Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

MAG DIT ??? keuring RDW bankje achter

vragen over de T4
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: MAG DIT ??? keuring RDW bankje achter

Bericht door PJJ-65535 »

Hoi,

Volgens mij is er een belangrijke punt, een zitplaats is toegestaan als de gordels op voorgemonteerde gordelbeestigingspunten gemonteerd zijn. en dit is bij mijn weten bijna altijd bij de in NL bekend staande als geel-kenteken versie. Deze eis is "hard"anders mag je je gordelbevestigingspunten laten keuren, en da's veel werk.


Een zitplaats mag aan de vloer bevestgigd worden als het maar "deugdelijk is". Wat ik gezien heb dat goedgekeurd is 4 stuks M10 bouten door de vloer, twee metaalstrippen aan de onderkant, (70*5 mm) en vastbouten /vastlassen.
Life's no monkey business.........
GoodOldDiesel
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 dec 2013, 06:15

Re: MAG DIT ??? keuring RDW bankje achter

Bericht door GoodOldDiesel »

Deugdelijk is ruim begrip. Ooit een tot bedrijfswagen omgebouwd 4x4 gesloopt, op de vloer verhoging boven de ruimte waar ooit een achterbank zat was conform de eisen deugdelijk een gastank gemonteerd.
Alleen kwamen erachter dat de vloer zelf met 2 zelftappers en carrosserie kit vastzat tijdens demontage.
Gr.

Evert M
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: MAG DIT ??? keuring RDW bankje achter

Bericht door PJJ-65535 »

Carosserie-kit kan heeeeeeeeeeeel deugdelijk zijn...... beter dan "harde" bevestiging vanwege de betere flexibiliteit van kit.
Als je een betonplex plaat in een laadruimte lijmt met zeg een goede MS kit, of een Sika, dan zou ik dit deugdelijker vinden dan een setje parkers die onder impulsbelasting kunnen afbreken.

Maar ach,
wat blijft zijn de gordelbevestigingspunten hé, die mag je niet lijmen, niet bouten, niet maken, neeehhee, die moeten er af fabriek inziteen (dacht ik zo )

(in deze een beroemde uitspraak van een echte Weet je weller... als je het echt niet meer ziet zitten, begin dan maar met lijmen en kitten ... ;- :zwaai )
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: MAG DIT ??? keuring RDW bankje achter

Bericht door matje86 »

PJJ-65535 schreef:Carosserie-kit kan heeeeeeeeeeeel deugdelijk zijn...... beter dan "harde" bevestiging vanwege de betere flexibiliteit van kit.
Als je een betonplex plaat in een laadruimte lijmt met zeg een goede MS kit, of een Sika, dan zou ik dit deugdelijker vinden dan een setje parkers die onder impulsbelasting kunnen afbreken.

Maar ach,
wat blijft zijn de gordelbevestigingspunten hé, die mag je niet lijmen, niet bouten, niet maken, neeehhee, die moeten er af fabriek inziteen (dacht ik zo )

(in deze een beroemde uitspraak van een echte Weet je weller... als je het echt niet meer ziet zitten, begin dan maar met lijmen en kitten ... ;- :zwaai )
die gordelpunten mag dus wel op plek dc :nuts zie the sandman
Bijlagen
DSC05293 a.JPG
DSC05293 a.JPG (41.46 KiB) 1418 keer bekeken
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: MAG DIT ??? keuring RDW bankje achter

Bericht door LAYCA »

matje86 schreef:
PJJ-65535 schreef:Carosserie-kit kan heeeeeeeeeeeel deugdelijk zijn...... beter dan "harde" bevestiging vanwege de betere flexibiliteit van kit.
Als je een betonplex plaat in een laadruimte lijmt met zeg een goede MS kit, of een Sika, dan zou ik dit deugdelijker vinden dan een setje parkers die onder impulsbelasting kunnen afbreken.

Maar ach,
wat blijft zijn de gordelbevestigingspunten hé, die mag je niet lijmen, niet bouten, niet maken, neeehhee, die moeten er af fabriek inziteen (dacht ik zo )

(in deze een beroemde uitspraak van een echte Weet je weller... als je het echt niet meer ziet zitten, begin dan maar met lijmen en kitten ... ;- :zwaai )
die gordelpunten mag dus wel op plek dc :nuts zie the sandman
Mijn bus is nu nog een dubbele cabine op kenteken............. dus????
Zou dit bij mij ook mogen?

Iedereen bedankt voor hun reactie mooi onderwerp. :lach
Maar ik ga zoiezo met een RDWkeurmeester praten.

Groeten Wim :werkaanT4
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie