Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu lader phillips Wesrfalia

vragen over de T4
Plaats reactie
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Accu lader phillips Wesrfalia

Bericht door Coen220 »

Ik heb het nu voor de tweede meegemaakt dat op mijn eerste vakantie dag ,de accu lader kapot ging.
eerst in Frankrijk 3 weken zonder koeling gezeten ca 5 jr geleden, en nu in Duitsland weer de eerste dag de lader kapot.
Ik heb toen daar maar een accu lader gekocht, en aan de hh Accu twee externe draadjes gemaakt zodat ik de HH accu tenminste kan opladen zonder het afdek schot iedere keer te moeten verwijderen.
Kon ik de lader, als de accu na twee dagen weer leeg begon te raken weer opladen.
Niet erg makkelijk, maar ik ben de vakantie met een gekoeld biertje door gekomen.
Dus nu eerst de lader laten repareren .
En verder is mijn vraag om een volgen de keer niet weer zo moeilijk te hoeven doen.
Kan ik de HH accu via het originele 12 volt stopcontact laden in geval van Noot ?
de 220 stekker van de lader kan dan in het 220 stopcontact en de + en Min via een stekker in de 12 volt aansluiting.
mvgr Coen 220
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Accu lader phillips Wesrfalia

Bericht door Erdem50 »

Waarom gooi je die originele lader niet in de kliko en plaats je een moderne slimme en snellere lader?

Ik heb een Fraron vervangingslader en ben er heel tevreden over.


https://www.fraron.de/batterieladegerae ... -85859176/
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Accu lader phillips Wesrfalia

Bericht door Coen220 »

Bedankt voor je reactie Erdam
Ik ga het even helemaal bekijken.
De huidige lader heb ik op 23 april 2010 bij het VW campercentrum in Amersfoort gekocht kosten toen 250 euro.

groetjes Coen
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 805
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Accu lader phillips Wesrfalia

Bericht door HenkK »

Dag Coen,

Het is misschien handig als je aangeeft over welk merk en type lader je het hebt.
Het gaan laden via een 12VCD aansluiting is niet aan te raden. Je acculader altijd zo direct mogelijk op de accu aansluiten.

De Westfalia laders zijn vaak nog goed en betrouwbaar te reviseren. Het oorspronkelijk ontwerp van Philips is een zeer doordacht en goed ontwerp.

De genoemde Fraron lader is ook een oplossing, maar niet plug en play, zoals op de website wordt vermeld. De huidige 6 polige stekker aansluiting is niet geschikt voor de geleverde 20Amp. max. Dus je zult zelf de bedrading vanaf de lader aan moeten sluiten op de HH-accu. Ook de temperatuur beveiliging moet je zelf nog aansluiten.

Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Accu lader phillips Wesrfalia

Bericht door Erdem50 »

Henk,

Het is wel plug&play als je de kabelset bijbesteld. Ik heb deze lader er ook in zitten. Alles zit erbij. Als de 230v stekker in de aansluiting zit krijg je ook het stekkersymbooltje in je display dus werkt exact als origineel.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Accu lader phillips Wesrfalia

Bericht door Coen220 »

Hallo Henk
het is een Westfalia /Phillips lader.
type PC 2169/00
NC 8415 121 69001.
De storing begon met het regelmatig wegvallen van het stekker symbool op het display .
mvgr Coen
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 805
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Accu lader phillips Wesrfalia

Bericht door HenkK »

@Coen, De 2169.00 is over het algemeen, weer goed en betrouwbaar te reviseren.

@Erdem50, dat weet ik wel, maar in mijn belevenis is Plug en Play, 2 stekkers los, lader eruit en bij terug plaatsen 2 stekkers er weer in. En dat kan niet met de Fraron die 20 Amp levert. Daar is de 6 polige rode stekker niet geschikt voor.

Met de bijgeleverde kabelset is dit prima op te lossen, maar vereist nog wel wat kabelwerk. 20 Amp. kan op zich natuurlijk zijn voordelen hebben als je denk dit nodig te hebben..
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Accu lader phillips Wesrfalia

Bericht door Coen220 »

Ik heb de accu lader opgestuurd naar Henk, en een week later heb ik hem al weer gerepareerd terug.
Goed werk Henk , heb hem gelijk weer gemonteerd en het werkt uitstekend.
Hartelijk dank voor de service en advies.
Mvgr Coen :jumpklap
Twixter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2015, 13:27

Re: Accu lader phillips Wesrfalia

Bericht door Twixter »

Beste Henk,

Heb je het over de speciaal voor Westfalia aangepaste (duurdere) versie?
Het lijkt erop dat die met passende stekkers komt.
Wat gaat er dan fout? Zullen de al aanwezige kabels door branden vanwege de te hoge stroomsnelheid?
Ik ben erg benieuwd. Groet, Enno
Twixter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2015, 13:27

Re: Accu lader phillips Wesrfalia

Bericht door Twixter »

:bonk ok ik zie het al; krijg hem net binnen. Op de site doet de foto plug en play verwachten.
Plaats reactie