Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 ombouwen naar camper

vragen over de T4
Plaats reactie
ouwe
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2016, 21:42

t4 ombouwen naar camper

Bericht door ouwe »

Hallo ik ben 54 jaar en sinds een maand of 4 de trotse bezitter van een T4 caravella multivan. Deze ben ik mee begonnen om te bouwen naar camper en gebruik ik nu dagelijks. De auto is vanaf de dealer in 2003 leeg gehaald en op kenteken gezet als wv1. Dit heb ik mij laten vertellen werd vaker gedaan. De reden was een super de luxe transporter voor het werk maar een goedkope bijtelling. Inmiddels heb ik een interieur op de kop weten te tikken van een multivan 2 voorstoelen met 2 aanhaakstoelen en een brede slaap achterbank. Het hefdak zit er in en een nieuw kenteken en mogen er 6 personen worden vervoerd. Momenteel wacht ik nu al 5 weken op de belastingdienst op goedkeuring voor fiscaal voordeel Graag wil ik weten wat andere hun ervaringen zijn met het akoestisch isoleren van de bus. heeft het bijv zin om onder de vloerplaat een volledige 8mm rubberen mat te leggen. Of gaat dit condenseren en vervolgens roesten? Voor dat ik de zijpanelen plaats wil ik deze isoleren heeft het zin om de zijkanten volledig te beplakken met 8 mm rubber (ontdreunen) en dan isolatie of volstaan plakkers? Verder wil ik mij graag oriënteren op het aanschaffen van een voortent. Wie heeft waar goede ervaringen mee. Hoor het graag

groetje de Ouwe
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: t4 ombouwen naar camper

Bericht door LAYCA »

Dit heb ik gedaan met Xtreme van REIMO is licht/isoleert en goed te verwerken .
Zowel voor de vloer als de wanden is te koop in gewenste dikte en werkt goed.
Dempt geluid en inderdaad geen condens. (rubber isoleert niet zo goed)
Kijk als voorbeeld naar mijn project:
op page 7 viewtopic.php?f=12&t=47265

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: t4 ombouwen naar camper

Bericht door slopelrijder »

Als je kijkt op de site van peter multivan generation,
( Www.eldiape.com) vindt je een complete werk omschrijving....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: t4 ombouwen naar camper

Bericht door LAYCA »

jan2009 schreef:Welkom op :wjw ouwe.

Veel geluidswinst is te behalen bij de wielkasten , inpakken met Xtreme isolatie maakt al verschil.
En zorgen dat je deuren goed aansluiten op de rubbers , bij de schuifdeur wordt ook wel eens een extra rubber geplaatst op de instapbak, wellicht zit die er bij jou al op? Multivan?
Bijzonder hoor van WV2 naar WV1 , is dat nummer ook veranderd in je regengoot?
Verder zou ik de grote vlakken plaatstaal ook beplakken met Xtreme , dat scheelt weer met condens in het voor en najaar.
Advies voor een voortent heb ik niet , wij zijn ex tent Kampeerders en overgestapt naar een Kampeerbus.
:knipoog

Geniet van je bus.
:campingT4
Klopt helemaal mijn wielkasten zijn ook ingepakt dit had de meeste geluidsreductie gebracht.

grt Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2021
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: t4 ombouwen naar camper

Bericht door Mickel Moen »

Op mijn blog kun je lezen hoe ik het heb gedaan.

http://mickelmoen.blogspot.nl

Veel succes.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie