Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remleidingen T4

vragen over de T4
Plaats reactie
jeroenvr6
Berichten: 27
Lid geworden op: do mei 24, 2012 23:24

remleidingen T4

Bericht door jeroenvr6 » zo mei 24, 2015 8:46

Heeft er iemand ervaring met het vervangen / zelf maken van remleidingen (dus niet de remslangen) bij een T4?
Groet jeroen

Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 480
Lid geworden op: zo aug 18, 2013 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: remleidingen T4

Bericht door Olaf » zo mei 24, 2015 8:59

Als je een setje hebt om de leiding van een nieuw kraagje te voorzien stelt het niet veel voor. Remleiding is gewoon per meter te koop bij bv de Brezan.

Groeten Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-(220)pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Suzuki Swift 2011
Berini eitje M13 +/-1955

jeroenvr6
Berichten: 27
Lid geworden op: do mei 24, 2012 23:24

Re: remleidingen T4

Bericht door jeroenvr6 » zo mei 24, 2015 9:11

Hallo Olaf,
Dank je voor je reactie, maar mij was verteld dat voor de remleidingen naar achter je de tank moet laten zaken. En bij mij ook de aandrijfas naar achter (syncro) omdat anders de tank niet naar beneden kan?

Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 480
Lid geworden op: zo aug 18, 2013 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: remleidingen T4

Bericht door Olaf » zo mei 24, 2015 9:18

Een brug is inderdaad wel handig bij dit klusje. Tank een stukje laten zakken stelt niet veel voor. Wel even zorgen dat hij niet vol zit , scheelt weer een kilo of 75.
Syncro as heb ik geen ervaring mee


Groeten Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-(220)pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Suzuki Swift 2011
Berini eitje M13 +/-1955

Gebruikersavatar
Bertel388
Berichten: 127
Lid geworden op: do okt 28, 2010 22:11
Locatie: Kop van Overijssel

Re: remleidingen T4

Bericht door Bertel388 » zo mei 24, 2015 21:37

Ik heb de remleiding naar achter vervangen voor koper leiding. Trompsetje is een must en een buigijzertje een pré. Oude Koppelstukjes net achter de tank deels vernieuwd en dan verder met koper naar achteren. Oude leiding als model gebruiken voor het buigen van de nieuwe leiding. Je krijgt het niet zo strak als origineel maar het werkt prima en men heeft mij verteld dat koper leiding beter zou zijn dan de stalen i.v.m. corrosie.

Gedeelte boven de tank is over het algemeen nog prima, zit meer beschermd gemonteerd dan de rest van de leiding naar achteren.

Kon in mijn geval met een paar goede oprijbokken prima gedaan worden. Achterwielen op de bokken.

Plaats reactie