Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

rijden in Notlauf

vragen over de T4
Plaats reactie
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

rijden in Notlauf

Bericht door havo »

Mijn T4 (5 cilinder benzinemotor type AAF) uit '92 draaide redelijk maar met een te hoog stationair toerental (1050).
Al eerder ter sprake gekomen in dit forum, maar zonder resultaat. Uiteindelijk via een kennis de bus naar een garage
gebracht, die tegen een redelijk tarief de oorzaak uit zouden zoeken. Ik had een nieuwe potentiometer meegegeven
omdat ik daar de oorzaak van het euvel in vermoedde. Kortom: de zoekopdracht na 4 uur gestaakt; ze kwamen er niet uit.
Resultaat: De bus rijdt nu stationair op zo'n 1500 toeren met nieuwe potentiometer en de temperatuurmeter werkt niet
meer. Tel uit je winst.
Uit bardi"s liste had ik begrepen,dat je na een poti wissel de regulering met de boordcomputer (MSG) moet herstellen
door de stekker van de koelvloeistofsensor voor een paar seconden te onderbreken en dan weer aansluiten. Ik mag er
hopelijk toch vanuit gaan dat de garage deze kennis ook heeft.
Voor ik nog verder uitgekleed word wil ik eerst een tijdje in de zogenoemde Notlauf gaan rijden door de stekker van de koelvloeistofsensor te halen.
Mijn vraag: heeft iemand ervaring met het rijden in deze zogenoemde noodvoorziening? en kan iemand mij een tip
geven over een monteur of garage,die wel weten waar ze mee bezig zijn als het gaat om elektronica problemen bij
bij een type motor als deze.
Plaats reactie