Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.5 benzine kopen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

2.5 benzine kopen

Bericht door miniman »

Wegens plaatsgebrek zijn we aan het overwegen onze 91 2.4D bestelwagen van de hand te doen en zijn nog aan het twijfelen of die vervangen word door een T4 of een T5.

Wat een doorslag geeft om voor een benzine te kiezen is het huidige debat in België ivm hoge belastingen op dieselwagens en de milieuzones in europa.
Onder welke euronorm valt een T4 2.5 benzine van pakweg 95-96? Is dat euro2 of 3?

Hoeveel km kan er uit een benzine motor gehaald worden? Weet dat dit jammer genoeg niet zo hoog is als met een diesel. Zullen sowieso de wagen gebruiken voor langere afstanden, voor het dagelijks woon-werk verkeer en om boodschappen hebben we nog 2 kleine zuinigere wagens.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2.5 benzine kopen

Bericht door Pascal-141 »

miniman schreef:Wegens plaatsgebrek zijn we aan het overwegen onze 91 2.4D bestelwagen van de hand te doen en zijn nog aan het twijfelen of die vervangen word door een T4 of een T5.

Wat een doorslag geeft om voor een benzine te kiezen is het huidige debat in België ivm hoge belastingen op dieselwagens en de milieuzones in europa.
Onder welke euronorm valt een T4 2.5 benzine van pakweg 95-96? Is dat euro2 of 3?

Hoeveel km kan er uit een benzine motor gehaald worden? Weet dat dit jammer genoeg niet zo hoog is als met een diesel. Zullen sowieso de wagen gebruiken voor langere afstanden, voor het dagelijks woon-werk verkeer en om boodschappen hebben we nog 2 kleine zuinigere wagens.

De 2.5i in de T4 kan sommige diesels makkelijk overleven , die 2.5i is een traagloper (zoals een diesel) , en haalt moeiteloos 3 a 400.000km zonder probleem , en zelfs nog meer .
Een 2.0 benzine in de T4 vind ik aan de te lichte kant , weinig PK en al helemaal geen koppel . De 2.5i is wel niet zuinig hoor , die waar ik mee rijd zit aan gemiddeld zeker 16L/100km

Maar wat je zegt over de hoge belastingen op dieselwagens : dat is voor personenauto's .
Voor een lichte vracht betaal je een goedkoop tarief hé , net zoals je geen BIV moet betalen. En bvb ook geen LPG-taks voor de lichte vracht :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: 2.5 benzine kopen

Bericht door miniman »

volgens huidige berekening van de verkeersbelasting is het voor een 2.5 benzine en een 2.5tdi 102 pk gelijk, enkel de biv is veel hoger op een benzine maar volgens de berekening die er volgend jaar zal door komen zit de verkeersbelasting van een diesel zeker al op het dubbele.

Zal sowieso geen lichte vracht zijn die we aanschaffen, misschien wel een camper. Doorslag gaat naar een benzine omdat die toch nog enkele jaren in de meeste emissiezones zal binnen kunnen terwijl dit met een euro3 diesel niet zal kunnen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2.5 benzine kopen

Bericht door Multivan Generation »

Wegens plaatsgebrek zijn we aan het overwegen onze 91 2.4D bestelwagen van de hand te doen en zijn nog aan het twijfelen of die vervangen word door een T4 of een T5
Dus -1 +1= netto resultaat nog steeds plaatsgebrek... :knipoog
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: 2.5 benzine kopen

Bericht door miniman »

Multivan Generation schreef:
Dus -1 +1= netto resultaat nog steeds plaatsgebrek... :knipoog

De T3 westfalia wordt ook verkocht dus -2+1 :lach

Maar met 7 auto's en voldoende onderdelen om nog 2 samen te stellen is er altijd wel een plaatsgebrek.

Hebben gewoon extra ruimte in de wagen nodig (lees zitplaatsen)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2.5 benzine kopen

Bericht door Pascal-141 »

miniman schreef:volgens huidige berekening van de verkeersbelasting is het voor een 2.5 benzine en een 2.5tdi 102 pk gelijk, enkel de biv is veel hoger op een benzine maar volgens de berekening die er volgend jaar zal door komen zit de verkeersbelasting van een diesel zeker al op het dubbele.

Zal sowieso geen lichte vracht zijn die we aanschaffen, misschien wel een camper. Doorslag gaat naar een benzine omdat die toch nog enkele jaren in de meeste emissiezones zal binnen kunnen terwijl dit met een euro3 diesel niet zal kunnen.

camper = zelfde regeling als lichte vracht , dus geen BIV en verkeersbelasting ook zelfde als lichte vracht ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
matramurena
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 dec 2014, 20:33
Locatie: Brekkestø, NO

Re: 2.5 benzine kopen

Bericht door matramurena »

Ik weet dat de 2.8 VR6 - als die rijdt - enorm prettig is om mee te rijden. Zeer veel trekkracht en ruim voldoende vermogen. Mijne heeft nu wat kuren maar al 350.000 op de teller. Is niet heel zuinig maar ik denk wel dat ik de 1:8 er mee haal.

Dat met de milieuzones is een overweging. Ik ben niet zeker dat dat gaat doorzetten gezien de willekeur die het met zich mee brengt. In Nederland is het het proefproces van de telegraaf-verslaggever afwachten om te zien wat er in Utrecht mee gaat gebeuren...

Martijn
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: 2.5 benzine kopen

Bericht door Geert G »

matramurena schreef:Ik weet dat de 2.8 VR6 - als die rijdt - enorm prettig is om mee te rijden. Zeer veel trekkracht en ruim voldoende vermogen. Mijne heeft nu wat kuren maar al 350.000 op de teller. Is niet heel zuinig maar ik denk wel dat ik de 1:8 er mee haal.

Dat met de milieuzones is een overweging. Ik ben niet zeker dat dat gaat doorzetten gezien de willekeur die het met zich mee brengt. In Nederland is het het proefproces van de telegraaf-verslaggever afwachten om te zien wat er in Utrecht mee gaat gebeuren...

Martijn
Heeft ie verloren: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2414 ... nog__.html
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Plaats reactie