Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

radio t4

vragen over de T4
Plaats reactie
cock
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2007, 18:51
Locatie: leiden

radio t4

Bericht door cock »

beste weetjewellers

een paar weken geleden heb ik een vraag gesteld over mijn slecht functionerende radio. deze viel regelmatig uit en startte daarna weer op. tips waren oa het vervangen van het blokje achter het contactslot. dit heb ik gedaan en het hielp helaas niet.

vandaag kwam ik erachter dat de radio uitvalt als ik op de rem trap, daarna start ie vanzelf weer op.
ook had ik de aanjager op vol gezet, omdat de voorruit beslagen was, ook deze aanjager ging gelijk een toontje lager zingen

het probleem wordt daarmee een beetje specifieker. misschien weet nu iemand raad.

bij voorbaat dank

cock
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Is de radio aangesloten mbv de originele kabelboom van de auto of is er al ooit aan geknutseld geworden ? Heb je dit probleem al zolang je de bus hebt of is dit probleem geleidelijk erger geworden ?
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ik denk dat je een massa probleem heb of dergelijke
naast de zekeringkast zit een bruine ronde carousel deze is voor de massa verdeling in de auto. Hier zit een hoop op aangesloten. controleeer eens op losse stekkers etc
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
boomingbus
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:56
Locatie: nijmegen

Bericht door boomingbus »

het uitvallen van je radio is naar mijn mening een slechte massa controleer je massa of maak op een andere plaats een schoongemaakte massa blijft het probleem zich voordoen neem dan de plus/min/schakeldraad en sluit deze rechtstreeks op je accu aan en zo controleer je of je radio wel goed is (radio kan ook een los contact hebben) en sluit hem eventueel helemaal op nieuw aan met nieuwe bekabeling er kan ook nog ergens een bakelbreuk zijn

veel succes

gr boomingbus
LIFE IS LIKE A DREAM
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

Ik denk dat er achterop je zekeringskast een stekker niet hellemaal tof erin zit ik heb zoiets ook al eens gehad met een bus van een klant

controleer deze dus even voor de zekerheid
Plaats reactie