Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

vragen over de T4
Plaats reactie
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door thebill »

Ik overweeg met mijn vrouw een T4/T5/T6-kampeerauto te kopen. Maar ik heb een twijfel, waarvan ik hoop dat jullie daar ervaring mee hebben.

Als ik het goed begrijp, kun je in Amsterdam een normale parkeervergunning krijgen voor een VW T4/T5-camperbusje met kampeerwagen-kenteken.

Een voorwaarde voor het parkeren van een camperbusje is, zo begrijp ik inmiddels, dat je het busje elke 3 dagen verzet. Dat lijkt mij niet handig, want dat gaat ons veel tijd kosten (aangezien het altijd zoeken is naar een parkeerplek in de buurt).

Hoe streng wordt er in Amsterdam gecontroleerd op het naleven van de 3-dagen-regel? Ofwel: kan ik het busje gewoon neerzetten op een plek waarvan ik denk dat mensen er in principe geen last van hebben, en er af en toe gebruik van maken?

Een ander idee is het camperbusje ergens overdekt te stallen. Natuurlijk beter voor het busje als ie droog staat. Maar het kost minimaal even veel geld (zeker 250 euro per jaar), en dan staat ie ver van huis, waardoor de drempel een stuk hoger wordt om er af en toe een weekendje mee weg te gaan. Terwijl juist het idee van vrijheid (we kunnen er mee weg als we willen!) zo lonkt.

Benieuwd naar jullie ervaringen!
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door Beckontheroad »

Als je er niet dagelijks mee wil rijden en je kunt een overdekte (afgesloten) stalling vinden....is het wel het behoud van je busje.
Lange tijd op straat laten staan wordt ie zowiezo niet beter van, en als "het oog"er op valt....

Ik zou het "pendel-ongemak" op de koop toe nemen,

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door Jor »

Onze westfalia t4 staat gewoon hier in Amsterdam op parkeer vergunningverplaatsen hoeft niet is gewoon een busje volgens de wet(klapdak).
Let wel op,het bouwjaar bij een diesel ouderdom diesel is bepalend voor afgifte vergunning!
Gr. Jor
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door Multivan Generation »

thebill schreef:Ik overweeg met mijn vrouw een T4/T5/T6-kampeerauto te kopen.
Je hebt het dan over een waarde van minimaal 10.000 euro en in het geval van T5 of T6 zelfs een veelvoud daarvan.

Als je daar dan bij optelt hoe een gemiddelde inwoner van een grote stad respectvol met andermans zaken omgaat,
dan zou ik hem ook elders stallen en bij gebruik naar voor de deur halen, volladen en gaan rijden.
En parkeer deukje en of andere schade is zo gebeurd .
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door Jor »

Tja,parkeerdeukje is zo gebeurt!
Maar wel lekker je bus vooor de deur,ik denk dat topic starter wel weet wat de risco's zijn van parkeren in de stad
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door Jor »

En bel de gemeente en cition voor het overschrijven van je vergunning
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door thebill »

Jor schreef:Onze westfalia t4 staat gewoon hier in Amsterdam op parkeer vergunningverplaatsen hoeft niet is gewoon een busje volgens de wet(klapdak).
Let wel op,het bouwjaar bij een diesel ouderdom diesel is bepalend voor afgifte vergunning!
Gr. Jor
Dat is goed nieuws! Staat je westfalia t4 wel op een kampeerwagen-kenteken (dus kwarttarief wegenbelasting)? Als dat kan, ben ik blij.

We hebben nog geen parkeervergunning. Dit zou onze eerste worden. In onze wijk is er (bijna) geen wachttijd.
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door Jor »

Ja,kwarttarief,verder moet je maar even bellen ivm het verlenen vaneen vergunning en ouderdom diesel
Ik geloof van voor 2000 wordt geen nieuw vergunning gegeven,wel verlengt! Enz

Gr. Jor
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door wilko »

Je kunt natuurlijk ook gewoon verhuizen...... naar Drenthe bv. :bifun :bifun :bifun
Gewoon je bus op je eigen oprit parkeren of in je eigen garage stallen. :gekte :adhd
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door Jor »

Tja
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door thebill »

wilko schreef:Je kunt natuurlijk ook gewoon verhuizen...... naar Drenthe bv. :bifun :bifun :bifun
Gewoon je bus op je eigen oprit parkeren of in je eigen garage stallen. :gekte :adhd
Haha, bedankt voor dit geweldige idee! :-)

@Jor, bedankt voor de info! Ben blij mee dat het gewoon kan!
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door Jor »

Ik begrijp je helemaal,2 jaar geleden heb ik mijn bus gekocht en over laten schrijven en was ook erg blij nog steeds dus
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
julie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2020, 16:06

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door julie »

Jor schreef: 18 jan 2016, 13:33 Onze westfalia t4 staat gewoon hier in Amsterdam op parkeer vergunningverplaatsen hoeft niet is gewoon een busje volgens de wet(klapdak).
Let wel op,het bouwjaar bij een diesel ouderdom diesel is bepalend voor afgifte vergunning!
Gr. Jor
Hoi Jor, is dit nog steeds juist? hoeven jullie niet de auto te verplaatsen elke 3 dagen? we wonen in Amsterdam, en hebben een mercedes vito camper net gekocht. Ik wacht nu op de parkeervergunning. Gr. Julie
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door Beckontheroad »

julie schreef: 10 jun 2020, 22:30
Jor schreef: 18 jan 2016, 13:33 Onze westfalia t4 staat gewoon hier in Amsterdam op parkeer vergunningverplaatsen hoeft niet is gewoon een busje volgens de wet(klapdak).
Let wel op,het bouwjaar bij een diesel ouderdom diesel is bepalend voor afgifte vergunning!
Gr. Jor
Hoi Jor, is dit nog steeds juist? hoeven jullie niet de auto te verplaatsen elke 3 dagen? we wonen in Amsterdam, en hebben een mercedes vito camper net gekocht. Ik wacht nu op de parkeervergunning. Gr. Julie

We zijn 4 jaar verder...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen met parkeervergunning in Amsterdam?

Bericht door odorf »

stat.png
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie