Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

temp meter storing

vragen over de T4
Plaats reactie
Ger de Groot
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 aug 2009, 22:15

temp meter storing

Bericht door Ger de Groot »

Hallo allemaal ,
Terug na een tijd weggeweest heb ik gelijk een vraag ;
Bij mijn T4 uit 91 (2.5 benzine/LPG) geeft de temperatuur meter niks aan en knippert rode lampje van de temperatuur , ik heb al achterzijde van tellerunit gekeken , het "doorsolderen "is niet van toepassing .
Heeft iemand een tip of dit ook meegemaakt ?
Bvd

Ger
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: temp meter storing

Bericht door Geert G »

Komt de temperatuurmeter helemáál niet los , of toch een klein beetje? :groteogen
Is dit het geval, dan is de thermostaat kaduuuk, en dient vervangen te worden.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Ger de Groot
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 aug 2009, 22:15

Re: temp meter storing

Bericht door Ger de Groot »

Hoi Geert ,

bedankt voor je reactie , als ik het zo zie komt hij helemaal niet los , motor komt op temp en elek ventilators gaan aan en weer uit dus het lijkt mij dat thermostaat wel werkt .
Ger
Gebruikersavatar
Busjopie
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 mei 2014, 07:17

Re: temp meter storing

Bericht door Busjopie »

Kachel werkt ook?
Groet
Ger de Groot
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 aug 2009, 22:15

Re: temp meter storing

Bericht door Ger de Groot »

Yep de kachel werkt ook , sorry voor de late reactie , was ff niet in staat om mail te lezen
Ger
Gebruikersavatar
Busjopie
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 mei 2014, 07:17

Re: temp meter storing

Bericht door Busjopie »

Ger de Groot schreef:Hoi Geert ,

bedankt voor je reactie , als ik het zo zie komt hij helemaal niet los , motor komt op temp en elek ventilators gaan aan en weer uit dus het lijkt mij dat thermostaat wel werkt .
Ger
dan lijkt de meter in je klokkenhuis verdacht.. Je ventilators gaan immers open door een sensor. Dit sensor meet de temperatuur, geeft deze door aan zorgt voor het aanslaan van de fan(s).
Ger de Groot
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 aug 2009, 22:15

Re: temp meter storing

Bericht door Ger de Groot »

Hallo ,

Wonder is geschied , temp. meter geeft nu weer aan , heb niks kunnen vinden , blijft nu alleen nog rode LED van temp. knipperen , heb de steker van nivosensor al doorverbonden ,blijft knipperen , iemand nog een tip .....
Bvd
Ger
Gebruikersavatar
mptje
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 sep 2011, 13:27
Locatie: zuidlaren

Re: temp meter storing

Bericht door mptje »

Hoi

Die knippert bij mij ook .
Heb geen zin/tijd om de tellers er uit te halen.
Heb het dus opgelost dmv. een stukje zwart plakband.
Je hebt toch een werkende temp.meter.
Ik rij al 3 jaar op deze ( :yes analoge) manier
Gr. M.P.
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: temp meter storing

Bericht door Herman744 »

Waarom is doorsolderen niet van toepassing? De bak bij de zekeringen verwijderen. Dan via deze opening de grote stekker eraf. Boven en onderzijde indrukken. Kabel snelheidsmeter los door knijpen en trekken. Stuur eraf. Stuurommanteling eraf is drie schroeven. Daarna nog 6 schroefjes. Het lastigste is om de grote kap die voor de tellers zit te verwijderen. Het kan zonder de handels van knipperlicht en ruitenwisser te verwijderen, maar het gaat makkelijker als je de drie schroeven van die unit even losdraait.
Ik heb vorig jaar of een jaar eerder ook de storing van het knipperend temp.lampje opgelost door door te solderen. Vorige week deden de temperatuurmeter en de meter van de brandstofvoorraad het plots niet meer. Na doorsolderen werkt alles weer als nieuw. Betrof 2.4 AAB uit 1992. De punten om door te solderen vind je hier:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier nog een filmpje van het verwijderen van het instrument.
https://www.youtube.com/watch?v=RXM7ZreBuuY" onclick="window.open(this.href);return false;

Herman744
Plaats reactie