Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Big trouble voor een ouwe trouwe T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door Snautzer »

Vandaag net voor thuiskomst van de nieuwjaars meeting klapt de koppeling. Kan niet meer schakelen. Ik kan de pook wel bewegen en het schakel mechanisme beweegt maar in een versnelling ...ho maar...Leve de wegenwacht. Naar huis toe gesleept. Jammerlijk einde van een anders leuke meeting en rit.

Vrees dat 2Massa vliegwiel en drukgroep het op hebben gegeven. Nu maar een bedrijf in de buurt zien te vinden dat mijn busje weer gauw kan genezen.
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door edwinh »

Snautzer schreef:Vandaag net voor thuiskomst van de nieuwjaars meeting klapt de koppeling. Kan niet meer schakelen. Ik kan de pook wel bewegen en het schakel mechanisme beweegt maar in een versnelling ...ho maar...Leve de wegenwacht. Naar huis toe gesleept. Jammerlijk einde van een anders leuke meeting en rit.

Vrees dat 2Massa vliegwiel en drukgroep het op hebben gegeven. Nu maar een bedrijf in de buurt zien te vinden dat mijn busje weer gauw kan genezen.
Is er wat afgebroken zo ineens, dan kan het namelijk ook nog wel uit de bak komen....
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door Snautzer »

Ja dat kan ook. Hoorde weliswaar geen enkel geluid toen het gebeurde. Ik trok op net na een stoplicht.
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door RITC »

Ai Ai hoop dat de schade mee valt.
Ben wel benieuwd wat de nieuwe koppeling gaat kosten, de mijne is ook aan vervangingen toe. :ie
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door edwinh »

Snautzer schreef:Ja dat kan ook. Hoorde weliswaar geen enkel geluid toen het gebeurde. Ik trok op net na een stoplicht.
Is een hevel geknapt dan ofzo, of zit alles aan de buitenkant nog vast/heel
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door Snautzer »

Ik zie van buiten niets bijzonders, en wat meer steekhoudend is de wegenwacht meneer ook niet.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door Snautzer »

En opweg op de trailer naar de garage... Blijft een rot gezicht.
PJB
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2014, 16:12

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door PJB »

't kan ook de hydraulische cilinder zijn die het heeft begeven. als dan de olie op is doet hij het ineens ook niet meer. als dat zo is kan de schade nog meevallen. heb dat zelf recent ook gehad bij onze T4 toen olie bijgevuld, de boel ontlucht, naar de garage gereden, en de cilinder vervangen.

Had ervoor 100Km gereden zonder problemen, rij weg, en na 2 keer schakelen helemaal niks meer.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door Snautzer »

Tja dat zou ook kunnen . Maar ik laat nu voor de zekerheid drukgroep 2m vliegwiel koppelingplaat vervangen. Stond op de planning voor dit jaar dus wat naar voren gehaald. Voor de rest ligt het nu bij de monteur. Ik rij bijzonder graag in mijn busje dus hij kan maar beter zijn best doen :lach
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door koensch »

ik ben benieuwd naar de km stand van je busje......
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door Snautzer »

372 k
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door koensch »

Snautzer schreef:372 k

is dit een 88pk? dan wil ik niet lullig doen, maar grote kans dat je binnenkort ook aan de beurt bent voor een revisie van je versnellingsbak (ik spreek uit eigen ervaring.......)

wat je nog kan doen:

-tandwiel 5e versnelling vervangen (je maakt 99.9% van de km's in deze versnelling)
-olie vervangen en vullen met 3L olie (en niet 2.5L zoals VW doet)

de EWB bak is een "zwakke schakel" en de versnellingsbak zit niet in het normale onderhoudsschema. bij dit type bak zit het tandwiel van de 5e een beetje ver weg en krijgt onvoldoende smering.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door Snautzer »

Nope een onverwoestbare 102pk ACV
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Big trouble voor een ouwe trouwe T4

Bericht door Snautzer »

En hij is weer thuis... Molde onderweg nog de brug van de monteur... dat zijn natuurlijk kwajongens streken.

Goh... wat is het toch lekker rijden in een T4. Ja ik zo zo ver gaan als in :T44EVER
Plaats reactie