Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Luchtvering in T4 uit 2000?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 20:27
Locatie: westfriesland

Re: Luchtvering in T4 uit 2000?

Bericht door Gretschi » za apr 11, 2015 8:49

Aangezien ik altijd anders wil dan het standaard gebeuren heb ik ook aan luchtvering gedacht.
Ik kom elk jaar in Engeland en ben ook bij iemand geweest (2 jaar geleden inmiddels)die dit levert en ook inbouwt Air-Lift.co.uk en uitgebreid met de man gesproken. Als ie het toen op voorraad had had ik het meegenomen. Aan de voorkant moest er iets speciaals gemaakt worden, dat doet ie op bestelling, dacht dat het hele pakket toen iets van €2500 tot €3000 moest kosten. Er rijden voor zover ik weet 2 of 3 T4's rond in de UK. Ik heb de vraag gesteld aan een gebruiker van het systeem hoe dit rijdt, maar kon mij niet overtuigen. Heb er dus uiteindelijk vanaf gezien.
En ja, het is een hoop geld maar als je iets anders wilt dan anderen.........
https://www.youtube.com/watch?v=-f3qjxH4n3o

groetjes

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 27248
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Luchtvering in T4 uit 2000?

Bericht door Multivan Generation » za apr 11, 2015 9:12

sgsdebruijn schreef:Zit dan nog wel een extra lip onder
blikje is ook wat ingedeukt, dus dat compenseert weer wat :bifun

Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 434
Lid geworden op: za jan 20, 2007 20:14
Locatie: Lochem

Re: Luchtvering in T4 uit 2000?

Bericht door doka Rick » zo apr 12, 2015 23:03

Hallo Transporterfun,

zelf heb ik een T4 dubbelcabine pick-up waar ik voorheen een camper-unit bij had. dat was voor mij ook de reden om luchtvering te monteren. Het hele jaar een comfortabele achteras en als de camper er op staat een voertuig dat door de last niet achterover hangt.

Als ik het een beetje begrijp gaat het je om comfort en dat kan op meerdere manieren behaald worden. Banden zijn ook van invloed hierop: een stevige wang is mooi voor een strak bochtengedrag maar geeft ook meer door van de "weg" b.v.
de stabilisator op de vooras (en/of achteras) is ook van invloed: als er eer sterke stabi onder zit dan zal de bump die rechts in de straat zit ook doorgegeven wordt naar de linkerkant.

Als mij op de zaak gevraagd wordt naar een "probleem auto" te kijken worden deze zaken (en meer) ook mee genomen in het advies.

Ik las dat je iemand gesproken hebt bij VB en dat deze je prijs gegeven heeft van een luchtveringset van een T5 voor zowel voor en achteras (4C). misschien is het handig als je mij een PB stuurt dan kan ik eens kijken wat er te doen is voor de achteras van jouw bus.

Even terug naar mijn auto: het systeem kan 90mm heffen en 100mm zakken. Er zit een automatische hoogte regeling op die zorgt dat onafhankelijk van de belading de rijhoogte gelijk blijft; dus ook de inveerweg zodat de bumps in de weg door de vering opgenomen kunnen worden. Bij een schroefgeveerd voertuig is de rijhoogte bij meer belading lager dus zal het aanslagrubber eerder de draagarm raken en dat voel je.

Ik merk het wel als er nog interesse is in luchtvering onder jouw bus.

Groeten RIck

Plaats reactie