Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motor

vragen over de T4
Plaats reactie
12hougardy50
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2007, 18:05
Locatie: venlo

motor

Bericht door 12hougardy50 »

ik heb een 1.9d t4 van 92 heb hem al 11jaar maar ik wil er adere motor in zetten wnt deze is niet best meer maar dan een zwaardere welke kan ik het beste er in zetten zonder al teveel om te bouwen HANS venlo
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: motor

Bericht door frank884 »

12hougardy50 schreef:ik heb een 1.9d t4 van 92 heb hem al 11jaar maar ik wil er adere motor in zetten wnt deze is niet best meer maar dan een zwaardere welke kan ik het beste er in zetten zonder al teveel om te bouwen HANS venlo
Je kunt hem veel beter inruilen en een 2.5 tdi kopen vanaf 1996 zijn die.
Met respect voor jou bus, maar in een bus van 15 jaar nog een andere moter zetten, zou ik niet meer doen, er komt veel bij kijken om een 5 cylinder daarin de bouwen, en dat loont zich niet bij die leeftijd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Dag Hans,
als je niet al te veel wilt aanpassen zou een 1,9 TD prima van dienst kunnen zijn.
Dan heb je ook net wat extra vermogen.
je ruilt dan een 4 cylinder om voor een 4 cylinder.

De prijs voor zo'n motor is nog redelijk denk ik, en je hoeft weinig electronica over te bouwen.
En met een beetje aanpassing van zo'n 1,9TD heb je ongeveer hetzelfde als een 88 pk TDI standaard heeft.

Groeten en succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie