatie beschadigd. Gaan die dingen maar zo kort mee? Heb het even professories gefixt, kloddertje soldeer en isolatie tape. Volgende week maar een nieuwe monteren,

groetjes
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Levensduur kabelboom linker portier

Bericht door vw_camper »

Ik heb het geluk dat mijn 2002 T4 er nog geen last van heeft. Denk dat de PVC isolatie minder geschikt is voor koude, hij wordt hard en gaat dan bij buiging barsten.
Beter zou zijn om tenminste het stuk in de rubber balg, dus waar de draden steeds buigen, te vervangen door siliconen kabel. Is niet goedkoop, maar dan ben je volgens mij van het probleem af.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Levensduur kabelboom linker portier

Bericht door Roger B. (11)61 »

hoe LANG (dus in jaren, maanden of andere tijdsaanduiding) het duurt eer zo'n kabelboom de geest geeft is natuurlijk volledig afhankelijk van hoe de auto gebruikt wordt.

een auto die twee ritjes per werkdag maakt en dus 4x een deurbeweging per dag maakt gaat er natuurlijk veel langer mee doen dan een auto die tien keer per dag of meer een stop maakt (20+ deurbewegingen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie