Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vibratie trillingen

vragen over de T4
Dokeltjes
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:32

Re: Vibratie oorzaak?

Bericht door Dokeltjes »

Pascal-141 schreef:
Dokeltjes schreef:Klink al goed dat er mede weetjewellers zijn die het opgelost zagen door de bimassa te vervangen. Wat ik al de hele tijd denk te weten. Kost me vermogen om het nog eens te laten doen en ik heb eigenlijk geen vertrouwen meer in de plaatselijke garages... Hoorde ook iemand die alle keren dat hij ze verving de hele koppeling verving voor een kit die geen bimassa erop heeft. Omdat fabrikanten dat ook steeds meer doen door het vaak falen van de bimassa...



2 massa vliegwiel vervangen door een vast vliegwiel bij een TDI is géén goed idee . De krukas vangt dan alle klappen en schokken op , en dat leid tot vroegtijde slijtage , en heeft zelfs al tot krukas breuk geleid ...
Een nieuw 2 massa vliegwiel gaat makkelijk 250-300.000 km mee , dus je hoeft het heus niet elk jaar te vervangen hoor.
Het makkelijkste is nu om te vervangen door een voorgemonteerde kit : dus 2 massavliegwiel+koppelingsplaat+drukgroep klaar voorgemonteerd .
Dank Pascal-141. Dat doet me goed om te horen. Heb jij een globale schatting wat zo een klus nou kost in Belgie of Nederland? Ik betaalde bij die laatste klus 2200 euro aan dat stelletje amateurs..... En nog 600 voor fijnafstelling van hun falen..
Dokeltjes
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:32

Re: Vibratie trillingen

Bericht door Dokeltjes »

Er bekruipt mij het gevoel dat de olie lekkage bij de keerring op de krukas bij de grote poelie misschien komt omdat de krukas al niet meer recht is omdat er in het verleden wellicht een foute koppeling (zonder bimassa) op heeft gezeten..... Dan ben ik aan een algehele blok revisie toe vrees ik. In dat geval blijf ik maar rijden tot ie er mee stopt.... Heb namelijk al voor de tweede keer de krukaspoelie vernieuwd en toen was het heel even een stuk minder. Maar die eerdere hield het niet langer vol dan 2 jaar plm 30.000 km.. Rubber aan de binnenkant was helemaal verdroogd.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vibratie oorzaak?

Bericht door Pascal-141 »

Dokeltjes schreef:
Dank Pascal-141. Dat doet me goed om te horen. Heb jij een globale schatting wat zo een klus nou kost in Belgie of Nederland? Ik betaalde bij die laatste klus 2200 euro aan dat stelletje amateurs..... En nog 600 voor fijnafstelling van hun falen..
Ik denk dat dat zo rond de 1000eur zal zitten . Ongeveer he .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vibratie trillingen

Bericht door Pascal-141 »

Dokeltjes schreef:Er bekruipt mij het gevoel dat de olie lekkage bij de keerring op de krukas bij de grote poelie misschien komt omdat de krukas al niet meer recht is omdat er in het verleden wellicht een foute koppeling (zonder bimassa) op heeft gezeten..... Dan ben ik aan een algehele blok revisie toe vrees ik. In dat geval blijf ik maar rijden tot ie er mee stopt.... Heb namelijk al voor de tweede keer de krukaspoelie vernieuwd en toen was het heel even een stuk minder. Maar die eerdere hield het niet langer vol dan 2 jaar plm 30.000 km.. Rubber aan de binnenkant was helemaal verdroogd.
Lekkage achter de krukas poelie komt wel vaker voor , als het gaat lekken in die buurt , kan de dichting van de oliepomp ook wel de boosdoener zijn.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie