Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wie kan/wil mijn LOG bestanden examineren?

vragen over de T4
Plaats reactie
Hilco L
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:09
Locatie: Nieuw-Amsterdam

Wie kan/wil mijn LOG bestanden examineren?

Bericht door Hilco L »

Hallo weetjewellers,

Ik heb even een aantal logjes gemaakt van verschillende groepen.
Vorige week heb ik de waardes van mijn LMM uitgemeten en ik zag dat die onder de gevraagde waardes uitkwamen.
Zie foto (even ctrl inhouden en dan op de plaatjes klikken, anders krijg je ze niet volledig in beeld):
LOG group 3 8 11 voor nieuwe LMM.jpg
De oude LMM was van Bosch. De nieuwe LMM is van Pierburg. Met die nieuwe LMM kom ik op de volgende waardes:
LOG group 3 8 11 na nieuwe LMM.jpg
Tot zover groepen 3, 8 en 11. Kan iemand van jullie mij vertellen of de waardes die hier uitkomen goed zijn? En zo niet, wat jullie denken dat er veranderd moet worden om ze weer goed te krijgen.

Verder had ik ook nog even groepen 13 en 14 uitgelezen (injectie waarden):
inj group 13 14 nieuwe lmm.jpg
En ook nog even de pomptiming, welke aan de hoge kant (vroeg?) is volgens mij:
En nu kan ik geen foto's meer invoegen.. probeer hem te plaatsen in de reactie hier onder.

Nog even wat meer achtergrond informatie.
Er is 45.000 km geleden een gereviseerd blok ingekomen met een nieuwe cilinderkop.
Ik ben een beetje begonnen met zoeken omdat ik vind dat de bus heel erg rookt bij het starten en dan wat bokkerig stationair loopt. Het lijkt dan net alsof 1 cilinder een slag overslaat.
Verschillende leden zeggen dat de verstuivers op zijn en dit lijkt mij ook een aannemelijke conclusie, en tegelijkertijd ook een dure.
Ik ben toen eerst wat logjes gaan maken en middels de site van Gerrit Speek kwam ik erachter dat de LMM dus niet de juiste waardes haalt. Ook niet zo gek want die zit er al weer een aantal jaar in.
Wat mij wel opviel toen ik de bus vanmorgen koud starte met de nieuwe LMM is dat er geen rookpluim meer uit de uitlaat kwam en het schokken ook een stuk minder was.. Wellicht een toevalstreffer? Of denken jullie dat dat met de LMM te maken heeft gehad?
Hij rookte nog wel een beetje, maar dat is een euvel van de 88 pk verstuivers.

Ik ben nu wel eens benieuwd naar de meningen van de kenners onder het weetjewel leden bestand wat die van de logjes vinden..

Ik kijk uit naar jullie reactie!

Mvg Hilco Lotterman.
Hilco L
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:09
Locatie: Nieuw-Amsterdam

Re: Wie kan/wil mijn LOG bestanden examineren?

Bericht door Hilco L »

Pomptiming:
tdi timing.jpg
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Wie kan/wil mijn LOG bestanden examineren?

Bericht door René »

Lmm haalt zijn gevraagde waardes niet.
Hierdoor onjuiste hoeveelheid inspuiting.
Wat mij wel opvalt is dat de turbodruk flink op komt zetten en de gevraagde waardes ruimschoots overschrijd.
Hij vraagt 1744 en levert 2060 en wordt dan vervolgens netjes afgebouwd.
Op zich niets vreemds aan, daar hij netjes afregeld.
Inspuittijdstip staat te vroeg, (verkeerde motorcode gekozen in grafiek) waarde die ik aflees is 75. Zou geen probleem moeten zijn.

Nu nog een logje met de nieuwe LMM, want dan zien we de nieuwe waardes met afbouw turbodruk.

Grtzzz René
Hilco L
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:09
Locatie: Nieuw-Amsterdam

Re: Wie kan/wil mijn LOG bestanden examineren?

Bericht door Hilco L »

Hoi Rene,

Het tweede plaatje is van de nieuwe LMM. Dat is de log van groep 3, 8 en 11 met de nieuwe LMM.
Het eerste plaatje is van de oude LMM.

Of bedoel je iets anders?

Mvg Hilco.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Wie kan/wil mijn LOG bestanden examineren?

Bericht door René »

2e plaatje had ik niet eens gezien, ja, die bedoelde ik idd.
Ziet er veel beter uit.
Niets mis mee. Timing zou iets later mogen, maar of je dat verschil merkt.........
Waarschijnlijk wel met starten. Zal iets makkelijker aanslaan

René
Plaats reactie