Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schakelpook.

vragen over de T4
Plaats reactie
thijs

schakelpook.

Bericht door thijs »

Als ik mijn bus in zn versnelling heb dan heeft de pook redelijk veel speling zijwaarts,schakeld verder prima en soepel maar stoor mij er aan dat de pook zo los zit.Wat kan dit zijn?
Pascal-141

Re: schakelpook.

Bericht door Pascal-141 »

De plastic bussen en bolletjes op het schakelstangensysteem eens vervangen , dat zal de speling wel verhelpen
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
thijs

Bericht door thijs »

Dank je voor je reactie,waar vind ik deze?vanuit de motorruimte of via de cabine bij de pook?
gr.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Als je even googled op vw t4 schakelstangen zie je mooie plaatjes van hoe dit in elkaar zit
De stangen hebben r8bberen bushes die slijten na jaren van gebruik. Vervangen is redelijk makkelijk en niet duur. Wel scheelt het een stuk in de duidelijkheid van beweging van je pook.
Het mechanisme zit an de onderkant van de bus zo beetje onder d4 pook, dus op je rug op straat of even een brug huren. Mechanisme kan afgeschermd zijn met een plastic bescherm kap.

Mochtdat niet helpen kunnen het ook de schakel bolletjes zijn. Deze zijn ook nietduur maar het vervangen vereist wel een stuk meer vaardigheid en wat apart gereedschap

Op deze site zijn meerdere threads te vinden kijk even bij pascal-141 en multivan generation. Duidelijker als deze heren het beschrijven en uitleggen gaat het niet worden
Plaats reactie