Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bekabeling & Zekeringen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MiNiER
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 dec 2007, 14:15
Locatie: Zwolle

Bekabeling & Zekeringen

Bericht door MiNiER »

Beste t4 Forumleden,

Heb 2 jaar geleden achteraf climatronic ingebouwd. Had als het goed is alles compleet qua kabelboom en kachelonderdelen.
Alleen de achterste kachel heb ik niet gemonteerd. Heb deze ruimte nodig voor het slapen.

Nou is er een wir/war aan kabels ontstaan en heb aardig wat losse stekkers.
Nu kom ik vandaag tot de ontdekking dat nr 18 van deze zekeringen kapot. Denk dat ik hier heel lang mee doorgereden heb.
De bus doet het verder wel. Ik heb de zekering gewisseld, maar even later is deze weer uitgeknald.
Het gekke is dat als deze zekering niet uitknalt de bus ook niet uitgaat. Ik kan de sleutel er gewoon uitdraaien, maar de bus blijft gewoon draaien. Als de zekering eruit steek dan gaat de bus uit.

Heeft iemand een voorbeeld stekkerboom of ziet/denkt wat het euvel is... :nuts ik wordt er een beetje bekabeld van...
Ik zal even wat fotos toevoegen van de kabelboom en nr 18(qua zekeringen) houdt in dat is het van de benzinepomp. Let op!!!.. ik rijdt al langer zo...

Plaatje 1 (wir/war kabelboom met losse stekkers)
image.jpg


gr.
MiNiER
:werkaanT4
Laatst gewijzigd door MiNiER op 16 apr 2015, 08:55, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: Bekabeling & Zekeringen

Bericht door kikker »

ik zou even contact opnemen met Oskar 725 die weet veel van electronica
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
MiNiER
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 dec 2007, 14:15
Locatie: Zwolle

Re: Bekabeling & Zekeringen

Bericht door MiNiER »

kikker schreef:ik zou even contact opnemen met Oskar 725 die weet veel van electronica
Inderdaad, die heb ik wel eens gesproken op een meeting. Ik zal hem even een PB sturen. Dank voor de tip.
Gebruikersavatar
MiNiER
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 dec 2007, 14:15
Locatie: Zwolle

Re: Bekabeling & Zekeringen

Bericht door MiNiER »

Afgelopen weekend bij Oskar725 geweest. Wat een leuk pittoresk dorpje.Er waren een tal van festiviteiten, zoals bakken in de Bakkerstraat en zijn uiteindelijk bij een thema Lord of the Rings beland (Middelearth J) :peace


Veel besproken met Oskar725 en heb enorm veel nieuwe ideeën en nieuwe energie gekregen. Was er tijdje tussentuit met hobby’en door omstandigheden. In ieder geval heeft Oskar mijn kabelboom(wat een wir/war was) uit de knoop gehaald en de slechte stekkers, weer opnieuw bestekkerd. Dus geen plakband en kroonsteentjes in de kabelboom. Ook mijn alarm :T4politie doet het weer. Deze had blijkbaar de afgelopen tijd niet gewerkt. Had het ook niet in de gaten. Ik vond het ook al vreemd dat deze nooit afging (dit terwijl iemand binnen zat die bewoog. Dacht dat de sensor even de beweging niet had waargenomen). :nuts



Het probleem met nr 18 gaat Oskar nader bekijken. Hij vond het ook een vreemde situatie. Dus als ik de zekering(20A) in nr 18 steek, gaat de auto niet uit. Zodra ik hem eruit haal stopt de auto. Als de zekering niet in nr 18 zit, doet de auto het verder prima. Er branden geen rare lampjes :alarm en ik kan gewoon met elk gewenste snelheid rijden.



Hierbij een betere zicht op de kabelboom dan het eerder was;
foto volgt.... :yes


Oskar725 dank :jumpklap :adhd voor alle inspanning en het maken van het alarm…Kan weer rustig zonder erbij na te denken goed op een parkeerplek parkeren.

En hopelijk deel 2 van de kluswerkzaamheden... :alarm :bonk

zekering nr 18, middenkachel aan de praat en de standkachel (DW5Z) laten werken...
Plaats reactie