Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achterklep plaats logo

vragen over de T4
Plaats reactie
ronnie
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mar 2008, 12:00

achterklep plaats logo

Bericht door ronnie »

Hallo heb een vraag

van de week is me iemand achter in de bus gereden hoek klep beschadigd en omgevouwen. nu heb ik een gebruikte klep gevonden via onderdelen.nl achterklep met raam maar....

mijn vraag komt nu lekker slim over... wat is het verschil tussen log boven nummerplaat en logo onder raam? is dit bouwjaar gerelativeerd of? heb er niet op gelet bij aankoop maar kwam er thuis achter....voor de rest lijkt alles zelfde afmetingen schroeven veersteunen etc.... heb nu aantal voorbij zien komen met logo net boven nummerplaat en weer andere zonder dan weer met deuren ben het overzicht even kwijt.. weet iemand dit verschil??

groet ron
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: achterklep plaats logo

Bericht door Multivan Generation »

logo net onder raam is van de eerste serie T4's. 90-91

Logo net boven de kentekenplaat is van latere bouwjaren. 92 -->

En dan de vraag: gaat dat passen? ---> ik vermoed van wel,
maar weet het niet zeker..
ronnie
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mar 2008, 12:00

Re: achterklep plaats logo

Bericht door ronnie »

als ik de schroeven meet en schroef naar hoek beneden klep lijkt het zelfde alleen wat mij opvalt is dat de 2 scharnieren anders zijn maar de gaten zelfde plek bij de bestaande aan de bus is het een zeg maar rechthoek scharnier bij de gekochte zit er een halve u aan als het ware.
ben m al aan schuren voor bewerken dus dan maar ff bedenken om logo weg te laten stukje plaat in lassen zodat er gene logo meer is klep is verder roest en deukvrij dus als het eerdere bouwjaren betreft netjes overleeft
RobS
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 mar 2012, 16:10
Locatie: Delft

Re: achterklep plaats logo

Bericht door RobS »

Echt grote verschillen zijn er niet, maar er zijn drie typen T4-achterklep.
A<1992 scharnier onder dak
1992>B scharnier op dak
1996>C gewijzigde gasdrukveeraanhechting

http://www.t4-wiki.de/wiki/Heckklappe
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Plaats reactie