Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hulp gevraagd met folie achterklep

vragen over de T4
Plaats reactie
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Hulp gevraagd met folie achterklep

Bericht door Bikevouwer »

Is er iemand van de alwetende weetjewellers die erg handig is in het plakken van folie op een achterklep raam ?
Ikzelf heb het nu 3 keer geprobeerd en ik word nu al woest als ik eraan denk om het weer te moeten doen.
Ik krijg het echt gewoonweg niet netjes erop zonder vouwen.
heb het ook geprobeerd op de tips en truuks manier maar ook dat lukt me niet.
Nu rijd ik regelmatig rond met de honden achterin en heb al een schuifkanteldak erin maar merk dat het toch best wel warm word in de bak met het zonnetje erop.
WIe wil me hier AUB mee helpen
grtz Jeroen
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

Men gaat naar de modelbouwshop, vraagt naar smokespray, en.... sprayt heel die ruit mooi smoke. Tis maar een idee :knipoog . Moet mijn ramen ook nog van folie voorzien. Denk alleen toch dat ik het gewoon spuit.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
aernout

Bericht door aernout »

folie ruim op maat snijden/knippen.
aan de buitenzijde op de achterklep plakken met een plakbandje
verwarmen met een feun om de rondingen er in de krijgen (als je het verwarmd trekt de folie strak op het oppervlak). (profs doen dat in een verwarmde ruimte)
Als dat klaar is, plakbandje los halen en aan de binnenzijde plakken.
vocht met sopje op het raam en strijken maar met een rubbertje vanaf het midden .....
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Zo is het, en niet anders Aernout, maar die achterruit is wel het meest verschrikkelijke raam om van folie te voorzien.
Houdt het vooral goed nat tussen raam en folie zolang je de folie nog niet mooi in model hebt gestreken voor die valse ronde achterruit. En met gevoel, want je hebt er zo een vouw inzitten.
Geduld en gevoel, dan kom je er wel.
Maar denk nou niet dat de honden het dan veel koeler krijgen, want dat gaat niet op. Hoe dan ook de temperatuur loopt lekker op achter in de laadruimte.
Succes met hobbieklussen.
Gebruikersavatar
Led-T4
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:28
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Led-T4 »

Doe het in twee delen met de naad in het midden op een lijn van de achterruitverwarming.
Zoonlief heeft dat bij mij ook gedaan en is (bijna, je moet heeeeeel goed kijken) niet te zien.

:toppie Led
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Led, ook dit klopt. In 2 delen plakken dan krijg je de folie eerder strak op de ruit.
Maar bij mij zit het er nu 4 jaar op. Op de naad van de achteruitverwarming laat het los. En dan ook nog een keer met een poetsbeurt van de raampies er achter blijven hangen en dan houdt het op. Weg mooie plaknaad, en het is goed te zien vanaf de buitenkant.
Voor mij zit er nu niets anders op, binnenkort pak ik de achterruit opnieuw aan.
Maar ik heb er ondertussen al wel 4 jaar schik van gehad voor net 20 euries van Halfords.
Plaats reactie