Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

geel oliekannetje

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10036
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 20:52
Locatie: Velserbroek

geel oliekannetje

Bericht door Harry 341 »

Ik had een geel oliekannetje dat een paar keer knipperde na het starten..dus de oliepeilsensor vervangen.
Dit heeft niet geholpenn..zit de oliedruksensor hier ook op?
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10392
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: geel oliekannetje

Bericht door Pascal-141 »

Heb je ook gereset na het vervangen vd sensor in het carter ?
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Harry 341
Berichten: 10036
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: geel oliekannetje

Bericht door Harry 341 »

ehhhh... nee :muur
Merci Pascal...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: zo apr 05, 2009 22:01

Re: geel oliekannetje

Bericht door rick_k »

Die van mij knippert ook een paar keer na het starten. Moet nog vervangen worden, hij moet nog een grote beurt krijgen.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 272
Lid geworden op: vr jun 05, 2009 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: geel oliekannetje

Bericht door Lammert »

Het resetten gebeurt met de motorkap een keer open en dicht te doen. De reset schakelaar zit links boven in de hoek, als je voor de auto staat.
In de schakelaar zitten drie pennetjes. Bij mij was er een pennetje afgebroken, doorgerot en er werd niet gereset.
In de eerste instantie heb ik de sensor in het carter verdacht. Dat was het dus niet.
Heb ff een verbinding gemaakt in de gedemonteerde schakelaar, door twee contactjes en ik was het alarm kwijt.
(had toen een te laag olie pijl gehad, dus alarm was terecht, maar reset werkte niet)
Dus verder gezocht.
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. 443900 km.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10392
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: geel oliekannetje

Bericht door Pascal-141 »

Lammert schreef:Het resetten gebeurt met de motorkap een keer open en dicht te doen. De reset schakelaar zit links boven in de hoek, als je voor de auto staat.
In de schakelaar zitten drie pennetjes. Bij mij was er een pennetje afgebroken, doorgerot en er werd niet gereset.
In de eerste instantie heb ik de sensor in het carter verdacht. Dat was het dus niet.
Heb ff een verbinding gemaakt in de gedemonteerde schakelaar, door twee contactjes en ik was het alarm kwijt.
(had toen een te laag olie pijl gehad, dus alarm was terecht, maar reset werkte niet)
Dus verder gezocht.
Lammert
Dat type "reset" werkt alleen voor melding ' service' enz , werkt niet als "reset" na het vervangen van de oliepeilsensor ... :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
RHH
Berichten: 370
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 19:35

Re: geel oliekannetje

Bericht door RHH »

hoe moet dit dan worden gereset????
of moet dit met vag com?

Rinke
a silence so loud
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5250
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:18
Locatie: Heerhugowaard gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Contacteer:

Re: geel oliekannetje

Bericht door René »

na vervanging hoeft ie niet gereset te worden.
1e keer zal hij nog knipperen, daarna niet meer.
Dit meerdere keren meegemaakt na vervanging.
Heb daarna de wagen wel softwarematig gereset, dan is de wagen weer foutloos voor de volgende keer.

grtzzz René
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: di jan 05, 2016 22:21
Locatie: Gouda

Re: geel oliekannetje

Bericht door nieknaam »

Mijn oliedruksensor gaf ook een foutmelding: het bekende gele oliekannetje. Dat begon tegelijk met het uitvallen van mijn snelheidsmeter door een geklapte zekering.
Oliedruksensor G266 alarm.jpg
Ismet heeft de sensor vervangen. Daarna bleef de melding terugkomen, wel een keer of vijftien. Als ik de motor na het starten even liet lopen, uitzette en meteen weer startte, dan was hij weg. Na het vervangen van de snelheidsmeterzekering was deze melding ook ineens weg. Ik vraag me af of hier een verband kan zijn.
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Willem/Jos
Berichten: 15
Lid geworden op: zo sep 01, 2013 16:05

Re: geel oliekannetje

Bericht door Willem/Jos »

Hallo T4 ers,
Westfalia T4 1.9 D met eco turbo bouwjaar 2000
Mijn probleem is complex. Ik krijg regelmatig een olie signaal, lampje plus de pieper. Als ik dat signaal krijg stopt ook de toerentalmeter, daarvoor is deze onrustig, niet bij een koude motor. Het laden start niet automatisch, maar door een keer op de rem te trappen start het laden. De oliesensor is vervangen, maar heeft het probleem niet verholpen. De oliedruk is binnen de normen en de motor gebruikt geen olie. Als de motor warm is treed het signaal op bij het afremmen. Zelf denk ik dat het een elektronisch probleem is, maar waar moet ik het zoeken. Vraag: Waar zit de pieper? zodat ik deze kan uitschakelen tot het probleem is opgelost. Ik heb gehoord van een spanningsregelaar op de dashboard print, kan dit het zijn?
Gr,
Willem de Jong Oosterwolde (FR)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 30682
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: geel oliekannetje

Bericht door Multivan Generation »

@ Willem,
begin eens met de contacten en stekkers op de dynamo te controleren, schoon te maken en goed terug te steken.

Het toerental signaal komt via de dynamo bij een 1,9 TD, vandaar.

@ Harry
Harry 341 schreef:..zit de oliedruksensor hier ook op?
Grt.Harry
Nee, onderin het motorcarter zitten de olieniveau en olietemperatuursensoren gecombineerd.

Oliedruk sensoren zitten hoger aan de voorzijde van het blok.

Dus olietemperatuur ---> onderin motorcarter
Olieniveau ---> onderin motorcarter
Oliedruk sensoren --> op het blok zelf aan de voorzijde (eenpolige stekker)

Hopelijk is het zo duidelijker.

Groeten Peter
Plaats reactie