Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koppeling zwaar
Koppeling zwaar
Hoi,
Ik heb een T4 camperbussie 2.4D uit 1996
ben er best wel heel erg blij mee.
Helaas vanwege mijn slechte enkels wordt het in trappen van de ( hydraulische )koppeling steeds zwaarder en moeilijker , en zekers bij stoplichten om de koppeling ingetrapt te houden. ( je kunt hem niet elke keer in de vrij gooien )
Is er ook een mogelijkheid om het koppelen wat lichter te maken ?
groetjes Busman
Ik heb een T4 camperbussie 2.4D uit 1996
ben er best wel heel erg blij mee.
Helaas vanwege mijn slechte enkels wordt het in trappen van de ( hydraulische )koppeling steeds zwaarder en moeilijker , en zekers bij stoplichten om de koppeling ingetrapt te houden. ( je kunt hem niet elke keer in de vrij gooien )
Is er ook een mogelijkheid om het koppelen wat lichter te maken ?
groetjes Busman
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Koppeling zwaar
Ik heb het zelfde probleem gehad.
Heb destijds click and go laten instaleren,wat perfect werkte.
Heb daarna een t4 automaat gekocht,wat een drama.Dat had ik dus nooit moeten doen..
Informeer maar eens wat click and go nu kost.Ik heb geen idee.
Heb destijds click and go laten instaleren,wat perfect werkte.
Heb daarna een t4 automaat gekocht,wat een drama.Dat had ik dus nooit moeten doen..
Informeer maar eens wat click and go nu kost.Ik heb geen idee.
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: Koppeling zwaar
Hee das een goed idee
Dit systeem kende ik eerlijk gezegt nog niet.
Gisteren avond het systeem opgezocht en lijkt me prima.
Nog geen idee wat het gaat kosten, we zien nog wel.
wel al wat vast info gecopieerd.
Ik zal ook even het hierin zetten.
Ik heb wel de naam van het bedrijf eruit gehaald , omdat ik hier geen reclame wil maken.
hier de tekst:
Click ‘n Go
Click 'n Go is een praktische accessoire voor uw auto. De techniek van Click 'n Go zorgt er voor dat u rijdend in uw auto kunt schakelen zonder dat u het koppelingspedaal met de voet hoeft te bedienen.
De belangrijkste onderdelen zijn (zie afbeelding voorzijde):
een motorunit die zorgt voor het intrekken van het koppelingspedaal, een elektronica- unit die dit proces bestuurt en een knop op de versnellingspook waarmee u Click 'n Go bedient.
Op het moment dat u als berijder een knop op de versnellingspook indrukt, zorgt Click 'n Go voor het intrekken
Voordelen op een rijtje
van het koppelingspedaal. U kunt nu gewoon handmatig van versnelling veranderen met de pook. U gebruikt uw voet dus niet meer voor de bediening van het koppelingspedaal.
Click 'n Go is ideaal voor alle automobilisten die veelvuldig in het drukke stadsverkeer rijden, maar is ook voor iedereen die regelmatig in de file staat een uitkomst. Dankzij Click 'n Go behoort de vermoeiende bezigheid van het eindeloos intrappen of laten opkomen van het koppelingspedaal voorgoed tot de verleden tijd!
* U kunt schakelen zonder met uw voet te koppelen
* Het eindeloos intrappen en laten opkomen van de koppeling is verleden tijd
* Uw rijstijl is
* rustiger
1 Pookknop
2 Schakelaar
3 Elektronica-unit
4 koppelingspedaal
5 Motorunit
Dit systeem kende ik eerlijk gezegt nog niet.
Gisteren avond het systeem opgezocht en lijkt me prima.
Nog geen idee wat het gaat kosten, we zien nog wel.
wel al wat vast info gecopieerd.
Ik zal ook even het hierin zetten.
Ik heb wel de naam van het bedrijf eruit gehaald , omdat ik hier geen reclame wil maken.
hier de tekst:
Click ‘n Go
Click 'n Go is een praktische accessoire voor uw auto. De techniek van Click 'n Go zorgt er voor dat u rijdend in uw auto kunt schakelen zonder dat u het koppelingspedaal met de voet hoeft te bedienen.
De belangrijkste onderdelen zijn (zie afbeelding voorzijde):
een motorunit die zorgt voor het intrekken van het koppelingspedaal, een elektronica- unit die dit proces bestuurt en een knop op de versnellingspook waarmee u Click 'n Go bedient.
Op het moment dat u als berijder een knop op de versnellingspook indrukt, zorgt Click 'n Go voor het intrekken
Voordelen op een rijtje
van het koppelingspedaal. U kunt nu gewoon handmatig van versnelling veranderen met de pook. U gebruikt uw voet dus niet meer voor de bediening van het koppelingspedaal.
Click 'n Go is ideaal voor alle automobilisten die veelvuldig in het drukke stadsverkeer rijden, maar is ook voor iedereen die regelmatig in de file staat een uitkomst. Dankzij Click 'n Go behoort de vermoeiende bezigheid van het eindeloos intrappen of laten opkomen van het koppelingspedaal voorgoed tot de verleden tijd!
* U kunt schakelen zonder met uw voet te koppelen
* Het eindeloos intrappen en laten opkomen van de koppeling is verleden tijd
* Uw rijstijl is
* rustiger
1 Pookknop
2 Schakelaar
3 Elektronica-unit
4 koppelingspedaal
5 Motorunit
Re: Koppeling zwaar
Zag het spul hier staan met een prijs.
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 27103.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
lijkt mij ook wel wat.
Lammert
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 27103.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
lijkt mij ook wel wat.
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.
Re: Koppeling zwaar
Toen ik m'n busje kocht ben ik d'r mee naar de dealer geweest om zoiets te laten monteren. Is me toen afgeraden, ze hadden dit bij een aantal klanten gemonteerd en er later weer afgehaald.
Waarom is me niet bijgebleven, maar ik heb toen geen click&go laten monteren.
Waarom is me niet bijgebleven, maar ik heb toen geen click&go laten monteren.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Koppeling zwaar
Ik heb het toen ook bij de dealer laten monteren en heb er 6 jaar probleemloos mee gereden.koensch schreef:Toen ik m'n busje kocht ben ik d'r mee naar de dealer geweest om zoiets te laten monteren. Is me toen afgeraden, ze hadden dit bij een aantal klanten gemonteerd en er later weer afgehaald.
Waarom is me niet bijgebleven, maar ik heb toen geen click&go laten monteren.
Je moet het natuurlijk wel kundig monteren.
Misschien schortte het bij jouw dealer daaraan?
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: Koppeling zwaar
Hallo allemaal :)
Eindelijk voor elkaar :)
Wel een beetje late reactie maaaaar.....
Ik heb een click 'n go systeem gekocht en ingebouwd.
Nu nog flink mee oefenen.
Moest wel naar een garage om hem in te laten regelen.
Helaas zei de man dat er geen nieuwe click 'n go 's meer ingebouwd worden.
Wel worden deze nog onderhouden en afgeregeld.
Mijn volgende bus zal met de tijd wel een automaat worden,maar voorlopig...ben ik er zeer blij mee.
Als mooie bij bijkomstigheid kan ik weer lekker zelf sturen zonder pijn of mijn vrouw te laten rijden.
Hieronder voor diegene die het leuk vinden een aantal filmpjes over hoe ik het in de bus gemonteerd heb.
Het eerste filmpje bestaat uit foto's van het systeem tijdens de montage
https://youtu.be/dr6XBu0Hf_o
Het tweede filmpje bestaat uit toen ik het binnen gekregen heb , en los op tafel als proef opstelling getest heb :)
https://youtu.be/K2lkBPxSnSU
Het derde filmpje bestaat uit de eerste test rit met het click 'n go systeem. Is wel niet zo mooi gefilmd ;)
https://youtu.be/ESPrBFvwz7o
Groetjes en bedankt voor de reacties
Re: Koppeling zwaar
Vandaag toevallig mijn bus opgehaald bij de garage het is wel een 2.5 Tdi van 2002Busman schreef:Hoi,
Ik heb een T4 camperbussie 2.4D uit 1996
ben er best wel heel erg blij mee.
Helaas vanwege mijn slechte enkels wordt het in trappen van de ( hydraulische )koppeling steeds zwaarder en moeilijker , en zekers bij stoplichten om de koppeling ingetrapt te houden. ( je kunt hem niet elke keer in de vrij gooien )
Is er ook een mogelijkheid om het koppelen wat lichter te maken ?
groetjes Busman
dus een andere motor.
daar is de koppeling vervangen (315.000 km) (complete set 2 mv met cylinder enz) alles compleet
http://www.ebay.de/itm/111680911683?_tr ... EBIDX%3AIT
je wil niet weten hoeveel die koppelingspedaal nu lichter gaat!!!!
eerst was het net een tractor en nu net zoveel druk erop zetten als van een auto als een toyota yaris
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Koppeling zwaar
Oke :)
Ik heb de koppelingsplaten en drukgroep al eens een keertje laten vervangen.
Wel ging de koppeling wat lichter,maar toch nog te zwaar voor mij. Zekers wanneer ik vaak en lang achter elkaar moest koppelen. De koppeling ging bij mij zekers niet als een Toyota jaris ;) Ik heb zelfs last wanneer ik de cuore van mijn vrouw bij me heb. Ik trap dan met mijn aangepaste schoenen vaak de rem,en tevens het gas in.
Ben nu net terug van een lekker middagje zwemmen en lekker zelf gereden
Wat een heerlijk systeem . Wel even wennen , maar zeker voor een eerste tochtje een gevoel van onafhankelijkheid
Ik hoop dat het zo blijft werken zoals het nu is. wil nu al niet meer zonder.
Groetjes Busman
Ik heb de koppelingsplaten en drukgroep al eens een keertje laten vervangen.
Wel ging de koppeling wat lichter,maar toch nog te zwaar voor mij. Zekers wanneer ik vaak en lang achter elkaar moest koppelen. De koppeling ging bij mij zekers niet als een Toyota jaris ;) Ik heb zelfs last wanneer ik de cuore van mijn vrouw bij me heb. Ik trap dan met mijn aangepaste schoenen vaak de rem,en tevens het gas in.
Ben nu net terug van een lekker middagje zwemmen en lekker zelf gereden
Wat een heerlijk systeem . Wel even wennen , maar zeker voor een eerste tochtje een gevoel van onafhankelijkheid
Ik hoop dat het zo blijft werken zoals het nu is. wil nu al niet meer zonder.
Groetjes Busman
Re: Koppeling zwaar
een 2.4 D en een 2.5 TDi zijn technisch weer helemaal andere auto´s ook al is de `doos` het zelfde
heel fijn dat er toch een oplossing is voor je probleem!!!!
heel fijn dat er toch een oplossing is voor je probleem!!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Koppeling zwaar
Het click en go systeem is voorlopig voor mij de enige betaalbare oplossing om terug te kunnen rijden.
Mijn linkeronderbeen is geamputeerd dus koppelen kan niet meer in mijn T4
De berichten over automaten bij T4 en T5 zijn niet echt rooskleurig.
Ik wacht af wat de tegemoetkoming Is van het fonds voor invaliden.
In België word het systeem gemonteerd voor 3500€
Zijn er plaatsen in Nederland die het goedkoper doen?
Alvast bedankt
Mijn linkeronderbeen is geamputeerd dus koppelen kan niet meer in mijn T4
De berichten over automaten bij T4 en T5 zijn niet echt rooskleurig.
Ik wacht af wat de tegemoetkoming Is van het fonds voor invaliden.
In België word het systeem gemonteerd voor 3500€
Zijn er plaatsen in Nederland die het goedkoper doen?
Alvast bedankt
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Koppeling zwaar
Armin , als je voor vernieuwing gaat met automaat , kijk dan even rond naar een T5.1, de versie met 2.0tdi motor 140pk en DSG bak , daar zijn weinig problemen mee , en die vind je ook al aan betaalbare prijzen.armin schreef: ↑17 jun 2017, 17:19 Het click en go systeem is voorlopig voor mij de enige betaalbare oplossing om terug te kunnen rijden.
Mijn linkeronderbeen is geamputeerd dus koppelen kan niet meer in mijn T4
De berichten over automaten bij T4 en T5 zijn niet echt rooskleurig.
Ik wacht af wat de tegemoetkoming Is van het fonds voor invaliden.
In België word het systeem gemonteerd voor 3500€
Zijn er plaatsen in Nederland die het goedkoper doen?
Alvast bedankt
Als jij nog nog eens 3500eur gaat in je T4 steken , en je mag er volgend jaar niet eens Gent meer mee binnen , dan vind ik het zonde van dat geld . Met de jongere T5.1 kun je wel overal nog binnen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper