Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

vragen over de T4
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door Hanssyncro »

Wij hadden voorheen altijd een rail in de dakgoot waarin we de tent en/of luifel schoven. Sinds onze camper omgebouwd is naar 4WD zitten we met ons reservewiel dat bovenop op de imperiaal ligt. (zie foto!)
Achterop de fietsendrager hebben we de Carrry All box (450 liter) omdat onze stoelen en tafel niet of nergens anders meer in kunnen. Ik schrijf dit erbij omdat het wiel achterop niet mogelijk is of iemand moet met een geweldig goed idee komen.

Nu willen we ook weer onze luifel kunnen gebruiken....en een toprail kopen. Helaas lopen we tegen het probleem aan dat we niet een toprail en het wiel op de imperial op het dak kan.

Wie heeft een tip en of idee wat we kunnen doen om de luifel te kunnen gebruiken. Liefst wel met een toprail.

Bedankt voor het meedenken naar een oplossing.
onze bus bij de Marko.jpg
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door Multivan Generation »

Beugeltjes /plaarjes aan imperiaal maken en daartegen een cassette luifel monteren,
Zou dat geen optie kunnen zijn?
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door Hanssyncro »

Onze voorkeur gaat uit naar de imperial eraf (ook ivm windvangen en extra geluiden die dit met zich meebrengt) zodat de luifel weer gewoon gebruikt kan worden alleen waar laten we ons reservewiel?

In ieder geval bedankt voor jou idee Peter. Even zien of er meer ideeën bij de andere weetjewellers zijn :ikrij
Groetjes, Petra
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door jones »

en reservewiel achterop?
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door J vd Pal »

Zit al een fietsendrager met Carry All box van 450 liter dus dat past niet (zie eerste post).
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door Hanz »

Alleen het wiel op het dak? Bijvoorbeeld op een stevige steunplaat in plaats van een complete imperiaal.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door jones »

oja niet goed gelezen idd, dat is geen optie dan
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door Snautzer »

bull bar monteren en daar tussen het reserve wiel?

zie https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 4268509560
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door Hanssyncro »

Dank jullie voor jullie reactie's en het meedenken. We kunnen niet zeggen wow dit idee word 'm. We geven de moed niet op en hopen op een andere oplossing/idee.
Groetjes, Petra
RHH
Berichten: 394
Lid geworden op: 19 mar 2012, 19:35

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door RHH »

past het reserve wiel niet onder de bus? op de normale plaats

is deze beugel niet aan te passen voor je reserve wiel?
a silence so loud
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door Hanssyncro »

RHH schreef:past het reserve wiel niet onder de bus? op de normale plaats

is deze beugel niet aan te passen voor je reserve wiel?
Onze bus is syncro en dan kan het wiel niet op de "normale" plek.
Groetjes, Petra
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door Kristienvh »

Wij hebben ook een syncro en het reservewiel zit ook achterop. Ik wou ook een fietsenrek met 2 fietsen en een hondekar kunnen meenemen en dan zit inderdaad het wiel in de weg. Onze oplossing is de volgende geworden:ik heb het fietsenrek doorgeslepen juist aan de bevestiging van de trekhaak en we hebben er een stuk tussen gelast zodat de fietsen iets verder van de bus staan en de reserveband niet meer in de weg zit. Ik zal hier morgen een foto van nemen als iem intersse zou hebben. Wij hebben nu geen probleem meer om alles proper en veilig mee te nemen.Ik weet wel niet hoe zit met zo een box.
Gr
Kristien
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door Hanssyncro »

Kristienvh schreef:Wij hebben ook een syncro en het reservewiel zit ook achterop. Ik wou ook een fietsenrek met 2 fietsen en een hondekar kunnen meenemen en dan zit inderdaad het wiel in de weg. Onze oplossing is de volgende geworden:ik heb het fietsenrek doorgeslepen juist aan de bevestiging van de trekhaak en we hebben er een stuk tussen gelast zodat de fietsen iets verder van de bus staan en de reserveband niet meer in de weg zit. Ik zal hier morgen een foto van nemen als iem intersse zou hebben. Wij hebben nu geen probleem meer om alles proper en veilig mee te nemen.Ik weet wel niet hoe zit met zo een box.
Gr
Kristien
Daar zou ik graag een foto van willen zien want we begrijpen het niet helemaal.
Groetjes, Petra
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door Hanssyncro »

We denken natuurlijk zelf ook even hardop mee...en kwamen met het volgende idee.

De fietsendrager blijft achterop al willen we de bagagebox een stuk naar boven verplaatsen (dus ook de fietsendrager aanpassen die toch alleen voor deze box gebruikt word) en dan onderaan tussen de "poten" een plaat of beugels maken waaraan het wiel vastgezet word en dan ook als het ware rust op de bumper.

Is dit technisch mogelijk en kan de bumper dit dragen?

Onderaan de fietsendrager komt dan een extra lichtbak met kenteken omdat dan het reservewiel ervoor komt te staan.


In dit geval zou de hele imperial wegvallen omdat deze niet (meer) nodig is en kan de toprail gewoon geplaatst worden. Mochten we dan naar Ijsland gaan kunnen we de imperial altijd nog in de toprail vastzetten want dan word het zonnescherm toch niet gebruikt.
Groetjes, Petra
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: Advies gevraagd ivm Toprail Brandrup icm imperial

Bericht door Kristienvh »

Hans,ik heb me zitten bedenken dat jij praat over een fietsrek dat bevestigd is op de achterklep waar ik het heb over een fietsrek op de trekhaak. Ik heb foto’s maar ik kan ze niet plaatsen omdat ze te groot zijn. Ik kan ze je wel via mail sturen indien gewenst.
Gr
Kristien
Plaats reactie