Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Centrale deurvegrendeling.. schuifdeur..

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
John_belushi
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 feb 2013, 15:54
Locatie: Utrecht

Centrale deurvegrendeling.. schuifdeur..

Bericht door John_belushi »

Hallo,
Ik heb een T4 uit 1995 met een CV.
So far so good..
Draai ik met de sleutel (of je drukt de deur pennetjes in) dan gaan alle deuren op slot. Of juist van het slot af.
Dit gaat goed en is ook wenselijk.
Heb ik de schuifdeur open en doe dan via de voorste deuren de deuren op slot dan gaat alles dicht behalve de schuifdeur. Dit lijkt mij logisch want de schuifdeur staat open.
Gooi ik nu de schuifdeur dicht..... dan gaat deze op slot.... das niet zo leuk.... als de sleutels in de bus zitten....
Is dit zo de bedoeling?? enne is dit aan te passen???

Groeten,
Jody
T4 Camper Westfalia Club 1995 AAB
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Centrale deurvegrendeling.. schuifdeur..

Bericht door Harry 341 »

Je zegt dus dat je de voorportieren al op slot hebt gedaan...en nu wil je dat de schuifdeur als je m dicht doet open blijft...
Ik zie de logica niet....hoe sluit je dan de voorportieren met de sleutels nog in de bus en waarom?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Centrale deurvegrendeling.. schuifdeur..

Bericht door J vd Pal »

Volgens mij hoort het zo en is dat wel handig want dan gaat alles op slot. Ik kan mij voorstellen dat je per ongeluk de voordeuren op slot drukt met de pennetjes en dan zonder dat je het in de gaten hebt de schuifdeur dichtdoet en buitengesloten staat. Lijkt mij toch beter dan dat je denkt dat alles op slot is en je per ongeluk de schuifdeur niet op slot doet.

Enige remedie is dan de CV niet meer gebruiken en alles handmatig op slot doen maar of je daar vrolijk van wordt :nuts :nuts
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
John_belushi
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 feb 2013, 15:54
Locatie: Utrecht

Re: Centrale deurvegrendeling.. schuifdeur..

Bericht door John_belushi »

Oke waarom ik het liever niet heb..
Het is een camper.... schuifdeur staat dan lang open... das ook fijn dan kunnen we erin en eruit...
Meestal doen we de voordeuren op slot als we op de camping staan.. geen probleem zolang de schuifdeur open is..
Maar doen we de schuifdeur dicht dan schiet ie op slot.... enne ik heb mijn sleutel niet altijd in mijn speedo zitten... :nuts
Eigenlijk wil ik het hele jaar dat ie het doet zoals het bedoelt is maar dan wel met de mogelijkheid het uit te kunnen zetten...

Groeten,
Jody
T4 Camper Westfalia Club 1995 AAB
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Centrale deurvegrendeling.. schuifdeur..

Bericht door Pascal-141 »

John_belushi schreef:Hallo,
Ik heb een T4 uit 1995 met een CV.
So far so good..
Draai ik met de sleutel (of je drukt de deur pennetjes in) dan gaan alle deuren op slot. Of juist van het slot af.
Dit gaat goed en is ook wenselijk.
Heb ik de schuifdeur open en doe dan via de voorste deuren de deuren op slot dan gaat alles dicht behalve de schuifdeur. Dit lijkt mij logisch want de schuifdeur staat open.
Gooi ik nu de schuifdeur dicht..... dan gaat deze op slot.... das niet zo leuk.... als de sleutels in de bus zitten....
Is dit zo de bedoeling?? enne is dit aan te passen???

Groeten,
Jody
Dat is inderdaad zo de bedoeling . Je kan na het vergrendelen via de CV de schuifdeur apart losdraaien met de sleutel , en dan blijft ze los , totdat je de CV nog een keer gebruikt , dan gaat de schuifdeur ook terug mee met de rest (los en vast) .
Wil je dat niet , dan kun je de schuifdeur loskoppelen van de CV en ze altijd manueel vast of los doen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
John_belushi
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 feb 2013, 15:54
Locatie: Utrecht

Re: Centrale deurvegrendeling.. schuifdeur..

Bericht door John_belushi »

Thanks...
Ik ga de CV van de schuifdeur loshalen voor de vakantie...
Dan maar beter opletten als je boodschappen gaat doen...hoeveel keer doe je dat nou??

Thanks,
Jody
T4 Camper Westfalia Club 1995 AAB
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Centrale deurvegrendeling.. schuifdeur..

Bericht door J vd Pal »

Jody,

Bij mij werkt het volgende:

1 in de bus zitten
2 deuren op slot door pinnetje voordeur in te drukken
3 pinnetje schuifdeur opentrekken

Nu blijft alles op slot behalve de schuifdeur, bij het sluiten van de schuifdeur gaat hij niet weer op slot.

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Centrale deurvegrendeling.. schuifdeur..

Bericht door wilko »

Of alle deuren opslot en de schuifdeur openen met de sleutel. Bij mij gaat de schuifdeur dan niet opslot.
Zelfde met de achterklep. Wellicht even proberen voordat je e.e.a. gaat veranderen? :driveT4
Plaats reactie