Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

HH accu eruit of erin?

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

HH accu eruit of erin?

Bericht door Harry 341 »

Heb de extra accu dit jaar niet meer nodig...wat is wijsheid...die extra 35 kilo er in laten of in de schuur aan de druppelaar zetten tot mei?
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
De Graveur
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:14

Re: HH accu eruit of erin?

Bericht door De Graveur »

Hoi Harry,

Ik heb de hh accu dit keer voor t eerst uit de afzet-unit gehaald.
Gaat ook aan een lader van Ctec (of hoe het ook heet) tot de volgende vakantie.
Of het helpt.?
Afgelopen jaar was de accu te barste.
Zodoende nu besloten om m in de werkplaats te zetten

Groet vanaf Tessel
Willem
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: HH accu eruit of erin?

Bericht door LAYCA »

Dat is de goede manier :yes
Laat je accu nooit lang onbeheerd.
Heel verstandig om hem op peil te houden.
Wat ook kan is de lader op een timer te zetten en 2 tot 3 uur per dag te laden zo kom je nooit onder de 12 volt.(12.6 is beter)
Gaat zeker weten daardoor jaren mee.
Op vakantie zorgen dat de spanning nooit onder de 12 volt komt is even belangrijk.


Groetjes Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: HH accu eruit of erin?

Bericht door matje86 »

ik verkoop de hh voor de helft van de prijs en koop de volgende volgend jaar, heb je al dat gedoe niet :jump
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: HH accu eruit of erin?

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou hem laten zitten en gewoon regelmatig gebruiken,
bijvoorbeeld om de radio via de 2de accu te laten lopen, of versterkers..

Ik heb met een 2de accu nog nooit problemen gehad,
maar als de radio aanstaat staat er wel 4x 250 Watt + 1x200 Watt mono aan de 2de accu, zodat die lekker moeten "blijven werken" en dat lijkt me beter als stilstand met af en toe een "ladinkje" er aan..
Zuheizer werkt bij ons ook via de 2de accu, dus in de winter even de timer aan, zuheizer een half uur via 2de accu laten draaien en blok is sneller warm en 2de accu heeft weer even "gewerkt".

[ironie mode aan]Als je over 35 kg extra aan gewicht gaat denken --> bijvoorbeeld met het oog op verbruik, kijk dan ook eens naar beneden, dat helpt ook om daar wat aan te doen [ironie mode uit]
Gebruikersavatar
lemmy
Berichten: 222
Lid geworden op: 20 aug 2014, 16:13

Re: HH accu eruit of erin?

Bericht door lemmy »

Multivan Generation schreef:
[ironie mode aan]Als je over 35 kg extra aan gewicht gaat denken --> bijvoorbeeld met het oog op verbruik, kijk dan ook eens naar beneden, dat helpt ook om daar wat aan te doen [ironie mode uit]
amai ik heb geen 2de batterij maar heb dan ook het probleem van 35 kg teveel aan gewicht :jump

grtz Lemmy
Ik ben niet oud.....ik ben een KLASSIEKER !!
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: HH accu eruit of erin?

Bericht door LAYCA »

Multivan Generation schreef:Ik zou hem laten zitten en gewoon regelmatig gebruiken,
bijvoorbeeld om de radio via de 2de accu te laten lopen, of versterkers..

Ik heb met een 2de accu nog nooit problemen gehad,
maar als de radio aanstaat staat er wel 4x 250 Watt + 1x200 Watt mono aan de 2de accu, zodat die lekker moeten "blijven werken" en dat lijkt me beter als stilstand met af en toe een "ladinkje" er aan..
Zuheizer werkt bij ons ook via de 2de accu, dus in de winter even de timer aan, zuheizer een half uur via 2de accu laten draaien en blok is sneller warm en 2de accu heeft weer even "gewerkt".

[ironie mode aan]Als je over 35 kg extra aan gewicht gaat denken --> bijvoorbeeld met het oog op verbruik, kijk dan ook eens naar beneden, dat helpt ook om daar wat aan te doen [ironie mode uit]
Helemaal mee eens een accu die "werkt" heeft het langste leven.
Rust roest :knipoog
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: HH accu eruit of erin?

Bericht door Endebendebus »

[ironie mode aan]Als je over 35 kg extra aan gewicht gaat denken --> bijvoorbeeld met het oog op verbruik, kijk dan ook eens naar beneden, dat helpt ook om daar wat aan te doen [ironie mode uit]

:bifun :bifun
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie