Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
startproblemen T4
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 26 apr 2011, 22:36
Re: startproblemen T4
Hallo,
Ik heb de gloeibougies van mijn T4 gecontroleerd en die zijn alle 5 oké. Er zat een stekker onder het blok waarmee ik kon controleren. Helaas dus, de oorzaak zit dus volgens mij niet in de gloeibougies. eenmaal warm start de motor perfect, loopt ie goed stationair en belast doet ie het ook storingsvrij.
Zie ik het nu juist te veronderstellen dat het in de dieseltoevoer moet zitten? Ik ga maar eens op zoek naar een luchtbel bij een volgende koude start. Ik neem aan dat, als er al lucht in de dieselleiding zit, ik dat aan de voorzijde van de motor via het doorzichtig deel van de toevoerleiding kan zien. Klopt dat?
Kan het geadviseerde terugslagklepje nog bijdrage aan beter starten of eerst maar op zoek naar een luchtbel?
John
Ik heb de gloeibougies van mijn T4 gecontroleerd en die zijn alle 5 oké. Er zat een stekker onder het blok waarmee ik kon controleren. Helaas dus, de oorzaak zit dus volgens mij niet in de gloeibougies. eenmaal warm start de motor perfect, loopt ie goed stationair en belast doet ie het ook storingsvrij.
Zie ik het nu juist te veronderstellen dat het in de dieseltoevoer moet zitten? Ik ga maar eens op zoek naar een luchtbel bij een volgende koude start. Ik neem aan dat, als er al lucht in de dieselleiding zit, ik dat aan de voorzijde van de motor via het doorzichtig deel van de toevoerleiding kan zien. Klopt dat?
Kan het geadviseerde terugslagklepje nog bijdrage aan beter starten of eerst maar op zoek naar een luchtbel?
John
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: startproblemen T4
Als je een terugslagklepje plaatst, dan zal de eerste start daarna belabberd zijn,
net zoals nu.
De eventuele luchtbel moet het klepje passeren.
Nadat de motor draait, is dus de aanzuigleiding ontlucht, en is de juiste werking van het terugslag klepje juist.
Daarna kun je dus pas kijken of het hiermee beter wordt.
Bovenstaande is theoretisch.
Groetjes en succes.
Peter
net zoals nu.
De eventuele luchtbel moet het klepje passeren.
Nadat de motor draait, is dus de aanzuigleiding ontlucht, en is de juiste werking van het terugslag klepje juist.
Daarna kun je dus pas kijken of het hiermee beter wordt.
Bovenstaande is theoretisch.
Groetjes en succes.
Peter
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 26 apr 2011, 22:36
Re: startproblemen T4
Er lopen twee berichten door elkaar....maar:
Mijn T4 start nog steeds niet zonder lang en herhaaldelijk starten. Hij slaat even aan en dan weer direct uit. Uiteindelijk blijft ie lopen en eenmaal gelopen is er geen probleem meer met startenIn warme situatie geen probleem.
Ik heb de gloeibougies eerst zelf gecontroleerd en daarna heeft ook de garage vastgesteld dat de gloeibougies in orde zijn.
Wil nu eerst weer zelf verder zoeken.
Kan ik nog ergens anders zoeken dan in de brandstoftoevoer?
Voorlopig dacht ik op zoek te moeten naar een luchtbel die tijdens het starten blijft hangen.
Meer ideeën?
Dank,
John
Mijn T4 start nog steeds niet zonder lang en herhaaldelijk starten. Hij slaat even aan en dan weer direct uit. Uiteindelijk blijft ie lopen en eenmaal gelopen is er geen probleem meer met startenIn warme situatie geen probleem.
Ik heb de gloeibougies eerst zelf gecontroleerd en daarna heeft ook de garage vastgesteld dat de gloeibougies in orde zijn.
Wil nu eerst weer zelf verder zoeken.
Kan ik nog ergens anders zoeken dan in de brandstoftoevoer?
Voorlopig dacht ik op zoek te moeten naar een luchtbel die tijdens het starten blijft hangen.
Meer ideeën?
Dank,
John
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: startproblemen T4
Jongens kan het ook het o ringetje zijn van de brandstoffilter?????
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 26 apr 2011, 22:36
Re: startproblemen T4
Héél bijzonder!
Inmiddels ben ik dus heel wat speurwerk verder, maar het geen oorzaak kunnen vinden. Gloeibougies zijn het niet en in de brandstoftoevoer is niets te vinden. Wat het meest merkwaardig is dat het er sinds 4 dagen iop lijkt dat het probleem niet meer bestaat.
Kan het zijn dat het te ver leegrijden van de dieseltank na tanken lucht in de dieselleiding veroorzaakt en dat daarvoor enige tijd nodig is om de bellen te laten verdwijnen?
Inmiddels ben ik dus heel wat speurwerk verder, maar het geen oorzaak kunnen vinden. Gloeibougies zijn het niet en in de brandstoftoevoer is niets te vinden. Wat het meest merkwaardig is dat het er sinds 4 dagen iop lijkt dat het probleem niet meer bestaat.
Kan het zijn dat het te ver leegrijden van de dieseltank na tanken lucht in de dieselleiding veroorzaakt en dat daarvoor enige tijd nodig is om de bellen te laten verdwijnen?
Re: startproblemen T4
toevallig bij een goedkoop tankstation langs geweest?
misschien iets water bij de .........
misschien iets water bij de .........
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:11
Re: startproblemen T4
Voel eens aan de gashevel. Die moet spellingsvrij zijn. Heeft ie iets speling? Dan kan krijg je zulke start problemen. De ene keer doet ie het elke keer dat lastige starten en de andere keer heb je weer een paar weken geen last. Heb het al diversen keren meegemaakt in de werkaraats dit probleem.
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 26 apr 2011, 22:36
Re: startproblemen T4
Voorlopig allemaal bedankt voor de tips. Hij doet het nog steeds oké. Mocht het fout gaan dan zoek ik de oplossing bij jullie suggesties.
John
John