Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf VW T4 califoria/westfalia 2.5 benzine

vragen over de T4
larodefender
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2015, 15:59

Re: Aanschaf VW T4 califoria/westfalia 2.5 benzine

Bericht door larodefender »

Ben gistermiddag bij de camper gaan kijken. Er zitten roestplekken rond het voorraam, bij de aansluiting van het dak op de carrosserie, bij de instap (rechter kant), bij het linker achterscherm, aan alle spatschermranden en aan de onderkant van beide deuren. Heb er ook uitgebreid onder gelegen, maar daar viel de roest wel mee. Er zat ook een behoorlijke aanrijdingsschade aan. Motor liep zo te horen wel goed. De distributie was ook aan vervanging toe evenals de banden. De lak aan de buitenkant van het dak was erg mat geworden. De kitnaden zagen er erg slecht uit. Wat is de waarde van zo'n camper nog? Er zit een hoop werk aan, maar dat hoort bij de hobby :bonk :werkaanT4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aanschaf VW T4 califoria/westfalia 2.5 benzine

Bericht door Hanz »

Dat verklaart waarom er nauwelijks foto's van de buitenkant in de advertentie staan. Klinkt als een auto vol verrassingen. Ik zag dat er een bod was gedaan van 5.000 euro, dat lijkt realistischer dan de vraagprijs van 10.000. Alleen al de zaken die je noemt kosten zeker enkele duizenden euro's om op te (laten) knappen. En dan maar hopen dat er geen verrassingen naar boven komen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Aanschaf VW T4 califoria/westfalia 2.5 benzine

Bericht door arjanzevenaar »

Heb vakantie en beetje tijd om te struinen op internet en wilde hierbij even reageren. Is een erg leuke camper zo te zien en zoals je al aangeeft een hobby project. Ik weet niet wat je vakantieplannen zijn en of je de camper op lange termijn wilt behouden. Hoe lang wil je de camper houden? Ga je ergens vast op de camping staan , etc. Op het t4 uk forum alleen maar goeie berichten over de 2.5 motor. Sommige laten hem ombouwen naar lpg maar dat is voor ons belastingstelsel een beetje onzin. (Denk ik). Om even weer terug te komen op de harde realiteit. Gisteren stond er op VAG facebook een multivan allstar te koop uit 1993 voor 1500.euro.Is niet helemaal vergelijkbaar weet ik maar zet je wel aan het denken. Succes!!
AAF
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 apr 2013, 21:53

Re: Aanschaf VW T4 califoria/westfalia 2.5 benzine

Bericht door AAF »

Ik heb ook zo'n motor en die 6 jaar geleden laten voorzien van (G2) gas. Kost nu zo'n 1500 euro schat ik. Tank op de plek van het reservewiel. Inmiddels 110.000 km verder. Nooit problemen gehad met gas. Sterker nog; hij rijdt net wat stiller, rustiger en gelijkmatiger op gas. Wegenbelasting valt mee ivm kwarttarief. Verbruik: 1 op 5,5 tot 1 op 7. Kost per kilometer net zoveel als mijn 1,3 benzine auto.
Dehler Profi '91. Benzine, automaat.
Plaats reactie