Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mijn T4 Is overleden

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Mijn T4 Is overleden

Bericht door Marcel van Es »

Goede middag
Mijn T4
Is weg In nog geen 2 jaar tijd liggen de lagers eruit.
Toen mijn krukas gebroken was eind mei 2013 heb ik een deel revisie laten uitvoeren en nu vorige maand hoorde ik een klote geluid, dat ik dacht naar de garage ermee 2 dagen later kreeg ik te horen dat krukaslagers lagen eruit.
Dat is natuurlijk gewoon iets waar je niet op zit te wachten zeker niet als je afhankelijk ben van een goede auto.
ik dacht dat ik die ook wel had, helaas.
vermoeden werd, dat olie pomp is de oorzaak dat de lagers eruit lagen, maar om daar achter te komen moest er weer stevig gesleuteld worden waar ik geen zin meer in had.
2 maanden daarvoor alle remschijven rondom en remblokjes vervangen, grote beurd, nieuwe accu, splinter nieuwe dynamo, nieuwe poelie die grote met dat stuk rubber erin, rem leidingen voor en achter laten vervangen, en een apk tje kortom ruim €2000,00 kosten. en dan komt dit ook nog even om de hoek kijken, maar ik moet ook verder geen auto is geen inkomsten dat heb je als zelfstandige.
Ik heb nu ook weer een Vw Transporter T5 GP 26- november 2011 met net 103,076 km op de teller Nap, Pioneer navigatie, achteruit kijk camera, en een klein beetje blikschade. maar daar was de prijs ook naar gekocht bij een auto dealer.
Auto rijd super wat een verschil.
Bluemotion 62 kw / 84 pk lekker zuinig verbruik 8 liter op 100 km als ik 120 rijd cc met start stop systeem waar ik natuurlijk even aan moest wennen, vind het een fijne auto, zondermeer. nieuwe imperiaal moeten kopen voor mijn laders.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Mijn T4 Is overleden

Bericht door koensch »

sneu te horen dat je zoveel pech hebt gehad met je T4tje.

veel fijne en veilige km's gewenst met je nieuwe aankoop!
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Mijn T4 Is overleden

Bericht door Pascal-141 »

Was dat een TDI (acv) ? Hoeveel km gelopen ?
Een krukas breekt niet zomaar , werd er toen 2 jaar geleden ook effectief gezocht achter een oorzaak en ook gevonden ? Of gewoon wat andere onderdelen erin gegooid en klaar ? Werd toen de oliepomp mee vervangen ?

Een tweedehandsblokje erin had je ook verder geholpen , en die kosten vallen nog mee .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Mijn T4 Is overleden

Bericht door Egbert&Manon »

2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Plaats reactie