Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remprobleem na oliewissel

vragen over de T4
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: remprobleem na oliewissel

Bericht door edwinh »

hennyenria1247 schreef:Ik zit met hetzelfde probleem.
Om kosten te besparen heb ik nieuwe remschijven en remblokken gemonteerd, en de remschoen mooi zuiver gemaakt, alle remolie er uit nieuwe remolie er in nadat ik de hoofdrem cylinder vervangen had en apart ontlucht, alle 4 de remmen goed ontlucht op de manier zoals het moet, en ook mijn remmen worden gloeiend heet, blijven hangen.
Wanneer ik echter de wielen een voor een op krik is er niets aan de hand en kan ik de wielen gewoon ronddraaien.
Ook ik dacht dat je met normaal ontluchten alles weer normaal kreeg maar dat schijnt niet zo te zijn.
Ik las op internet en ook hier op het forum dat de ABS pomp apart ontlucht moet worden, waarbij alle vier de wielen vrij moeten hangen.
Is een speciale procedure die je in de garage moet laten doen.
Een ander probleem kan zijn dat de rembekrachtiger defect kan zijn, oei en dat zijn flinke kosten.
Ik heb het nog niet laten doen, omdat ik even die uurlonen in de garage niet kan betalen.
Das denk ik de booster rembekrachtiging, ik heb ook dit probleem gehad. Als je een beetje handig ben haal je die booster er zo uit

viewtopic.php?t=42932
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

Re: remprobleem na oliewissel

Bericht door nabunneke »

i k heb het ook gehad en myn ervaring is rempompjes die blyven hangen door vervuiling remcilinders losmaken en grondig opzuiveren de cilinder die beschermd zyn met rubber ,eerst remleiding losmaken blokje hout ertussen om te voorkomen dat de cilinder eruit vliegt dan met perslucht zuiver blazen
dan het rubber licht insmeren met dot4 draaie de cilinder er terug in en doe het met alle vier de eerste 5 jaar geen last meer met vatlopende remmen
het kost byna niets alleen wat weet je weller moeite
groeten jozef
Plaats reactie