Oi,
stuurbekrachtiging van onze bus valt soms uit. Olieniveau is laag en er hangt olie onder bij de leidingen/pomp.
Als vervanger kan ik aan de 7DO422155 komen. Weet iemand of dit het juiste nummer is voor de 111KW? Ik ben op vakantie en kan niet even onder de bus kruipen :) Maar wil'm wel graag al bestellen.
Dank!
Melvin
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stuurbekrachtigingspomp T4 111KW TDI
Re: Stuurbekrachtigingspomp T4 111KW TDI
Die O (oooh) in het onderdeelnummer moet een 0 (nul) zijn en dan klopt het.
VW 7D0 422 155 Kayaba Flügelpumpe.
TRW JPR294
Vaico V10-0576
Als je een nieuwe servopomp plaatst, moet je het gehele systeem eerst spoelen, zodat alle metaal-slijpsel eruit is.
Anders heeft het niet zoveel zin.
Maar het kan ook zijn dat bij je huidige pomp alleen de banjobout (hogedruk-gedeelte) te los zit.
Dan sealen de koperringen ook niet meer, met 100 Bar druk op de leiding.
Dit zou ik eerst effe controleren & afvullen met de speciale groene hydraulik vloeistof.....Febi 06162
Daarna ontluchten door de voorwielen vrij van de grond te zetten, met draaiende motor, het stuur een 10-tal keren compleet van links naar rechts draaien.
Pompen gaan in de regel niet zo snel kapot, eerder het stuurhuis zelf.
Gr, Geert
VW 7D0 422 155 Kayaba Flügelpumpe.
TRW JPR294
Vaico V10-0576
Als je een nieuwe servopomp plaatst, moet je het gehele systeem eerst spoelen, zodat alle metaal-slijpsel eruit is.
Anders heeft het niet zoveel zin.
Maar het kan ook zijn dat bij je huidige pomp alleen de banjobout (hogedruk-gedeelte) te los zit.
Dan sealen de koperringen ook niet meer, met 100 Bar druk op de leiding.
Dit zou ik eerst effe controleren & afvullen met de speciale groene hydraulik vloeistof.....Febi 06162
Daarna ontluchten door de voorwielen vrij van de grond te zetten, met draaiende motor, het stuur een 10-tal keren compleet van links naar rechts draaien.
Pompen gaan in de regel niet zo snel kapot, eerder het stuurhuis zelf.
Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Stuurbekrachtigingspomp T4 111KW TDI
Dank je wel Geert. Voor zowel de bevestiging als de correctie en de tips. Ik zal nog even posten wat het probleem uiteindelijk was. Dank!
Groet, Melvin
Groet, Melvin
Re: Stuurbekrachtigingspomp T4 111KW TDI
Stuurhuis (laten) vervangen. Stuur weer zo licht als een lupo'tje :)
Re: Stuurbekrachtigingspomp T4 111KW TDI
+melvin schreef:Stuurhuis (laten) vervangen. Stuur weer zo licht als een lupo'tje :)
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat