Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2 traps verstuiver en stationair probleem.

vragen over de T4
Plaats reactie
slopelrijder
Berichten: 469
Lid geworden op: di sep 30, 2014 21:47
Locatie: bollenstreek

2 traps verstuiver en stationair probleem.

Bericht door slopelrijder » za jan 03, 2015 16:26

Het is anders gelopen als gedacht....soms loopt het nu eenmaal zo.....donderdag ochtend....niet starten......KRUK!!!! wat nu...via kennis uitlaten lezen, en de naaldverstuiver is helemaal overleden.....naja, ik had er al een besteld dus..effe wachten tot aflevering.....Vrijdagmiddag laat...DHL aan de deur....De naaldhoogte verstuiver werdt geleverd en het was er niet eentje,maar een volledig set van 5...2 traps!
(iets waar ik het al over gehad heb om eventueel te gaan doen....)
naja goede raad DUUR,ik heb de bus nodig, dus vandaag toch de 2 traps erin gezet....Peter zijn handleiding gevolgd.....meeste moeilijke was om de 4e verstuiver leiding ( naar de naaldsensor) voorzichtig "bij" te buigen.....

maar nu... op de hogere toerentallen loopt de bus goed/mooi, maar stationair is het een ramp.....
de bus is al gechipt door chipmeister naar 115pk, en die geeft aan aan het stationairtoerental niets veranderd te hebben( software matig), alleen aan de "hogere"toerentallen etc..
Chipmeister geeft aan dat "zijn"programma de omschakeling van 1 traps naar 2 traps gewoon/probleemloos moet aan kunnen.....

nu is de vraag; is het een 'hardwarematig"probleem, en dus de brandstofpomp ( inspuittiming) bij stellen dmv de "omloop"rol?
of toch puur software matig?
gaarne een kort effectief antwoord,
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)

Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 9478
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2 traps verstuiver en stationair probleem.

Bericht door Pascal-141 » za jan 03, 2015 18:59

Was de bus al gechipt voordien ? Dus met de 88 pk verstuivrs er nog in ?
Indien ja , dan moet de software nu aangepast worden aan de 2 trapsverstuivers.
1 programma kan nooit gebruikt worden voor zowel 1traps als 2traps verstuivers ! De setting/sturing is helemaal anders.

Indien de bus nu net gechipt is , na het vervangen van de verstuivers , dan heeft de "chipper" zijn werk niet goed gedaan...
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
VW Crafter (model 2019)

Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4181
Lid geworden op: wo okt 22, 2008 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: 2 traps verstuiver en stationair probleem.

Bericht door sgsdebruijn » za jan 03, 2015 19:44

slopelrijder schreef:Het is anders gelopen als gedacht....soms loopt het nu eenmaal zo.....donderdag ochtend....niet starten......KRUK!!!! wat nu...via kennis uitlaten lezen, en de naaldverstuiver is helemaal overleden.....naja, ik had er al een besteld dus..effe wachten tot aflevering.....Vrijdagmiddag laat...DHL aan de deur....De naaldhoogte verstuiver werdt geleverd en het was er niet eentje,maar een volledig set van 5...2 traps!
(iets waar ik het al over gehad heb om eventueel te gaan doen....)
naja goede raad DUUR,ik heb de bus nodig, dus vandaag toch de 2 traps erin gezet....Peter zijn handleiding gevolgd.....meeste moeilijke was om de 4e verstuiver leiding ( naar de naaldsensor) voorzichtig "bij" te buigen.....

maar nu... op de hogere toerentallen loopt de bus goed/mooi, maar stationair is het een ramp.....
de bus is al gechipt door chipmeister naar 115pk, en die geeft aan aan het stationairtoerental niets veranderd te hebben( software matig), alleen aan de "hogere"toerentallen etc..
Chipmeister geeft aan dat "zijn"programma de omschakeling van 1 traps naar 2 traps gewoon/probleemloos moet aan kunnen.....

nu is de vraag; is het een 'hardwarematig"probleem, en dus de brandstofpomp ( inspuittiming) bij stellen dmv de "omloop"rol?
of toch puur software matig?
gaarne een kort effectief antwoord,
Haha jij een heel lulverhaal en wij mogen zo min mogelijk tikken, grappige gast ben jij :zwaai
Ik ga met Pascal mee :toppie
VW T4 Multivan 2.5TDI++
Ford Focus Titanium

Gebruikersavatar
S E B A S
Berichten: 286
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 14:38

Re: 2 traps verstuiver en stationair probleem.

Bericht door S E B A S » zo jan 04, 2015 0:05

Me 2
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper

Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo mar 20, 2011 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: 2 traps verstuiver en stationair probleem.

Bericht door Geert G » zo jan 04, 2015 15:49

Ik ook....... heb het je tevens aan de telefoon van te voren verteld, dat dit niet gaat werken. :bonk
En ook het advies gegeven om met JD- Engeneering te bellen, omdat die software wél klopt voor je bussie.
Zij doen uitsluitend alléén auto's uit de VAG groep.
Chipmeister is een universele chipper, van alle merken, en heeft, zoals je nu bent achtergekomen, niet de specifieke VAG kennis.

In Zoetermeer kun je ook terecht, is wat dichter bij de Bollenstreek als Lochem.
http://www.tuningparts.nl/
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat

Plaats reactie