Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kraken

vragen over de T4
Plaats reactie
jacobus
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 mar 2014, 13:49

Kraken

Bericht door jacobus »

Beste T4 rijders .
Wie kan mij op het goede spoor zetten. Afgelopen zaterdag is mijn bus bj 96 19D plotseling begonnen met kraken .
Bij elke hobbel kraakt hij vreselijk .
Het lijkt wel een oud versleten bed .
Ik ben er al ondergekropen maar kan niets bijzonders zien. Ik zie wel dat de beschermkappen van de schokbrekers er af geroest zijn , de blanke stang is te zien . Ook kraak het als ik het stuur uiterst links of rechts draaid . Ook daar zie ik niks bijzonders .
Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn .
Ik hoor het graag .
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: Kraken

Bericht door nieknaam »

Klinkt als lekke schokbrekers. Bij mijn bus heb ik dat nog niet gehad, maar bij mijn Subaru wel.
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Kraken

Bericht door henkru »

jacobus schreef:Beste T4 rijders .
Wie kan mij op het goede spoor zetten. Afgelopen zaterdag is mijn bus bj 96 19D plotseling begonnen met kraken .
Bij elke hobbel kraakt hij vreselijk .
Het lijkt wel een oud versleten bed .
Ik ben er al ondergekropen maar kan niets bijzonders zien. Ik zie wel dat de beschermkappen van de schokbrekers er af geroest zijn , de blanke stang is te zien . Ook kraak het als ik het stuur uiterst links of rechts draaid . Ook daar zie ik niks bijzonders .
Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn .
Ik hoor het graag .
Bij mij waren het versleten rubbers van de torsiestang. :bonk
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: Kraken

Bericht door thomas b »

Hoi Jacobus,

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad, en het was knap irritant. Het bleek eenvoudig weg de veren van de achterwielen te zijn.
Er was niets stuk, geen veer stuk, maar het geluid kwam van de veer die in het schoteltje (onder de veer) beweegt.
Oplossing (bij mij althans), de achterkant van je bus opkrikken met een garagekrik, totdat de wielen de grond niet meer raken.
Misschien wat vet in het schoteltje smeren, en de bus weer op de grond zetten. Ik had op deze manier geen gekraak meer....

succes

Thomas
één, twee, drie (T) vier's
Plaats reactie