Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 syncro Differentieel Vast

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Piet_VR
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jan 2014, 20:09

T4 syncro Differentieel Vast

Bericht door Piet_VR »

Hallo,

Ik ben bezig met het vervangen van mijn carterpanpakking van mijn T4 Syncro 2.5 TDI ACV in verband met lekkage.
Omdat het een syncro is moet voor het demonteren van de carterpan het differentieel verwijdert worden omdat het anders onmogelijk is om bij achterste boutjes van me carterpan te komen omdat het Differentieel strak tegen de carterpan zit waardoor ik niet bij de boutjes kom.
Nou wil ik mijn Differentieel demonteren ik heb al alle 6 de bouten van het Differentieel los gedraaid en ook de aandrijfassen gedemonteerd maar ik krijg het Differentieel nog niet van de bak af hij is ongeeer 3 mm los gekomen maar verder komt die niet het Differentieel loopt ook nergens tegen aan. Er zit wel wat spelling op het Differentieel maar hij wil van geen mogelijkheid los komen. :bonk

Groetjes,
Piet
Bijlagen
Voorbeeld
Voorbeeld
Voorbeeld
Voorbeeld
Voorbeeld
Voorbeeld
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: T4 syncro Differentieel Vast

Bericht door raf_construct »

Op je tweede foto zie je uiterst links de steekas nog juist uit het differentieel komen. Hier zit een veerring op om hem in de bak te houden.
Effe een wringijzer op de juiste plaats tussen bak en differentieel, dan klikt hij er zo vanaf.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
Piet_VR
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jan 2014, 20:09

Re: T4 syncro Differentieel Vast

Bericht door Piet_VR »

Bedoel je dat het linker steekas er ook uit moet?

Gr piet
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: T4 syncro Differentieel Vast

Bericht door raf_construct »

Neenee enkel de rechter die dwars door de haakse overbrenging zit. Met een redelijke tik op de flens van die as springt die los.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
Piet_VR
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jan 2014, 20:09

Re: T4 syncro Differentieel Vast

Bericht door Piet_VR »

Het steekas aan de bijrijderskant heb ik los getikt maar krijg hem der niet compleet uit geschoven omdat deze tegen me fuseestuk aanloopt.
Nog steeds zit er wel wat spelling op de bak maar niet genoeg :nuts,
Ik kan wel brute kracht gaan gebruiken maar ben dan bang dat ik van alles kapot maak.
De bak zou je der in principe toch zo af moeten lepelen?

Groetjes Piet
Bijlagen
image1 (1).JPG
image2.JPG
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: T4 syncro Differentieel Vast

Bericht door raf_construct »

Ik had hem er af na de zes bouten en de steekas. Wel met het hele pakket los, naast de auto.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Plaats reactie