Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

binnenverlichting

vragen over de T4
Plaats reactie
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

binnenverlichting

Bericht door azzie »

Ik heb weer eens een vraagje :P (eigenlijk 2 )

Ik heb prive een opel vectra nu is het zo als ik de auto openklik dmv van sleutel
gaat me binnenverlichting branden en gaat pas uit als ik sleutel omdraai in het contact is dit mogelijk om te realiseren bij een t4 ?

2e vraag is als ik me lichten aan heb en motor draaiend en als ik 1 van de deuren voor schuifdeur of achterdeur opendoe die irritante zoemer afgaat
terwijl naar mijn weten deze alleen mag afgaan als je je lichten aan heb staan met motor uit ( of sleutel in 0 stand) dat je het niet vergeet dus echt een reminder hoe los ik dit op of is dit normaal bij een t4 uit 96 ?

groetjes :T44EVER
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Bericht door jacobsentertainment476 »

De zoemer is als het goed is gewoon een relais in jou relais kast
haal het bakje er ff voor weg en kijk ff welke het geluid maakt, en ruk em er uit

:nuts probleem uit de wereld :dans :proost :happy
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Bericht door azzie »

hehe goede oplossing maar dat bedoelde ik niet :proost :nuts
ik wil hem gewoon op de goede manier laten werken ( als dat gaat )
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Ik denk dat jouw zoemer is aangesloten op de verlichting. Origineel zit tie op een extra pootje van de deurschakelaar aan de bestuurderskant.
Ik zou het die richting uit zoeken.
Als je de schakelaar aan de bestuurderskant losmaakt zie je 2 draadjes, 1 voor de verlichting en een andere die naar je relaiskast gaat.
Die schakeld je automatisch voorgloeien en ook je zoemer.
Ik vrees dat je met de bedradingsschema's in de hand de boel zal moeten nakijken.
Lastig maar niet onmogelijk.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
koffie anan
Berichten: 239
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:32
Locatie: Roosendaal

Bericht door koffie anan »

ik had in mijn t4 voor het interieur verlichting een kastje van een citoen bx .
dit kastje zorgde er voor dat de binneverlichting aan ging als ik de deur open deed met de afstandbediening . en vertraagd uitging als ik uitstapte
groetjes koffie anan
boomingbus
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:56
Locatie: nijmegen

Bericht door boomingbus »

je kunt ook bij de meeste automaterialen zaken een licht vertrager kopen als de deur open gaat brand het lampje fel en stap je uit dan valt hij flauw uit en die dingen zijn nog niet zo heel erg duur succes :T44EVER
LIFE IS LIKE A DREAM
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Bericht door azzie »

Leo45 schreef:Ik denk dat jouw zoemer is aangesloten op de verlichting. Origineel zit tie op een extra pootje van de deurschakelaar aan de bestuurderskant.
Ik zou het die richting uit zoeken.
Als je de schakelaar aan de bestuurderskant losmaakt zie je 2 draadjes, 1 voor de verlichting en een andere die naar je relaiskast gaat.
Die schakeld je automatisch voorgloeien en ook je zoemer.
Ik vrees dat je met de bedradingsschema's in de hand de boel zal moeten nakijken.
Lastig maar niet onmogelijk.

Leo
Leo heb schakelaar eruit gehad maar er zit maar 1 draadje dus ook 1 poot
naar nu komt het rare van het verhaal ik heb in de kofferruimte een 12 volt tl lampje aangesloten op de binnenverlichting als ik die aanzet stopt me zoemer ook
bovendien heb ik van Harry een binnenverlicting met vertraging maar de vertraging doet het niet enne ik ben geen held in dat soort dingen dus ja :P
Plaats reactie